بهینه سازیسئو

نحوه استفاده از حسابرسی فانوس دریایی گوگل برای بهبود سرعت


احتمالاً با داستان زیر آشنا هستید: شما زمان زیادی را صرف مطالعه نحوه افزایش سرعت وبلاگ وردپرس خود می کنید و ابزارها و افزونه های رایگان را برای این کار نصب می کنید. سپس شما (یا مشتری شما) یک تغییر به ظاهر کوچک در یکی از صفحات خود ایجاد می کنید و سرعت صفحه شما به طور ناگهانی از صخره می افتد.

اگر جدی هستید بهبود سرعت وب سایت شما، باید به طور مرتب سرعت خود را چک کنید، در این صورت می توانید این مشکل را خیلی سریع تشخیص دهید. با این حال، اگر هر بار که تغییری ایجاد می کنید، یک روش خودکار برای بررسی سرعت سایت وردپرس شما وجود داشته باشد، باز هم خوب خواهد بود. خوشبختانه راه حلی وجود دارد.

این راه حل این است که Google Lighthouse را برای انجام ممیزی سرعت در صورت تقاضا برای سایت وردپرس شما پیکربندی کنید. تنظیم این می‌تواند کمی طولانی باشد، اما برای کاربر پیشرفته آنقدرها هم پیچیده نیست. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا و چگونه باید Lighthouse CI را برای سایت وردپرس خود راه اندازی کنید.

مقدمه ای برای تست سرعت وردپرس

چرا سرعت صفحه مهم است

ابتدا اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به چرایی تست سرعت سایت وردپرس خود و راه‌های استانداردی که برای انجام آن وجود دارد بیاندازیم.

اساساً دو دلیل وجود دارد که چرا وب سایت شما – چه مبتنی بر وردپرس باشد چه نباشد – باید سریع باشد. یکی از آنها به سادگی این است که دامنه توجه کاربر عادی وب در حال حاضر بسیار کوتاه است 47 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه وب در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود و اگر بارگذاری بیش از حد طول بکشد، به سرعت صفحه ای را رها می کنند. به همین دلیل، کاهش زمان بارگذاری به ویژه برای فروشگاه های تجارت الکترونیک یک نگرانی اساسی است.

دلیل دوم کمی فنی تر است، اما کمتر مهم نیست. گوگل استفاده کرده است سرعت سایت به عنوان سیگنال رتبه بندی از سال 2010. در نتیجه، سرعت وب‌سایت‌ها به عامل مهمی در افزایش رتبه جستجوی Google صفحه شما تبدیل شده است.

به همین دلیل، بینش PageSpeed ​​خود گوگل یک ابزار کلیدی است معمولا توسط متخصصان سئو استفاده می شود و بازاریابان، زیرا دسترسی مستقیم به سیستمی را می دهد که از طریق آن الگوریتم های جستجوی گوگل سرعت صفحه را ارزیابی می کنند.

این ملاحظات به همان اندازه که در مورد سایت‌هایی که روی پلتفرم‌های دیگر اجرا می‌شوند، در مورد وردپرس نیز اعمال می‌شود. به همین دلیل و به دلیل تسلط بر بازار وردپرس، در حال حاضر وجود دارد چندین ابزار موجود برای تست سرعت سایت شما این موارد از بررسی های یکباره مبتنی بر مرورگر گرفته تا مجموعه های نرم افزار دسکتاپ با ویژگی های کامل را شامل می شود که به شما اطلاعات دقیقی از عملکرد هر صفحه در سایت وردپرس شما ارائه می دهد.

Google Lighthouse و WordPress

فانوس دریایی گوگل

یکی از ابزارهای مهم و محبوب برای ارزیابی سرعت – و کیفیت عمومی – وب سایت ها می باشد فانوس دریایی گوگل. تا همین اواخر، Lighthouse تقریباً به طور انحصاری توسط توسعه دهندگان و سایر انواع فناوری استفاده می شد. اما گوگل سخت کار کرده است تا آن را برای کاربران عادی در دسترس قرار دهد و به دلیل سطح بالای اتوماسیونی که ارائه می دهد، محبوبیت آن به عنوان یک ابزار تست سرعت در حال افزایش است.

Lighthouse را می توان در برابر هر صفحه ای اجرا کرد، چه نیاز به احراز هویت داشته باشد یا نه، و چه روی وردپرس اجرا شود یا نه. مجموعه ای از تست های تعریف شده توسط کاربر را اجرا می کند و سپس گزارشی از نحوه عملکرد صفحه ایجاد می کند.

گزارش Google Lighthouse CI

سپس می توان از این گزارش ها برای بهبود کیفیت کلی صفحات وب از جمله سرعت آنها استفاده کرد.

در حالی که می‌توانید Lighthouse را مستقیماً از Chrome DevTools اجرا کنید، نسخه‌ای از این ابزار نیز وجود دارد که به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود. این به عنوان Lighthouse CI شناخته می شود و نسخه Lighthouse خواهد بود که کاربران پیشرفته تر به آن نیاز دارند.

CI، در این زمینه، مخفف Continuous Integration است. این یک الگوی توسعه نرم افزار است که در آن به روز رسانی های نرم افزار به طور مداوم توسط توسعه دهندگان در یک مخزن مرکزی آپلود می شود، بنابراین کاربران همیشه به آخرین نسخه دسترسی دارند. CI در حال حاضر در بسیاری از فناوری ها و صنایع وب استاندارد است. به عنوان مثال، 43 درصد از برنامه های بانکی با COBOL برنامه ریزی شده اند، یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری مبتنی بر CI.

یکی از دلایلی که CI در همه جا از بین نرفت این است که هنوز یک فرض رایج (و اغلب بی اساس) وجود دارد که منجر به مشکلات امنیتی اساسی می شود. با این حال، حقیقت این است که CI می‌تواند به سیستم‌های نرم‌افزاری ایمن‌تر منجر شود، به لطف تمرینی که اجرای خودکار امنیت را فراهم می‌کند.

همچنین دلایل زیادی برای استفاده از Lighthouse CI برای بررسی سرعت سایت وردپرس شما وجود دارد، اما از جمله مفیدترین آنها می توان به این موارد اشاره کرد که می توانید هر بار که سایت شما به روز می شود یا تغییر می کند، Lighthouse CI را به گونه ای پیکربندی کنید که به طور خودکار اجرا شود. این را می توان با استفاده از بودجه Lighthouse انجام داد، جایی که می توانید تعدادی تست سرعت سفارشی برای بخش های مختلف سایت خود تعریف کنید.

علاوه بر این، حتی می‌توانید از این سیستم خودکار برای جلوگیری از تغییراتی که سرعت استقرار سایت شما را در سایت‌های وردپرس شما (یا مشتریانتان) کند، استفاده کنید. این به طور خودکار از تأثیر تغییرات پرهزینه بر امتیاز PageRank شما جلوگیری می کند.

استفاده از Lighthouse CI با وردپرس

روند راه اندازی Lighthouse CI برای اجرا در سایت وردپرس شما پیچیده نیست، اما کمی درگیر است.

برای کسانی که به دنبال خلاصه‌ای از فرآیند هستند، یا دانش فنی بیشتری دارند، در اینجا طرح کلی فرآیند آمده است:

  • ابتدا باید یک مخزن جدید GitHub راه اندازی کنید تا تغییرات سایت وردپرس خود را پیگیری کنید. اگر به هر حال سرعت سایت خود را به طور منظم آزمایش می کنید، راه اندازی یک مخزن مانند این یک راه عالی برای پیگیری سایت شما است، چه از Lighthouse CI استفاده می کنید یا نه.
  • در مرحله بعد، شما باید Lighthouse CI را دانلود کرده و آن را برای جستجوی تغییرات پیکربندی کنید. سپس می توانید یک اکشن Lighthouse بسازید که هر بار که URL در سایت وردپرس شما تغییر می کند به طور خودکار اجرا می شود.
  • برای ساخت این تابع، باید یک Google Cloud Function جداگانه ایجاد کنید که بتواند پیکربندی اکشن Lighthouse CI را با URL های اخیراً تغییر یافته از نقشه های سایت XML به روز کند و سپس پیکربندی جدید را به مخزن ارسال کند.

در این مرحله، یک نمونه از Lighthouse CI خواهید داشت که به طور خودکار در سایت وردپرس شما اجرا می شود و به شما هشدار می دهد که تغییرات برنامه ریزی شده شما باعث کندتر شدن آن شود. از اینجا، حتی می توانید اقدامات خودکار را به مخزن GitHub خود اضافه کنید تا از انتشار این نوع تغییرات در سایت خود جلوگیری کنید.

بهترین جایگزین برای استفاده از Lighthouse CI برای افزایش سرعت سایت وردپرس، استفاده از ابزارهای تست سرعت است که در هاست وب شما تعبیه شده است. رایج ترین هاست های وردپرس مانند SiteGround یا کینستا، با ابزارهای تست سرعت خاصی ارائه می شود که ادعا می کنند سرعت سایت را تا بیش از 200٪ افزایش می دهند و همچنین در صورت تمایل می توانند در ارتباط با Lighthouse CI استفاده شوند.

افکار نهایی

در نهایت، هدف از نصب Lighthouse CI در سایت وردپرسی شما این است که به شما نظارت بهتری در مورد نحوه عملکرد آن بدهد. کمکی به بهبود این عملکرد شما نخواهد کرد.

اگر به طور مداوم می بینید که صفحات از بودجه عملکرد Lighthouse شما فراتر می روند، وقت آن رسیده است که اقدام کنید. راهنماهای ما را در مورد نحوه بهینه سازی صفحات وردپرس خود بخوانید، یا حتی می توانید گام جدی تری برای تحقیق بردارید. خدمات CDN که می تواند سرعت وردپرس را افزایش دهد.

هر رویکردی که انتخاب می کنید، اهمیت سرعت در موفقیت وب سایت خود را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که به طور منظم ممیزی می کنید.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »