وردپرس

مشارکت‌کنندگان گوتنبرگ از نویسندگان تم می‌خواهند تا با استفاده از قطعات قالب مبتنی بر بلوک در طرح‌های زمینه کلاسیک آزمایش کنند.


اگر تماشا کردید جلسه پرسش و پاسخ مت مولنوگ در WordCamp US آخر هفته گذشته، بدیهی است که بخش‌های قابل توجهی از جامعه هنوز به ویرایشگر کلاسیک چسبیده‌اند و خوشحال می‌شوند که به‌طور نامحدود از آن پشتیبانی شود. به هر دلیلی، میلیون‌ها کاربر آماده تغییر نیستند – برخی ویرایشگر قدیمی را ترجیح می‌دهند، بلوک‌ها را دوست ندارند، نمی‌خواهند یک سیستم جدید یاد بگیرند یا به سادگی نسخه‌های جدیدتر وردپرس را خیلی گیج‌کننده می‌دانند.

با توجه به اینکه برخی از کاربران ممکن است به یک پل انتقالی روی ویرایشگر بلوک نیاز داشته باشند، با فرصتی برای فرو بردن انگشتان پا در آن بدون شکستن کل طراحی سایتشان، گوتنبرگ 14.1 این توانایی را برای نویسندگان تم معرفی می کند. از قطعات قالب مبتنی بر بلوک در تم های کلاسیک و ترکیبی استفاده کنید.

آن مک کارتی، هماهنگ کننده برنامه توسعه FSE و آزمایش گوتنبرگ، ارسال شده به وبلاگ Make Themes، از نویسندگان تم می خواهد تا آن را آزمایش کنند.

مک کارتی گفت: «گزینه‌های پذیرش تدریجی همچنان تمرکز پروژه است و به‌طور فزاینده‌ای، راه‌های بیشتری برای پذیرش بخش‌ها وجود دارد تا کل یک ویژگی که به آخرین نسخه وردپرس می‌آید». “هدف این است که به مردم اجازه دهیم آنچه را که نیاز دارند اتخاذ کنند زیرا آنها آماده هستند به روشی که هنوز در آینده است.”

نویسندگان طرح زمینه باید پشتیبانی تم بلوک-الگو-قطعات را مشخص کنند و از Gutenberg Trunk یا Gutenberg 14.1 زمانی که در 15 سپتامبر 2022 منتشر شد، استفاده کنند. سپس می توانند قطعات قالب مبتنی بر بلوک را به عنوان فایل های HTML در فهرست قطعات در ریشه موضوع سپس با استفاده از تابع block_template_part می‌توان آن‌ها را در قالب‌های PHP موضوع خروجی داد.

مک کارتی گفت: «کاربران یک منوی جدید «قطعات قالب» را در زیر «ظاهر» مشاهده خواهند کرد که فهرستی از قطعات الگو را نمایش می‌دهد. «از آنجا، همه بلوک‌های تم در دسترس هستند، اما محیط ذاتاً در مقایسه با مضامین بلوک محدود است. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند قسمت‌های قالب موجود را ویرایش کنند، اما آن‌ها را حذف یا موارد جدید ایجاد نکنند.»

مک کارتی چند مورد استفاده را برای افزودن قطعات قالب مبتنی بر بلوک به مضامین کلاسیک پیشنهاد کرد – به نویسندگان این امکان را می‌دهد تا یک قسمت الگوی سرصفحه را ارائه دهند که به کاربران امکان می‌دهد پس‌زمینه ویدیو یا تصویر را تنظیم کنند، نقطه کانونی را تنظیم کنند، بلوک‌ها را به اطراف منتقل کنند، یا یک پاورقی را ارائه دهند. بلوک های طراحی قفل هستند اما محتوایی که ویرایش آن آسان است.

مک کارتی گفت: “در حالی که هدف این ویژگی در حال حاضر ارائه گزینه هایی برای تم ها است، افزونه ها همچنین می توانند گسترش این عملکرد را برای فعال کردن رابط کاربری مشابه برای کاربران بررسی کنند.”

تم های بلاک فقط 2.5 درصد از تم های وردپرس را در فهرست نشان می دهند، بنابراین این قابلیت جدید برای اکثر تم ها قابل اجرا است. ایجاد انگیزه در نویسندگان تم کلاسیک برای حمایت از این موضوع در مضامین خود چالش دیگری است، اگر آنها سودی برای کاربران نبینند یا تشخیص دهند که تجربه ویرایش متفاوت بسیار گیج کننده خواهد بود. ممکن است از طریق پلاگین ها نقطه ورود آسان تری داشته باشد، زیرا کاربران ممکن است بیشتر از یک رابط کاربری ویرایش متفاوت برای عملکرد افزونه استفاده کنند.

برای جزئیات فنی بیشتر و نمونه کد برای اضافه کردن پشتیبانی از تم، بررسی کنید پست تشریح نحوه آزمایش با استفاده از قطعات قالب مبتنی بر بلوک در تم های کلاسیک.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »