سئو

آیا وب سایت وردپرس شما برای سئو مناسب است؟


اگر قبلاً می توانستیم یک سری کلمات کلیدی را وارد کنیم و آن را سئو (SEO) بنامیم، امروز نیازی به نظارت چندانی نداشتیم. به خصوص با تغییر الگوریتم‌هایی که اغلب تغییر می‌کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید سایت وردپرس شما پیشرفت کند، باید در بین پنج صفحه اول جستجو باقی بمانید. 67.60٪ از کلیک ها

آیا مطمئن نیستید که سئوی شما خوب است؟ آیا می خواهید بدانید چه چیزی شما را از رتبه بالاتر باز می دارد؟ سپس در اینجا 7 نشانه نشان می دهد که وب سایت وردپرس شما مناسب سئو نیست.

1. بارگذاری آهسته

به طور خلاصه، 53% کاربران آنلاین در صورتی که بارگذاری سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، سایت را رها می کنند. ما به دسترسی فوری به اطلاعات عادت کرده ایم و می دانیم که وب سایت های زیادی وجود دارند که اطلاعات را سریعتر ارائه می دهند. گوگل از وب سایت های سریع نیز قدردانی می کند (هدف آن نیم ثانیه است) و آنها را در رتبه بالاتری قرار می دهد.

به منظور اندازه گیری سرعت بارگذاری، می توانید از ابزارهایی مانند WebPageTest یا PageSpeed ​​Insights.

اگر متوجه شده اید که وب سایت وردپرس شما کند است، در اینجا چند مرحله سریع وجود دارد که می توانید انجام دهید.

میزبانی بهتر را انتخاب کنید

هاست با کیفیت را انتخاب کنید

شما باید یک ارائه دهنده هاست انتخاب کنید و بسته به اندازه وب سایت خود برنامه ریزی کنید. یک هاست کوچک و اشتراکی ممکن است برای وب سایت هایی که کمتر از 1000 بازدیدکننده روزانه دارند خوب کار کند. با این حال، اگر یک وب سایت عظیم دارید، باید برنامه خود را برای مدیریت موثر چنین حجم ترافیکی افزایش دهید. علاوه بر این، ما همیشه توصیه می کنیم یک میزبان قابل اعتماد با گزینه های ذخیره سازی داخلی مانند انتخاب کنید موتور WP (که WPExplorer از آن استفاده می کند) برای کمک به بهبود عملکرد کلی سایت.

کاهش حجم تصاویر

تصاویر معمولاً سنگین‌تر از هر چیز دیگری هستند و معمولاً یکی از دلایل اصلی کندی سایت هستند. اندازه را بدون از دست دادن کیفیت به تنهایی کاهش دهید – از طریق فتوشاپ یا یک ابزار آنلاین رایگان مانند کراکن. یا می توانید به سراغ افزونه هایی مانند رایگان بروید EWWW Image Optimizer یا حق بیمه WPCompress.

فایل های CSS و JS را به حداقل برسانید

بهینه سازی خودکار کش وردپرس و پلاگین عملکرد

تماس های CSS و JS و تعداد فایل های سایت خود را کاهش دهید. وجود دارد راهنمای ارائه شده توسط گوگل می توانید برای انجام این کار به صورت دستی استفاده کنید یا می توانید از افزونه ای مانند بهینه سازی خودکار تا این فرآیند را برای شما مدیریت کند. نکات کلیدی که باید در نظر داشت عبارتند از:

  • از CDN برای تنظیم سرعت اینترنت در کشورهای مختلف استفاده کنید
  • افزونه های استفاده نشده را غیرفعال کنید
  • پایگاه داده تمیز (داده های ناخواسته، نظرات ربات، پیش نویس های قدیمی و غیره)
  • تعداد اسکریپت های خارجی را کاهش دهید

2. طراحی غیر پاسخگو

گوشی‌های هوشمند احتمالاً بخش بزرگ‌تری از زندگی ما نسبت به رایانه‌ها شده‌اند. می توانیم بدون لپ تاپ رفتن به تعطیلات یا فقط برای قدم زدن در پارک را تصور کنیم. اما گوشی های هوشمند؟ همیشه باید به دستمان چسبانده شود. باز کردن قفل گوشی و جستجو سریعتر از صبر کردن برای بارگیری رایانه است.

بنابراین ترافیک تلفن همراه به طور مداوم رسیده است بیش از 50% در سراسر سال 2020، به این معنی که شما ممکن است 50 درصد از ترافیک را از دست بدهید فقط به این دلیل که نسخه موبایل پسند وب سایت خود را ندارید. و نه، هیچ‌کس در وب‌سایت باقی نمی‌ماند تا روی اسلایدها و طرح‌بندی‌های مضحک بزرگ‌نمایی کند، مهم نیست چقدر محتوا خوب باشد.

شما می توانید به تنهایی یک طراحی واکنش گرا ایجاد کنید. اگر نمی خواهید موضوع فعلی خود را تغییر دهید، ممکن است منطقی باشد، اما به دانش کدنویسی نیاز دارد و زمان و آزمایش زیادی را می طلبد.

همچنین می توانید از افزونه هایی مانند جت پک یا WP لمسی برای کمک به شما در ایجاد یک نسخه موبایل با موضوع فعلی خود. این آسان‌تر از انجام آن به تنهایی است، اما هنوز ساده‌ترین گزینه نیست.

اما بهترین انتخاب شما این است که به سادگی یک تم واکنشگرا انتخاب کنید. وردپرس تم های رایگان متعددی را ارائه می دهد که دارای طراحی واکنش گرا هستند. و تقریباً تمام تم های برتر نیز پاسخگو هستند. مزیت اینجا این است که همه چیز توسط توسعه‌دهنده تم کدگذاری و آزمایش شده است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما در موبایل عالی به نظر می‌رسد. بنابراین نیازی به انجام کارهای غیر ضروری ندارید.

نگاهی به تم کل وردپرس مثلا. این تم به طرز ماهرانه ای با طراحی روان و پاسخگو کدگذاری شده است تا در هر دستگاهی عالی به نظر برسد. به علاوه اگر واقعاً می‌خواهید طرح‌بندی‌های سایت خود را تنظیم کنید، حتی تنظیمات نقطه شکست قابل تنظیمی نیز وجود دارد.

برای جزئیات بیشتر می توانید این را بخوانید راهنمای وردپرس، اما واقعاً تا زمانی که یک تم وردپرس به خوبی کدگذاری شده و پاسخگو انتخاب کنید، باید خوب باشید.

3. ساختار URL گیج کننده

راهنمای پیوندهای دائمی وردپرس برای بهبود ساختار سایت

URL های منظم بیشتر برای الگوریتم ها مهم هستند، نه برای خوانندگان. یک URL خوب باید حاوی موضوع اصلی مقاله و کلیدواژه های اصلی باشد زیرا ربات ها آن را همانطور که ما، کاربران عادی، عنوان می خوانیم، می خوانیم. اگر پیوند از اعداد و حروف تصادفی تشکیل شده باشد، ربات حتی عمیق‌تر به صفحه وب نمی‌خزد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کاربران نیز به احتمال زیاد یک پیوند کلی را دنبال نمی کنند. بنابراین، شما دو دلیل عالی برای ارتقاء سطح بازی URL خود دارید.

ساختار پیوندهای ثابت

به منظور تغییر نحوه ایجاد URL ها، به صفحه مدیریت سایت وردپرس مراجعه کنید، به تنظیمات بروید و بخش مربوط به آن را پیدا کنید. پیوندهای ثابت. تنظیمات شما در حال حاضر احتمالاً تاریخ و زمان است، بهتر است به دنبال نام پست باشید (توجه داشته باشید – اگر قبلاً محتوایی با ساختار URL متفاوتی ایجاد کرده اید، ممکن است بخواهید ما را نیز بررسی کنید. راهنمای تغییر پیوندهای ثابت فقط برای اینکه مطمئن شوید در صورت تصادف به سئو سایت خود آسیب نمی رسانید).

URL Slugs

Slugs URL دوستانه SEO

با در نظر گرفتن ساختار خود، می‌توانید در حین افزودن محتوای جدید، اسلاگ را برای پیوندهای پست و صفحه سفارشی کنید. هنگام ویرایش یک پست یا صفحه جدید، فقط روی دکمه “ویرایش” در کنار پیوند ثابت در بالای ویرایشگر کلیک کنید.

نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید URL ها را بهینه کنید:

  • مطالب را دسته بندی کنید
  • از حروف بزرگ اجتناب کنید
  • حذف کلمات توقف (مثال: a, an, as, it, may, of, to)
  • برای جدا کردن کلمات از خط تیره استفاده کنید نه خط خط
  • URL های پاسخگو را به صفحات اضافه کنید تا نشان دهید که سازگار با موبایل هستید
  • 301 تغییر مسیر را برای صفحاتی با مقصد URL جدید اجرا کنید

همچنین برخی از افزونه‌ها وجود دارند که به شما نشان می‌دهند که بهترین URL‌های سئو دوستانه را به شما معرفی می‌کنند، اما استفاده از نکات سئو دوستانه بالا می‌تواند کمک بزرگی باشد.

4. نقشه سایت XML وجود ندارد

و بخش مهم هر وب سایت نقشه سایت XML است. این لیستی از انواعی است که ساختار کلی وب سایت شما را مشخص می کند تا موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را بخزند و شروع به نمایه سازی صفحات شما کنند. نقشه سایت برای هر وب سایت ضروری است، و مهم است که فراموش نکنید که نقشه خود را ایجاد کنید.

در حالت ایده آل، نقشه سایت محتوای سایت شما را به روشی طبیعی سازماندهی می کند. آن را مانند درختی با شاخه ها در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما وبلاگ خود را دارید، سپس پست های وبلاگ، سپس برای آن پست ها ممکن است یک دسته، نویسنده، عنوان و غیره داشته باشید.

شما می توانید به صورت دستی نقشه سایت ایجاد کنید، اما خوشبختانه این کار را انجام دادید یک نقشه سایت وردپرس ایجاد کنید شما فقط نیاز به نصب یک افزونه دارید. اکثر افزونه های خوب سئو شامل نقشه های سایت XML به عنوان یک ویژگی اساسی هستند.

5. برچسب های عنوان نامناسب

نتایج در موتورهای جستجو به ترتیبی مانند پیوند، برچسب عنوان، توضیحات متا نمایش داده می شوند. از آنجایی که پیوندها معمولاً با فونت کوچک نوشته می شوند و اولین اولویت کاربر نیست که به URL نگاه کند، در ابتدا عنوان را پیدا می کند.

موتورهای جستجو قطعا به عناوین توجه می کنند و حتی ممکن است سایت های پربازدید را در رتبه پایین تری قرار دهند، فقط به این دلیل که برچسب عنوان آنها محتوای مقاله را منعکس نمی کند. یافتن صفحات با عناوین توصیفی در آرایه برگه های باز شده و به اشتراک گذاری کافی آنها در رسانه های اجتماعی آسان تر است.

بنابراین، سعی کنید عناوین خود را 60 کاراکتر نگه دارید (اگر از کاراکترهایی استفاده می کنید که فضای بیشتری را به عنوان w، m، o اشغال می کنند کمتر)، از تمام عناوین حروف پرهیز کنید، از کلمات کلیدی سوء استفاده نکنید و نام تجاری یا سایت خود را در پایان اضافه کنید. . توصیه اصلی این است که آن را منعکس کننده محتوای صفحه کنید: عناوین شوخ و خنده دار خلاق هستند اما ممکن است بهترین گزینه برای رتبه بندی سئو نباشند.

6. توضیحات متا

متای SEO Friendly

توضیحات متا به جای موتورهای جستجو، کاربران را هدف قرار می دهد. این یک پیش نمایش از محتوا است که بر اساس آن کاربران تصمیم می گیرند که آیا صفحه وب برای آنها مرتبط است یا خیر. در نتیجه، یک توضیحات متا خوب ممکن است راه شما را به دنیای نرخ کلیک بالا تبدیل کند.

از آنجایی که گوگل تمایل دارد صفحاتی را که بیشتر بازدید می شود رتبه بندی کند، استفاده از توضیحات متا راهی غیرمستقیم برای افزایش سئو بازی شما است.

بنابراین توضیحات متا چگونه باید باشد؟

باید حدود 160 کاراکتر باشد، حاوی کلمات ساده و جملات کوتاه باشد و در واقع توضیح دهد که صفحه شما در مورد چیست. همچنین منطقی است که آن را با برخی از کلمات کلیدی (پرهیز از پر کردن به هر قیمتی) و یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید. یکی از بهترین توصیه‌هایی که با آن مواجه شده‌ایم این است که توضیحات متا خود را به عنوان یک تبلیغ در نظر بگیرید: توجه به نقاط دردناک و توصیف فوریت. و دوباره – استفاده از یک افزونه می تواند بهینه سازی توضیحات متا شما را بسیار آسان تر کند (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود).

7. کلمات کلیدی بیش از حد

موتورهای جستجو آنقدر به انسان نزدیک نیستند که واقعا محتوا را بخوانند و ارزیابی کنند. بنابراین آنها ارتباط را جستجو می کنند و تعداد کلمات کلیدی با آن مرتبط است.

زمانی که سئو برای اولین بار به یک چیز تبدیل شد و الگوریتم‌ها ساده و سرراست بودند، وب‌سایت‌ها کلمات کلیدی زیادی را در یک مقاله گیر کردند و کار کرد. امروز چطور؟ امروزه چیزی به نام چیز بسیار خوب وجود دارد و باید از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب شود.

گوگل نه تنها برای محتوای مرتبط تر، بلکه برای اطلاعات بهتر نیز تلاش می کند. دلیل اینکه پر کردن کلمات کلیدی به شدت کیفیت را بدتر می کند این است که متن بسیار غیر طبیعی می شود. بازاریابان برای استفاده از یک کلمه کلیدی خاص، جملات نامربوطی را ارائه می کنند و می توانید ببینید که همان کلمه سه بار در یک پاراگراف سه جمله ای تکرار می شود. به همین دلیل است که گوگل ممکن است صفحاتی را در جایی که کلمات کلیدی زیادی وجود دارد، پایین تر رتبه بندی کند.

ممکن است بپرسید چه زمانی زیاد است؟ خوب، موتورهای جستجو اسرار خود را فاش نمی کنند، بلکه بازاریابان با تراکم 3-5٪ کلمات کلیدی.

نکات دیگر برای استفاده بهتر از کلمات کلیدی، تنوع و تنوع است. برای مثال، گوگل از صفحاتی با کلمات کلیدی و مترادف های مختلف بسیار بیشتر از پست هایی با کلمه مشابه در تکرار قدردانی می کند.

8. محتوای تکراری

تولید محتوا آسان نیست، ما آن را دریافت می کنیم. شما همیشه باید روندها را تماشا کنید و برای نوشتن یا خلق چیزی تلاش کنید. با این حال، بهتر است محتوای کمتری تولید کنید اما یک قطعه منحصر به فرد ارائه دهید.

فقط بحث اخلاق نیست. موتورهای جستجو به سادگی محتوای کپی شده را در پایین ترین رتبه قرار می دهند، زیرا ربات های اخلاقی هستند.

گاهی اوقات محتوای تکراری در یک وب سایت وجود دارد. به عنوان مثال، توضیحات محصول شما بسیار شبیه هستند یا پارامترهای URL یکسانی دارند. بنابراین، سعی کنید توضیحات موجود در وب سایت را متمایز کنید (و بررسی کنید که آیا آنها با سایت های دیگر یکسان نیستند).

اگر در مورد محتوای تکراری خارجی است، از سرقت یا بازنویسی خودکار محتوا خودداری کنید. گاهی اوقات، ممکن است مطالبی را بدون این که بدان معنا داشته باشد سرقت ادبی کنید: بالاخره انواع جملات در اینترنت استفاده شده است. بنابراین، برای جلوگیری از هر گونه کپی برداری ناخواسته، از چک کننده سرقت ادبی استفاده کنید.

اگر شخصی از محتوای شما کپی کند چه؟

و اگر شخص دیگری محتوای شما را کپی کرده است از ارسال پیام به آنها نترسید. می‌توانید از آنها درخواست کنید که یک برچسب rel=”canonical” به سایت شما اضافه کنند، که اساساً اعتبار سایت شما را به عنوان منبع اصلی می‌دهد (هنگامی که می‌خواهید مقاله‌ای را در سایت آن‌ها بازنشر کنید، به این صورت عمل می‌کند). یا اگر می‌خواهید سایت متخلف به سادگی محتوایی را که از شما دزدیده است حذف کند، می‌توانید یک اخطار حذف DMCA ارسال کنید. هر دوی این روش‌ها برای مقابله با محتوای تکراری در وب هستند.

خط پایین – سئو یک فرآیند مداوم است

ابزارهای سئو دوستانه وردپرس

سئو امروز به آسانی سال ها پیش نیست. با این حال، حذف تمام علائم توضیح داده شده در مقاله بسیار امکان پذیر است. و شما می توانید اکثر آنها را با کمک هاست خوب مدیریت کنید (مانند موتور WP) و یک افزونه SEO، که هر دو به طور قابل توجهی تلاش شما را برای بهینه سازی صفحه کاهش می دهند.

به طور خاص، ما دوست داریم Yoast SEO که می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از علائم هشدار دهنده بالا را مشخص کرده و برطرف کنید. Yoast Premium شامل گزینه های آسان برای سفارشی کردن عنوان SEO، Slug و Meta است. علاوه بر این، این افزونه ایجاد خودکار XML، بررسی «خوانایی» محتوا را ارائه می‌دهد که به شما اطلاع می‌دهد که آیا محتوای تکراری دارید، و تجزیه و تحلیل سئو که می‌تواند به شما بگوید آیا از کلمات کلیدی خود به اندازه کافی (یا بیش از حد) استفاده کرده‌اید.

شما همچنین می توانید در خدمات برتر مانند ahrefs یا Moz برای کمک به پیگیری، مدیریت و بهبود سئوی کلی خود. هر دو برنامه هایی دارند که از 99 دلار در ماه شروع می شود و شامل ابزارهای ممیزی SEO است که می توانید از آنها برای پیگیری علائم هشدار SEO استفاده کنید.

اگر اجرای یکباره آن خیلی طاقت فرسا است، هر بار یک قدم بردارید. باز هم بهتر از این است که هیچ کاری انجام ندهید و به موتورهای جستجو اجازه دهید رتبه شما را به دلایل احمقانه ای مانند URL نامرتب پایین بیاورند.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »