وردپرسووکامرس

ایجاد سایت چند زبانه ووکامرس در سال 2022


چک لیست نهایی برای ایجاد سایت ووکامرس چند زبانه

به خوبی ثابت شده است که انگلیسی زبان استاندارد در اینترنت است. با این حال، تنها 25.9٪ از افرادی که از اینترنت استفاده می کنند، انگلیسی را ترجیح می دهند. این آمار بسیار مهمی است که باعث می‌شود از خود متعجب شوید که چگونه می‌توانید از طریق وب‌سایت خود به سه چهارم مخاطبان غیرانگلیسی زبان باقی برسید.

اینجا جایی است که یک وب سایت چند زبانه یا چند زبانه به کمک شما می آید. هنگامی که یک سایت چند زبانه WooCommerce ایجاد کردید، می توانید به راحتی به بازارهای خارجی دسترسی پیدا کنید. این فرآیند اغلب دریچه ها را به روی انبوهی از مشتریان جدید از سراسر جهان باز می کند و کسب و کار را چندین برابر گسترش می دهد. برای بررسی دقیق وب سایت های چند زبانه و یک چک لیست کامل که کل فرآیند را برای شما ساده تر می کند، ادامه مطلب را بخوانید.

وب سایت چند زبانه چیست؟

بیایید با شفاف سازی درباره چیستی سایت چند زبانه شروع کنیم. یک وب سایت چند زبانه مخفف وب سایتی است که محتوای خود را به زبان های متعدد برای راحتی کاربران در دسترس قرار می دهد.

اکنون، افزودن چنین پشتیبانی چند زبانه به فروشگاه WooCommerce شما مطمئناً یک افزونه اختیاری است زیرا وردپرس در وهله اول به صورت بومی چند زبانه نیست. با این حال، پس از اجرای این ویژگی، چندین میوه شیرین به بار می‌آورد که مشهود است زیرا وردپرس نیز قصد دارد این ویژگی را در خود بگنجاند. نقشه راه بلند مدت.

بیایید بحث کنیم که چرا باید در وهله اول به فکر ایجاد یک سایت چند زبانه باشید؟

چرا به فروشگاه چند زبانه نیاز دارید؟

از زمان شیوع بیماری همه گیر، بازار تجارت الکترونیک به طور تصاعدی گسترش یافته است. از آنجایی که خریداران در دنیای واقعی در خانه های خود محبوس بودند، بازارهای جهانی را از طریق اینترنت بررسی کردند.

بسیاری از کشورهایی مانند چین و ژاپن که زبان انگلیسی آنها زبان مادری نیست، سهم زیادی در رشد تجارت الکترونیک داشته اند. بنابراین، برای فروشگاه آنلاین شما ضروری است که به مشتریان جهانی به زبانی که با آن آشنا هستند پاسخگو باشد. ارتقاء وب سایت شما برای داشتن قابلیت های چند زبانه، دسترسی راحت را برای ورود به بازار جهانی و تبدیل شدن به یک برند بین المللی مشهور فراهم می کند.

منبع زبان
منبع: eMarketer

علاوه بر نقشه راه برای آگاهی از برند جهانی، چند زبانه شدن می تواند باعث افزایش سئو وب سایت WooCommerce شما شود. این به این دلیل است که وقتی صفحات آموزنده را به زبان های مختلف ترجمه می کنید، محتوای ارزشمند را چند برابر می کنید و در نتیجه دیده شدن وب و رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتور جستجو ایجاد می کنید.

رفتن به مسیر چند زبانه مزایای خود را دارد زیرا ممکن است فضاهای خالی و قلمرو ناشناخته زیادی برای محصول شما به آن زبان در اینترنت وجود داشته باشد. رقابت محدودی در مورد کلمات کلیدی محتوا در زبان‌هایی جدا از انگلیسی وجود دارد.

بنابراین می توانید با ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای مخاطبان هدف در مناطق غیر انگلیسی زبان در بازار خارجی متمایز شوید. برای این کار، باید یک وب سایت چند زبانه ایجاد کنید، حمل و نقل بین المللیو پشتیبانی کافی از مشتری از طریق کارشناسان منطقه ای.

چک لیستی برای ساخت یک سایت Woocommerce چند زبانه

اکنون که از جنبه “چی” و “چرا” آن آگاه هستید، در اینجا چک لیستی وجود دارد که به شما می گوید چگونه یک وب سایت WooCommerce چند زبانه ایجاد کنید.

1. قلمروی فرآیند را مشخص کنید

هنگام انجام هر کاری، اولین قدم باید شناسایی محدوده و اهداف پروژه باشد. در اینجا، اگر بتوانید زبان‌هایی را که می‌خواهید وارد کنید فهرست کوتاه کنید، گسترش جغرافیایی را ترسیم کنید و منابعی را که برای این کار نیاز دارید، مشخص کنید، مفید خواهد بود.

ممکن است به کمک متخصصان زبان نیاز داشته باشید تا کل فرآیند را ارزشمند و کارآمد کنید. بنابراین اولین موردی که باید در چک لیست خود علامت بزنید باید ایجاد یک برنامه دقیق برای ایجاد یک سایت WooCommerce چند زبانه باشد. این شامل پی بردن به موارد زیر خواهد بود:

  • کشورهایی را هدف قرار دهید که در آنها بازاری برای محصول شما وجود دارد
  • یک بودجه برای کار نهایی کنید
  • یک جدول زمانی تعیین کنید
  • منابع لازم را تخصیص دهد

2. روش ایده آل ترجمه را انتخاب کنید

به طور عمده دو روش ترجمه وجود دارد – ترجمه دستی و خودکار. ترجمه دستی معمولاً توسط صنایع فنی مانند مراقبت‌های بهداشتی انتخاب می‌شود، که در آن دستگاه در ترجمه عبارات مهم عملکرد ضعیفی دارد و کیفیت محتوای شما را پایین می‌آورد.

اکثر مشاغل تجارت الکترونیک مترجم خودکار را ترجیح می دهند که می تواند از طریق یک افزونه وردپرس موثر به دست آید. زیرا معمولاً زبانی که در توضیحات محصول و سایر صفحات فروشگاه استفاده می شود به گونه ای است که اصطلاحات ساده ای دارد که درک آن برای کاربران آسان تر است.

به غیر از ترجمه دستی یا خودکار، باید استراتژی دامنه ایده آل را نیز انتخاب کنید. این که آیا می خواهید یک میزبان دامنه جداگانه برای هر زبان ایجاد کنید یا ترجیح می دهید ساب دامین هایی داشته باشید، یعنی صفحات مرتبط با زبان دیگر در وب سایت فروشگاه.

3. یک پلاگین مناسب را انتخاب کنید

اگر روش ترجمه خودکار را انتخاب کنید، به اتصال مناسب برای فروشگاه WooCommerce خود نیاز دارید. گزینه های شناخته شده زیادی برای این قابلیت پیدا خواهید کرد. بیایید به چند گزینه محبوب که می توانید برای وب سایت خود در نظر بگیرید نگاهی بیندازیم:

من. WPML

افزونه WPML

WPML یک افزونه قدرتمند است که قابلیت نصب چندین زبان برای کل سایت ووکامرس را بدون نیاز به هیچ گونه ساب دامین دارد. دارای خروجی های قابل اعتمادی است که سایت شما را می سازد و خدمات ترجمه را برای بیش از 40 زبان ارائه می دهد.

ii پولیلانگ

پلاگین Polyang

پولیلانگ به شما امکان می‌دهد صفحات، دسته‌ها و برچسب‌های محصول مختلف را ترجمه کرده و مستقیماً به صفحه WooCommerce نسبت دهید. ویژگی متمایز این افزونه این است که به شما امکان می دهد ایمیل هایی را که برای مشتریان غیر انگلیسی زبان خود ارسال می کنید ترجمه کنید.

III. Weglot

پلاگین weGlot

Weglot یکی دیگر از گزینه های محبوب است که به شما امکان می دهد تمام صفحات خود را به طور خودکار ترجمه کنید و در حال حاضر بیش از 100 زبان را پشتیبانی می کند. هنگام استفاده از این افزونه، کنترل بیشتری خواهید داشت، زیرا پیش از ایجاد هرگونه تغییر در وب سایت، امکان ویرایش دستی و تأیید محتوای ترجمه شده در آن وجود دارد.

4. راه اندازی و ترجمه

هنگامی که روش ترجمه و افزونه را انتخاب کردید، باید به دنبال ترجمه موفقیت آمیز تمام جنبه های سایت ووکامرس خود باشید. اگرچه افزونه ها می توانند از ترجمه خودکار مراقبت کنند، باید آنها را با مشخصات شخصی سازی و پیکربندی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر زیر در سایت ووکامرس شما با موفقیت ترجمه شده است.

  • صفحات محصول
  • صفحه پرداخت
  • صفحه اطلاعات حساب من
  • دسته بندی ها
  • برچسب ها
  • عناوین
  • توضیحات متا

اکثر افزونه های ترجمه خودکار کاملاً دقیق نیستند. بنابراین صفحات ترجمه شده را فقط برای اطمینان 100% توسط یک متخصص زبان بررسی کنید. این تضمین می کند که هیچ اطلاعات نادرستی وجود نداشته باشد و احساس محتوای شما بدون توجه به زبان، دست نخورده باقی بماند.

5. عناصر محلی سازی عملی را اضافه کنید

این ممکن است آخرین مورد باشد اما مهمترین چیزی است که باید در چک لیست شما باشد. هنگامی که صفحات ترجمه شده را دارید، وب سایت خود را از طریق آن بهینه کنید سئوی چند زبانه برای آن زبان ها کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و URL ها و توضیحات متا را ترجمه کنید.

علاوه بر سئو، روی افزودن عناصری تمرکز کنید که هزینه محصولات را به ارز مربوط به زبان تبدیل می کند. همچنین، شامل اطلاعات توصیفی در مورد جدول زمانی حمل و نقل، هزینه های اضافی، و اطلاعات ردیابی برای همه کشورهای هدف باشد. این منجر به یک تجربه کاربری بی عیب و نقص خواهد شد و منجر به مشتریان تکراری در آینده می شود.

افکار فراق

امیدواریم این مقاله زمانی که قصد ایجاد یک سایت چند زبانه WooCommerce را دارید، مفید واقع شود. در حالی که این فرآیند کاملاً پیچیده است و تلاش بیشتری را از جانب شما تضمین می کند، اما قطعاً در پایان نتیجه می دهد. اگر قصد جذب مخاطبان متنوع از نظر زبانی را دارید، این سرمایه گذاری ایده آل برای فروشگاه آنلاین شما است. بنابراین در هنگام تنظیم صفحات ترجمه شده صبور باشید و تماشا کنید که نام تجاری خود در سراسر جهان محبوب می شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید چگونه یک وبلاگ وردپرس راه اندازی کنیم در سال 2022

بیوگرافی نویسنده

تیم رابینسون مدیر بازاریابی دیجیتال در بسته بندی و ارسالیک برند 25+ ساله و معتبر در راه حل های تجارت الکترونیک، تدارکات و حمل و نقل. تیم 20 سال تجربه ترکیبی در فروش و بازاریابی دارد. لجستیک، D2C، حق رای دادن، برنامه ریزی کسب و کار، و مدیریت عملیات تخصص اصلی او هستند. با تیم در ارتباط باشید لینکدین.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »