سئو

بهینه سازی سئو برای اسلاگ های وردپرس


ممکن است کلمه “Slug” را در آن خوانده باشید سئو وردپرس راهنماها یا مقالاتی با نکاتی در مورد بهبود ترافیک سایت شما. اما آیا واقعاً می‌دانید شلاق چیست؟ اگر با وردپرس یا وب سایت ها آشنایی ندارید، اولین فکر شما ممکن است یک آفت کوچک باغچه باشد. با این حال، حلزون وردپرس همان چیزی نیست.

امروز ما به تمام سوالاتی که ممکن است در مورد اینکه Slug وردپرس چیست، نحوه تنظیم یا ویرایش اسلاگ های خود در وردپرس و همچنین نحوه استفاده از Slug های SEO برای رتبه بهتر در نتایج جستجو داشته باشید، پاسخ خواهیم داد. بیا شروع کنیم!

اسلاگ چیست؟

از ابتدا شروع کنیم، بیایید مطمئن شویم که اسلاگ وردپرس چیست. هنگامی که یک پست در وردپرس ایجاد می کنید، آدرس پست به طور خودکار بر اساس عنوان شما ایجاد می شود. بنابراین، پستی به نام “WordPress Slugs جالب و سرگرم کننده هستند” ممکن است به این صورت باشد:

https://www.wpexplorer.com/wordpress-slugs-are-cool-and-fun

را حلزون حرکت کردن آخرین بیت URL “wordpress-slugs- are-cool-and-fun” است.

پیوندهای ثابت در مقابل اسلاگ

این می تواند با وردپرس گیج شود زیرا پیوند ثابت شما یک URL است و یک Slug نیز یک URL است. اما پیوندهای ثابت و راب یکسان نیستند. برای ساده تر، در اینجا یک مقایسه سریع از این دو وجود دارد.

تنظیمات پیوند دائمی وردپرس

آ پیوند ثابت ساختار url شما است و نحوه ایجاد لینک در وب سایت شما را مشخص می کند. پیوندهای ثابت به صورت سراسری از تنظیمات > پیوندهای ثابت.

تنظیمات وردپرس Slug

آ حلزون حرکت کردن آخرین بخش از آدرس اینترنتی شما است که صفحه خاصی را در یک وب سایت مشخص می کند. اسلاگ ها بر اساس هر صفحه، پست یا طبقه بندی تنظیم می شوند.

نحوه تنظیم و ویرایش Slug در وردپرس

تغییر Slugs وردپرس شما واقعا آسان است. با این حال، بسته به چیزی که می خواهید اسلگ را تغییر دهید، روند کمی متفاوت است. در اینجا چند راب معمولی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را ویرایش کنید.

پست اسلگ

مثال وردپرس Post Slug

هنگامی که یک پست جدید ایجاد می‌کنید یا یک پست قدیمی را ویرایش می‌کنید، نشانی اینترنتی پیوند دائمی را درست در زیر عنوان می‌بینید. وردپرس به‌طور پیش‌فرض عنوان کامل پست شما را با خط تیره‌هایی که فضاها را پر می‌کنند اضافه می‌کند. برای سفارشی کردن یا تغییر Slug برای پست خود، به سادگی روی دکمه “ویرایش” کلیک کنید (به طور ایده آل از نکات SEO Slug که در بخش بعدی لیست می کنیم استفاده کنید).

صفحه اسلگ

مثال Slug صفحه وردپرس

مشابه پست‌ها، هنگام ایجاد یک صفحه جدید یا ویرایش یک صفحه قدیمی، می‌توانید قسمت Slug را درست زیر عنوان پیدا کنید. وردپرس به طور خودکار عنوان کامل صفحه شما را به عنوان اسلاگ پر می کند.

دسته Slug

نمونه Slug دسته بندی وردپرس

به‌طور پیش‌فرض دسته‌ها از «نامی» که وارد می‌کنید به‌عنوان اسلگ استفاده می‌کنند، یا می‌توانید یک اسلگ سفارشی وارد کنید. در مثال بالا، می‌توانید ببینید که ما راب دسته متفرقه را کوتاه کرده‌ایم تا فقط «متفرقه» باشد. اما معمولاً نام دسته‌های شما برای شروع کوتاه و خاص خواهد بود و شما نیازی به تغییر آنها ندارید (یا نمی‌خواهید).

Slug را تگ کنید

مثال Slug تگ وردپرس

تگ ها درست مانند دسته ها کار می کنند و از نام تگ به عنوان اسلاگ استفاده می کنند. البته می‌توانید این را سفارشی کنید، اما اغلب این کار ضروری نیست.

نویسنده Slug

مثال Slug نویسنده وردپرس

وردپرس به طور پیش فرض از نام کاربری نویسنده به عنوان اسلاگ استفاده می کند. این یک ویژگی اصلی است که در وردپرس تعبیه شده است. بنابراین برای مثال بالا، با نام کاربری “نام کاربری”، پیوند نویسنده به این صورت خواهد بود:

https://www.wpexplorer.com/author/username

در حال حاضر هیچ روش داخلی برای ویرایش یا سفارشی کردن یک اسلاگ نویسنده به جز ایجاد یک کاربر جدید با نام کاربری جدید وجود ندارد. بنابراین اگر می خواهید تغییراتی را در اسلاگ های نویسنده ایجاد کنید، باید از یک افزونه استفاده کنید. یک گزینه رایگان است ویرایش نویسنده Slug افزونه ای که به شما امکان می دهد هم ساختار پیوند ثابت (بخش /author/ از آدرس اینترنتی) و هم اسلاگ (نام کاربری) صفحات نویسنده را تغییر دهید.

نحوه سئو بهینه سازی اسلاگ های وردپرس

اکنون که متوجه شدید Slug چیست و چگونه آن را تغییر دهید، بیایید به جستجوی Slug SEO بپردازیم. در اینجا چند نکته سریع و آسان وجود دارد که می توانید از آنها برای تمیز و بهینه نگه داشتن وردپرس خود استفاده کنید.

1. از کلمات کلیدی در اسلاگ استفاده کنید

کلمات کلیدی بخش بزرگی از سئو را تشکیل می دهند، بنابراین منطقی است که اگر می خواهید سئو سایت خود را بهینه کنید، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید. مقاله ای در مورد «بهترین دستور پخت نان موز مادربزرگ من برای استفاده از موز کهنه» به احتمال زیاد برای کلمه کلیدی رتبه بندی می شود. دستور العمل نان موز اگر آدرس اینترنتی بهترین دستور العمل نان-موز باشد، برخلاف دستور غذای مادربزرگ-بزرگ-بزرگ-بزرگ-بزرگ-من-بزرگ-بزرگ-من-بزرگ-بزرگ-من-بزرگ-موز-دستور-برای-استفاده-موز-قدیمی.

2. اسلاگ ها را کوتاه و مرتبط نگه دارید

آن را ساده و دقیق نگه دارید. شما می‌خواهید که url slug شما به راحتی برای خوانندگان به خاطر بیاورد، اگر می‌خواهند به آن لینک دهند، و همچنین برای ربات‌های موتور جستجو به راحتی هنگام خزیدن سایت شما قابل درک باشد. Slug باید با عنوان پست شما و کلمات کلیدی مورد نظر مرتبط باشد – به هر حال هیچ کدام نباید طولانی باشند.

3. کلمات پرکننده (یا توقف) غیرضروری مانند «the»، «is» و «a» را حذف کنید.

در کنار آخرین نکته، می توانید به راحتی با حذف کلمات توقف یا کلمات غیر ضروری، اسلاگ ها را کوتاه کنید. آن را به صورت کوتاه نویسی در نظر بگیرید – فقط کلماتی را که برای رساندن نظرتان به آن نیاز دارید، نگه دارید. این به معنای خلاص شدن از شر کلماتی مانند: the, if, and, or, but, as, with و غیره است.

به عنوان مثال، ما پست خود را با عنوان “بهینه سازی سئو برای وردپرس اسلاگ” کوتاه کردیم تا از “وردپرس-اسلاگ-سئو” برای اسلاگ استفاده کنیم. ما “بهینه” را حذف کردیم زیرا احساس نکردیم لازم است و “برای” زیرا یک کلمه پرکننده است.

4. از تغییر اسلاگ در آینده اجتناب کنید

هنگامی که یک پست، صفحه، دسته یا هر چیز دیگری را منتشر کردید، بهتر است آن را رها کنید. ایجاد تغییرات در اسلاگ های خود در آینده می تواند منجر به خطای 404 شود، اگر آدرس اینترنتی قدیمی خود را به درستی به آدرس اینترنتی جدید خود هدایت نکنید.


امیدواریم راهنمای ما به شما کمک کرده باشد که درک بهتری از Slug وردپرس چیست، چگونه Slug در وردپرس را برای محتوای خود تنظیم و ویرایش کنید، و چگونه واقعاً SEO Slugs وردپرس را بهینه کنید. با این نکات باید بتوانید آدرس های سایت خود را برای سئو بهینه سازی کنید:

  1. از کلمات کلیدی استفاده کنید
  2. راب را کوتاه نگه دارید
  3. کلمات پرکننده (یا توقف) غیر ضروری را حذف کنید
  4. از تعویض راب خودداری کنید

اما اگر سؤال دیگری در مورد اسلاگ های وردپرس دارید، یا اگر نکات یا ابزارهای بهینه سازی اسلاگ خود را دارید که فکر می کنید باید اضافه کنیم، به ما اطلاع دهید. ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »