دیجیتال مارکتینگسئو

مرحله نهایی نمایش اندازه کلمه کلیدی قطعی: GSC در مقابل Ahrefs در مقابل Semrush در مقابل Moz


وقتی صحبت از ابزارها می شود، همه ما به عنوان متخصص سئو موارد مورد علاقه خود را داریم. Ahrefs، Moz و Semrush قصد دارند کارهای مشابه را در سطح بالایی انجام دهند، اما برای یافتن یک متخصص سئو که نظرات قوی در مورد توانایی هر ابزار برای انجام این کار نداشته باشد، به سختی تحت فشار خواهید بود.

هر متخصص سئو باتجربه می‌داند که نظرات به تنهایی می‌تواند شما را به اندازه سؤال از جان مولر گوگل در مورد اعتبار دامنه (نکته: نه چندان دور) برساند.

تیم سئوی ما اخیراً نظرات و سوگیری های ما را برای مقایسه اندازه کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل (GSC)، Ahrefs، Semrush و Moz برای مشتریانی که مدیریت می کنیم، مورد آزمایش قرار داده است.

در حالی که می توانید در ادامه مطلب بخوانید روش شناسی و هشدارها و ملاحظات در بخش های زیر، اشاره به قطعی نبودن این داده ها در عنوان این است که اینطور نیست. داده‌ها فقط برای 51 دامنه جمع‌آوری شد که همگی در فضای دارویی زندگی می‌کنند. بنابراین، این یک نمونه کوچک و غیرنماینده است. به شما هشدار داده شده است.

GSC بیش از 36٪ کلمات کلیدی بیشتری نسبت به سایر منابع داشت ترکیب شده

میانگین تعداد کلمات کلیدی در هر سایت: Ahrefs، Moz، Semrush، GSC.
مقایسه کنسول جستجوی گوگل، Ahrefs، Semrush و Moz برای میانگین تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده یا کلمات کلیدی که حداقل یک نمایش را در بین 51 دامنه در ماه می 2022 ثبت کرده اند.

پاتریک استوکس از Ahrefs یک مطالعه خارق العاده در مورد آن منتشر کرد کلمات کلیدی پنهان در کنسول جستجوی گوگل. من شما را تشویق می‌کنم آن را بخوانید، اما اصل ماجرا این است که در حالی که تعداد آن‌ها بر اساس سایت بسیار متفاوت است، تقریباً نیمی از کل کلیک‌ها به عبارات پنهان نسبت داده می‌شوند.

با توجه به اینکه کنسول جستجوی گوگل کلمات کلیدی با حجم کمتری را پنهان می کند که این کلمات کلیدی را تشکیل می دهند اکثر پرس و جوهای جستجو، این احتمالاً به این معنی است بطور قابل توجهی بیش از نیمی از از کلمات کلیدی برای کاربر نهایی جلوگیری می شود.

اما واقعیت اینجاست. GSC هنوز هم ممکن است بهترین چیزی باشد که ما داریم وقتی صحبت از اندازه قابل مشاهده بودن کلمه کلیدی می شود.

در بین این سه، Ahrefs بیشترین کلمات کلیدی را برای 98٪ وب سایت ها داشت

اندازه نسبی رتبه بندی کلمات کلیدی بر اساس دامنه

منبع 1 2 3
اهرفس 50 دامنه 0 دامنه 1 دامنه
سمروش 0 دامنه 50 دامنه 1 دامنه
Moz 1 دامنه 1 دامنه 49 دامنه
ترتیب رتبه بندی Ahrefs، Semrush و Moz بر اساس اندازه رتبه بندی کلمات کلیدی 51 دامنه در می 2022

از بسیاری جهات، مقایسه Ahrefs، Semrush و Moz با کنسول جستجوی گوگل ناعادلانه است. معیارهای GSC و استفاده مورد نظر در تضاد با سه ابزار دیگر است.

بنابراین، هنگام حذف GSC، اندازه کلمه کلیدی را برای هر یک از 51 سایت در انبار داده خود رتبه بندی کردیم. صادقانه بگویم؛ من از ثبات نتایج شوکه شدم.

Ahrefs تقریباً در جایگاه اول قرار گرفت و Semrush و Moz به طور مداوم در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

به طور متوسط، Ahrefs دو برابر کلمات کلیدی رتبه بندی Semrush بود که بیش از دو برابر Moz بود. Ahrefs تقریباً پنج برابر تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده برای مشتریان ما به عنوان Moz بود. این یک اختلاف باور نکردنی است!

شاید تعجب کنید، اگر Ahrefs چنین برتری در Semrush و Moz دارد، چرا فقط از Ahrefs استفاده نکنید؟

همانطور که Ahrefs قوی بود، 87٪ از کلمات کلیدی را از دست داد

تعداد کلمات کلیدی: Ahrefs در مقابل دیگران
نمودار اول: کل کلمات کلیدی رتبه بندی در Ahrefs در مقایسه با کل کلمات کلیدی رتبه بندی شده یا کلمات کلیدی ثبت کننده حداقل یک برداشت یافت شده در Moz، Semrush و/یا Google Search Console و نه در Ahrefs برای 51 دامنه در ماه می 2022.

نمودار دوم: کل کلمات کلیدی رتبه بندی شده در Ahrefs در مقایسه با کل کلمات کلیدی رتبه بندی موجود در Moz و/یا Semrush و نه در Ahrefs برای 51 دامنه در ماه می 2022.

اول، این واقعیت که Ahrefs حتی می تواند با سایر منابع انباشته شده مقایسه شود، قدرتمند است. این به دور از ضربه زدن به آن است. با این حال، اگر همه تخم‌های ما در سبد Ahrefs قرار می‌گرفتند، مقدار زیادی از داده‌های کلیدواژه را از دست می‌دادیم.

حتی اگر کنسول جستجوی گوگل را حذف کنید، Ahrefs باز هم شامل 32 درصد از کلمات کلیدی نیست.

در عین حال، عدم استفاده از Moz (کوچکترین منبع ما)، نقاط کوری را به جا می گذارد.

در مقایسه با Ahrefs و Semrush، 13٪ از کلمات کلیدی منحصر به Moz بودند

تعداد کلمات کلیدی انحصاری بر اساس منبع.
نمودار اول: کل رتبه بندی کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی که حداقل یک نمایش را ثبت می کنند منحصراً به یک منبع که Ahrefs، Moz، Semrush و Google Search Console را برای 51 دامنه در می 2022 مقایسه می کند.

نمودار دوم: رتبه بندی کل کلمات کلیدی منحصر به یک منبع با مقایسه Ahrefs، Moz و Semrush برای 51 دامنه در می 2022.

هنگامی که به نمودار سمت راست نگاه می کنید، نادیده گرفتن 13٪ از کل کلمات کلیدی دشوار است.

تعداد انحصاری Moz با اضافه شدن GSC به ترکیب با کمتر از 2٪ از کلمات کلیدی، به شدت کاهش یافت. اما همانطور که قبلاً اشاره کردم، این ابزارها دقیقاً از نظر پوششی مشابه نیستند.

درصد انحصاری Semrush در مقایسه با Ahrefs و Moz به 24٪ افزایش یافت، اما در هنگام گنجاندن GSC نیز در زیر 2٪ قرار داشت.

بیایید به سمت مخالف این طیف نگاه کنیم. به جای انحصار، پوشش کامل کجا بود؟ اگر یک کلمه کلیدی تصادفی را از یک کلاه ترسیم کنیم، چقدر احتمال دارد در هر یک از چهار منبعی که تجزیه و تحلیل کردیم پیدا شود؟

کمتر از 1٪ از کلمات کلیدی در هر چهار منبع یافت شد

شمارش کلمات کلیدی بر اساس تعداد منابع
تعداد کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده یا کلیدواژه‌هایی که حداقل یک برداشت را بر اساس تعداد منبع ارائه شده در میان Ahrefs، کنسول جستجوی Google، Moz و Ahrefs برای 51 دامنه در ماه مه 2022 ثبت می‌کنند.

تعداد شگفت انگیزی از کلمات کلیدی در مجموعه داده ما فقط در یک منبع یافت شد. برعکس، فقط تعداد معدودی در هر چهار منبع ارائه شده است.

تعداد کلمات کلیدی در هنگام جابجایی از چهار منبع به سه منبع، از 0.4٪ به 2.6٪ افزایش یافته است. حتی دو منبع 10 درصد از کل کلمات کلیدی را پوشش ندادند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


روش شناسی

جمع آوری داده ها

  • کنسول جستجوی گوگل: داده های جستجوی فیلتر نشده در سطح پرس و جو از طریق API کنسول جستجوی Google هر روز از 1 تا 31 مه برای 51 دامنه مشتری در انبار داده ما ذخیره می شد. کلمات کلیدی بر اساس دامنه حذف شدند و در مجموع ماهانه جمع شدند.
  • سمروش: یک تماس زنده API از طریق گزارش کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک دامنه Semrush در انبار داده ما در ماه مه برای 51 دامنه مشتری ذخیره شد. ایالات متحده منطقه تعیین شده بود.
  • Moz: رتبه بندی کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک به صورت دستی از قسمت جلویی Moz’s Keyword Explorer با استفاده از تنظیمات پیش فرض در ماه مه برای 51 دامنه مشتری صادر شد.
  • اهرفس: رتبه بندی کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک به صورت دستی از قسمت جلویی اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs با استفاده از تنظیمات پیش فرض در ماه مه برای 51 دامنه مشتری صادر شد.

پردازش و تحلیل

یک ماتریس منبع پرس و جو ایجاد شد تا مشخص شود در هر دامنه مشتری و در مجموع کجا بین Ahrefs، کنسول جستجوی گوگل، Moz و Semrush همپوشانی و انحصار وجود دارد.

هشدارها و ملاحظات

نمونه داده ها

در مقدمه به این موضوع اشاره کردم، اما ارزش تکرار را دارد. تجزیه و تحلیل ما هر دو نمونه کوچک و خاص صنعت از رتبه بندی دامنه را نشان داد. شما نباید در مورد مقایسه کلی نسبی اندازه کلمات کلیدی این ابزارها نتیجه گیری کنید.

بنابراین، چرا نتایج را منتشر کنید؟ همانطور که در بخش کلیدهای آماده در زیر نیز به آن اشاره شد، فراتر از جالب بودن داده ها و ایجاد گفتگوهای مفید بالقوه، می خواستم بر ارزش تجزیه و تحلیل این ابزارها در زیر لنز تأکید کنم. از صنعت شما

در دسترس بودن منبع

Ahrefs، Google Search Console، Moz و Semrush تنها محصولاتی نیستند که مجموعه داده‌های قابل مشاهده کلمه کلیدی منحصر به فردی دارند. Serpstat، seoClarity، Brightage’s Data Cube و ابزارهای دیگر می‌توانند بخشی از این مطالعه برای جامع‌تر کردن آن باشند. اگر هر یک از این ابزارها این را می خوانند، ما علاقه مندیم که دفعه بعد ابزار شما را با بقیه مقایسه کنیم. مرا بزن!

قابلیت مقایسه منبع

با Ahrefs، Moz و Semrush، این داده‌ها یکبار مصرف در ماه می بود. با این حال، با کنسول جستجوی گوگل، 31 تماس API جداگانه برقرار شد. این ممکن است اعداد GSC را کمی متورم کرده باشد.

اگر هر روز در ماه مه برای سایر ابزارها رتبه‌بندی می‌کردیم، کلمات کلیدی منحصربه‌فرد بیشتری یا از تغییر رتبه‌بندی دامنه یا به‌روزرسانی پایگاه داده کلمات کلیدی اضافه می‌شدند. با توجه به ارزشی که دارد، من فکر نمی‌کنم که بر روی هیچ روند کلی یا پیشنهادی تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، داده‌های کنسول جستجوی Google شامل کلیدواژه‌های موبایل و دسکتاپ از همه کشورها بود، در حالی که ما فقط رتبه‌بندی دسک‌تاپ ایالات متحده را از سایر منابع درج کردیم. این دوباره اعداد GSC را افزایش می دهد، اما به احتمال زیاد تا حدی نیست که هر یک از روندها را به روشی معنی دار تغییر دهد.

حذف حجم کلمه کلیدی

حجم کلمه کلیدی در این تمرین گنجانده نشده است، که ارزش بالقوه آن را محدود می کند. با همه مساوی بودن، اگر Moz یک کلمه کلیدی 25000 MSV را از دست بدهد بیشتر از یک کلمه کلیدی MSV 25 نگران خواهم بود.

دفعه بعد که این تجزیه و تحلیل اجرا می شود، برنامه ریزی می کنیم که حجم را به کار ببریم. با این حال، ما باید منطقی را در مورد نحوه بهترین گنجاندن نمایش‌های GSC به عنوان یک پروکسی MSV و همچنین نحوه محاسبه حجم کلمات کلیدی موجود در چندین ابزار ایجاد کنیم.

تازگی داده ها

طراوت داده ها در این تحلیل در نظر گرفته نشد. با توجه به روشی که معیارهای آن کار می کند، کنسول جستجوی گوگل ذاتا تازه است. به عبارت دیگر، اگر داده‌های GSC را از ماه می استخراج کنیم، آن کلمات کلیدی قطعاً در ماه می (حتی برای یک لحظه) قابل مشاهده بودند.

با این حال، این امکان وجود دارد که منابع دیگر حاوی کلمات کلیدی بدون افزایش رتبه‌بندی جدید از قبل از ماه مه باشند. اگر هر یک از این ابزارها به طور نامتناسبی داده های قدیمی داشت، می توانست نتایج را تغییر دهد.

خوراکی های کلیدی

1. فرضیات خود را به چالش بکشید

قبل از اینکه نتایج را برای تیمم فاش کنم، از آنها خواستم که چهار منبع را به ترتیب پوشش کلمات کلیدی بر اساس احساس درونی خودشان رتبه بندی کنند. حدود 10 نفر از جمله من حدس زدند، اما یکی از ما درست نبود!

Semrush به طور معمول پایین‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم رتبه‌بندی می‌شد و به GSC اعتبار تقریباً کافی داده نمی‌شد. با این حال، با GSC، این به احتمال زیاد به دلیل استفاده از آنها برای بیرون کشیدن داده ها از رابط کاربری جلویی است.

همه ما می‌توانیم به خاطر اعتماد بیش از حد به احساسات درونی و حس‌های درونی‌مان مقصر باشیم، و این بسیار فراتر از ابزارهای سئو است. به عنوان بازاریاب، ما باید به طور مداوم موقعیت خود را تحت فشار قرار دهیم و مایل باشیم نظر خود را تغییر دهیم.

2. از GSC API استفاده کنید

وقتی داده‌ها را مستقیماً از رابط کاربری کنسول جستجوی Google بیرون می‌کشید، به 1000 ردیف داده محدود می‌شوید. اگر به سادگی داده ها را از GSC با محدوده تاریخ 1 تا 31 مه دانلود کرده بودیم، این ابزار دیگر پیشتاز بسته نبود (دور از آن).

جستجوی GSC از API هنوز محدودیت های خود را دارد، اما مقدار داده های موجود را با حاشیه قابل توجهی افزایش می دهد.

3. از تمام ابزارها استفاده کنید

مسلماً، این غذای آماده از من کمی تناقض است. همانطور که در بخش بالا گفته شد، ما حتی از همه ابزارها استفاده نمی کنیم و برنامه ای هم نداریم. با این حال، من به طور مداوم از استفاده نکردن از یک ابزار SEO حمایت کرده ام.

توصیه واقعی من این است: برای سنجش عملکرد نسبی در دسته بندی خاص خود، روی اشتراک های یک ماهه و/یا آزمایش های رایگان سرمایه گذاری کنید. از آنجا، می توانید بهترین ابزار(ها) را بر اساس عمودی ها، بودجه و اهداف خاص خود انتخاب کنید. آگهی‌های مشتریان دارویی ما اغلب می‌گویند: «نتایج ممکن است متفاوت باشد» و همین امر در مورد آن صادق است. وقت اضافی بگذارید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

همچنین، هنگام آزمایش ابزارها برای صنعت و نیازهای خاص خود، فقط به اندازه کلمات کلیدی نگاه نکنید. اندازه، دقت، تجربه کاربر، پشتیبانی مشتری، ادغام فناوری و موارد دیگر را نیز می توان در نظر گرفت.

4. تست های خود را تکرار و بهبود دهید

اولین آزمایش رسمی ما انجام شد، اما قصد نداریم آن را ترک کنیم. سمروش اخیرا عمومی شد. موز به دست آمد فقط بیش از یک سال پیش Ahrefs یک موتور جستجو راه اندازی کرد.

این یک مسابقه تسلیحاتی است و اگر این نتایج را به صورت دوره ای به روز نکنیم، ممکن است در مورد داده های قدیمی و نادرست تصمیم گیری کنیم.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان فهرست شده اند اینجا.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

تایلور معاون SEO در EVERSANA INTOUCH در حومه شهر کانزاس است. او همچنین SandboxSEO.com را در اوقات فراغت خود اجرا می کند و گهگاه در کنفرانس های جستجو سخنرانی می کند. زندگی او در خارج از سئو شامل شرکت در کنسرت ها، تماشای هیوستون راکتس و اجتناب از کاما آکسفورد در لیست های ساده است.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »