تجارت الکترونیک

ارزش آتی دینار عراق

ارزش آتی دینار عراق یک علامت سوال بزرگ است. در حالی که مطمئناً امکان افزایش ارزش در آینده وجود دارد، احتمال کاهش آن نیز وجود دارد. عوامل متعددی برای سرمایه گذاری در این دارایی وجود دارد، از جمله نظارت صندوق بین المللی پول بر وضعیت مالی عراق و سقوط احتمالی دینار.

همچنین بخوانید تواریخ دینار

سرمایه گذاری در دینار عراق

سرمایه گذاری در دینار عراق چندین مزیت دارد. اولاً، نسبتاً ارزان است و حتی افراد فقیر نیز می توانند آن را بپردازند. در حال حاضر شما می توانید 100000 دینار عراقی را تنها با 100 دلار آمریکا خریداری کنید. این امر سرمایه گذاری در دینار عراق را برای اکثر مردم گزینه جذابی می کند.

یکی دیگر از مزیت های سرمایه گذاری در دینار عراق ثابت بودن ارز است. بانک مرکزی دینارها را صادر می کند و سپس با نرخ ثابت 1166 دینار به ازای دلار در بازار فروخته می شود. با این حال، این نرخ تعیین شده مصنوعی دعوتی برای کلاهبرداران و دلالان غیر صادق است. برخی از دلالان علاوه بر فروش دینارهای عراقی، نرخ های نجومی نیز برای آن در نظر می گیرند.

علاوه بر این، عراق دارای ذخایر قابل توجهی نفت است. این بدان معنی است که ارزش دینار احتمالاً در آینده افزایش می یابد. دولت در حال کار بر روی انجام اصلاحات اقتصادی بیشتر است که باید ارزش دینار عراق را بهبود بخشد. دولت بخش‌های گاز، نفت و برق را هدف قرار داده است و انتظار می‌رود این اصلاحات ظرف سه تا پنج سال تکمیل شود. علاوه بر این، دولت در نظر دارد این اصلاحات را به شدت اجرا کند و عواقبی را بر بخش هایی که از رعایت آنها سر باز می زنند تحمیل خواهد کرد.

ارزش آتی دینار عراق

دینار عراق برای درازمدت سرمایه گذاری محکمی است. در حالی که یک شبه ثروتمند نخواهید شد، دارایی قوی با پتانسیل عالی برای تجدید ارزیابی است. واحد پول عراق بر پایه نفت است که بزرگترین صادرات این کشور است و انتظار می رود با افزایش قیمت نفت افزایش یابد. علاوه بر این، در صورت کاهش ارزش دلار آمریکا، ارزش دینار ممکن است به طور پیش فرض افزایش یابد. به هر حال، سرمایه گذاران مستقر در ایالات متحده بیشتر دارایی های خود را به دلار آمریکا نگهداری می کنند.

در حالی که نفت صادرات اصلی عراق است، دینار در خارج از کشور استفاده کمی دارد. بنابراین، ارزش آتی آن در نرخ فارکس به شدت به سرمایه گذاری هایی که کشور انجام می دهد بستگی دارد. همانطور که این کشور مناطق نفت و گاز خود را به روی جهان باز می کند، ارزش دینار افزایش می یابد. اما حتی قبل از ورود نفت، منابع درآمد دیگری نیز وجود دارد.

احتمال سقوط ارزش دینار عراق

سقوط دینار عراق برای اقتصاد ویرانگر خواهد بود. اقتصاد وابسته به دلار این کشور برای 95 درصد درآمد خود به درآمد نفت متکی است و دینار پایین تر عراقی های عادی را فقیرتر می کند. این امر همچنین به رقابت پذیری کشور در برابر شرکای تجاری غیر یورو آسیب می رساند.

کاغذ سفید منتشر شده توسط دولت عراق خطرات سقوط احتمالی دینار عراق را تشریح می کند. از آنجایی که ارز در بازار جهانی فارکس معامله نمی شود، تنها راه خرید و فروش آن از طریق صرافی هایی است که کارمزدهای بسیار بالایی دریافت می کنند. علاوه بر این، دولت عراق ارزش دینار را تعیین می کند.

عراق مدت‌هاست که یک کشور خط مقدم در مبارزه با داعش بوده و برای تامین هزینه‌های خود به درآمدهای صادراتی نفت وابسته است. با این حال، سقوط قیمت نفت، دولت را مجبور به کاهش حقوق بخش دولتی کرده است. بودجه پیشنهادی ایالت برای سال 2021 – یک برنامه مخارج بی سابقه – کسری 40 میلیارد دلاری را پیش بینی می کند. قانونگذاران باید بودجه را تصویب کنند، اما این بودجه برای بسیاری در آستانه انتخابات سال آینده مورد استقبال مردم نیست.

صندوق بین المللی پول بر امور مالی عراق نظارت دارد

صندوق بین المللی پول، یک موسسه مالی چندملیتی، بر امور مالی عراق برای انطباق با مجموعه ای از استانداردهای مالی نظارت می کند. عراق تنها 1 درصد از کل بدهی باشگاه پاریس را به صندوق بدهکار است، اما صندوق بین المللی پول دارای نفوذ سیاسی عظیمی است. این صندوق بیشتر شروط عراق را برای فسخ بدهی خود تعیین می کند.

صندوق بین المللی پول از دولت عراق می خواهد که با فساد مقابله کند. علاوه بر ترویج اصلاحات اقتصادی، این سازمان همچنین از همکاری نزدیک دولت با گروه های جامعه مدنی محلی برای جلوگیری از اتلاف و فساد حمایت می کند. این سازمان از این موضوع به عنوان یکی از بزرگترین موانع در مسیر بهبود اقتصادی کشور یاد می کند.

توافق صندوق بین المللی پول با عراق همچنین خواستار برنامه نظارتی است که هدف آن محدود کردن هزینه های این کشور و کاهش کسری بودجه است. انتظار می رود این کسری در سال آینده نزدیک به 12 درصد از اقتصاد عراق باشد. صندوق بین المللی پول امیدوار است که این وام به کشور کمک کند تا به ثبات مالی دست یابد. عراق یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت است و با طیفی از چالش‌های اقتصادی و مالی از جمله کاهش قیمت نفت و هزینه‌های مرتبط با مبارزه با شبه‌نظامیان داعش مواجه است.

کلاهبرداری های سرمایه گذاری با دینار عراق

کلاهبرداری های سرمایه گذاری مربوط به دینار عراق به نگرانی عمده سرمایه گذاران تبدیل شده است. در حالی که هیچ چیز غیرقانونی در مورد سرمایه گذاری در دینار وجود ندارد، برای کلاهبرداران معمول است که این سرمایه گذاری را مشروع جلوه دهند. این شرکت ها اغلب از بازار ارز که به عنوان فارکس نیز شناخته می شود، برای جذب مردم به سرمایه گذاری در محصولات خود استفاده می کنند. آنها ادعا می کنند که منابع سطح بالا و ارادت “فرقه مانند” به اخبار خود دارند. آنها حتی خواهند گفت که مدیر جدید بانک مرکزی عراق تنها چیزی است که بین آنها و میلیون ها دلار وجود دارد.

مهم است که به یاد داشته باشید که تجارت فارکس خطرناک است و هیچ تضمینی وجود ندارد. دینار عراق نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ارز اغلب توسط دلالان به قیمت بسیار بالاتر از ارزش بازار فروخته می شود. این عمل به ویژه هنگامی که وضعیت ناپایدار اقتصاد عراق را در نظر می گیرید، نگران کننده است. علاوه بر ریسک بالا، IQD توسط بانک ها یا میزهای معاملاتی پشتیبانی نمی شود. اگر قصد سرمایه گذاری در دینار عراق را دارید، مطمئن شوید که با یک صرافی معتبر و ثبت شده سروکار دارید. ادامه مطلب را بخوانید بالتازارکوراب.


منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »