امنیتوردپرس

چگونه از آسیب پذیری های آپلود فایل وردپرس جلوگیری کنیم؟

حتی کوچکترین آسیب پذیری در سایت وردپرس شما می تواند به راحتی توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرد و برای ربودن کل وب سایت شما مورد استفاده قرار گیرد. این می تواند از طریق اقدامات سرقت داده ها، ارسال هرزنامه یا حتی تخریب صفحات باعث آسیب شدید شود. این نیز ناگفته نماند که اگر مشخص شود سایت شما به شدت در معرض خطر قرار گرفته است، در معرض خطر قرار گرفتن سایت خود در لیست سیاه گوگل هستید.

به همین دلیل است که دور نگه داشتن سایت خود از هکرها و جلوگیری از هر گونه آسیب پذیری آپلود فایل باید در خط مقدم ذهن شما باشد. اقداماتی از قبیل بررسی اینکه آیا سایت شما به خطر افتاده است به منظور بهبود امنیت کلی در سایت شما.

در این مقاله، ما به برخی از نکات برتر در مورد نحوه جلوگیری از آسیب‌پذیری آپلود فایل در امنیت سایت وردپرس خود بیشتر اشاره خواهیم کرد.

آسیب پذیری آپلود فایل چیست؟

آسیب پذیری آپلود فایل چیست؟

آسیب پذیری های آپلود فایل به طور کلی یکی از رایج ترین خطرات امنیتی است که سایت های وردپرس امروزه با آن مواجه هستند.

اشکال اولیه آسیب‌پذیری‌های آپلود محلی و راه دور هستند. آسیب پذیری های محلی جایی که یک برنامه دارای یک آسیب پذیری امنیتی است که به کاربران با نیت بد اجازه می دهد فایل های مخرب را آپلود و اجرا کنند. در همین حال، آسیب پذیری های راه دور زمانی هستند که ورودی کاربر یک برنامه کاربردی برای واکشی فایل های راه دور از اینترنت و سپس ذخیره آن فایل به صورت محلی استفاده می شود.

نمونه ای از آسیب پذیری آپلود فایل محلی، آسیب پذیری اخیر فرم تماس 7 است که اواخر سال 2020 کشف شد. Contact 7 یک افزونه بسیار محبوب وردپرس است که به کاربران این امکان را می دهد تا چندین فرم تماس مختلف را به یک سایت یا وبلاگ اضافه کنند.

با این حال، یک آسیب‌پذیری آپلود فایل محلی کشف شد که هکرها می‌توانند فایل‌های مخرب را در نسخه 5.3.1 و هر نسخه قدیمی‌تر فرم 7 آپلود کنند، با این فرض که افزونه آپلود فایل را فعال کرده است. خوشبختانه، هر سایت وردپرسی که آخرین نسخه را اجرا می کند (تا کنون) از آسیب پذیری From 7 محافظت می شود.

نمونه ای از آسیب پذیری آپلود فایل از راه دور این بود آسیب پذیری TimThumbTimThumb یک اسکریپت PHP است که معمولا برای تغییر اندازه تصاویر در سایت های وردپرس استفاده می شود. این آسیب‌پذیری به مجرمان سایبری اجازه می‌داد تا فایل‌های PHP را با استفاده از این افزونه در وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌ها آپلود کنند، که سپس به آن‌ها اجازه می‌داد تا تصاویر کوچک را در سایت‌ها ایجاد کنند. هر بار که فایل تصویر کوچک درخواست می شد، کد PHP مخرب را می توان اجرا کرد.

آسیب‌پذیری‌های آپلود فایل محلی و از راه دور یک تهدید بزرگ برای سایت شما هستند زیرا می‌توانند به هکرها این امکان را بدهند که بدافزار را آپلود کنند، وبلاگ یا سایت شما را تصرف کنند، هرزنامه را آپلود کنند، یا به طور کامل وب‌سایت شما را تخریب کنند. این نوع حملات نه تنها می توانند شهرت کسب و کار شما را از بین ببرند، بلکه می توانند صدمات مالی زیادی را نیز به همراه داشته باشند. وقتی در نظر بگیرید که میانگین هزینه یک حمله سایبری علیه یک تجارت کوچک تا متوسط ​​است بیش از 2.35 میلیون دلاراقدامی برای جلوگیری از تهدیدات امنیت سایبری مانند آسیب‌پذیری‌های آپلود فایل از راه دور یا محلی، قانع‌کننده‌تر نیست.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا سه ​​کاری وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از آسیب‌پذیری‌های آپلود فایل برای محافظت مؤثرتر از سایت خود انجام دهید.

1. همیشه آخرین نسخه وردپرس را اجرا کنید

آخرین نسخه وردپرس را اجرا کنید

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که صاحبان سایت‌ها با هکرها یا حملات سایبری عمومی مواجه می‌شوند، این است که نسخه قدیمی وردپرس را اجرا می‌کنند. با به روز رسانی وردپرس خود به آخرین نسخه در صورت امکان، می توانید نفوذ هکرها به سایت شما را بسیار دشوارتر کنید.

به روز نگه داشتن سایت وردپرس یک قانون کلی عالی برای بهبود تمام جنبه های سایت شما مانند سرعت است. برای مثال، یک ثانیه اضافی از زمان بارگذاری، می تواند باعث a کاهش 7 درصدی در تبدیل11% در بازدید از صفحه و 16% در رضایت مشتری.

در حقیقت، به‌روزرسانی نکردن سایت وردپرس خود به آخرین نسخه تنها به شانس موفقیت شما و جلوگیری از حملات سایبری آسیب می‌زند.

هر بار که یک به‌روزرسانی جدید وردپرس منتشر می‌شود، حفره‌ها اصلاح می‌شوند و امنیت کلی بهبود می‌یابد. با این حال، اجرای یک نسخه قدیمی وردپرس به این معنی است که شما نسخه ای را اجرا می کنید که هکرها به آن عادت کرده اند.

حملات سایبری می توانند رخ دهند، زیرا مسئولین آنها زمان می گذارند تا نقاط ضعف را بررسی کنند. متأسفانه، همه آن ضعف ها به دلیل پلاگین هایی نیست که در سایت خود نصب کرده اید. برخی از آن نقاط ضعف هستند کاملا خارج از کنترل شما، به همین دلیل است که وردپرس دائماً با نسخه های جدید عرضه می شود. این نسخه ها نقاط ضعفی را که خارج از کنترل شما هستند را در نظر می گیرند و آنها را اصلاح می کنند تا نیازی به نگرانی در مورد یکپارچگی سایت خود نداشته باشید.

2. پلاگین ها و تم ها را به روز کنید

پلاگین ها و تم ها را به روز کنید

همانطور که در مورد به روز رسانی وردپرس به آخرین نسخه، شما می خواهید مطمئن شوید که هر افزونه یا تم نیز به روز می شود. پلاگین های قدیمی اغلب می توانند به عنوان روشی برای آسیب پذیری های آپلود فایل محلی استفاده شوند. این امر به ویژه در مورد فرم های تماس، نظرات، و سایر افزونه هایی که امکان ارسال فرانت اند را فراهم می کنند صادق است.

توسعه دهندگان پلاگین و تم زمان زیادی را صرف بررسی کار خود می کنند تا تعیین کنند که آیا نگرانی های امنیتی وجود دارد یا خیر. و اگر آنها یکی را پیدا کنند، مشکل را با یک به روز رسانی وصله می کنند. با ایمن نگه داشتن تمامی افزونه ها و تم های مرتبط با سایت خود، می توانید خطر آسیب پذیری های آپلود فایل را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

در مطالعه 1386 افزونه محبوب وردپرس، مشخص شد که 104 به روز رسانی دریافت شده است کمتر از یک هفته قبل از مطالعه، و 244 نفر کمتر از یک ماه قبل به روز رسانی دریافت کردند. توسعه دهندگان همیشه در تلاش برای بهبود افزونه های خود هستند، بنابراین از این به روز رسانی ها استفاده کنید.

اقدام اضافه‌ای که می‌توانید فراتر از به‌روزرسانی افزونه‌ها و تم‌های موجود در سایت خود انجام دهید، بررسی گزارش‌های حسابرسی برای دیدن افرادی است که به سایت شما دسترسی پیدا کرده‌اند. اگر متوجه نقض امنیتی شدید، انجام این کار یکی از موثرترین استراتژی‌ها است که به شما کمک می‌کند تا شناسایی کنید که یک هکر کدام پلاگین را هدف قرار می‌دهد تا امنیت سایت شما را بیشتر کند. از آنجا، می توانید افزونه را به طور کامل حذف کنید یا ببینید آیا به روز رسانی وجود دارد که می تواند مشکل را قبل از بدتر شدن برطرف کند.

در مورد تم ها، به روز رسانی آنها می تواند از امنیت کلی شما نیز محافظت کند. یک مزیت اضافه شده این است که شما حتی نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن سفارشی سازی با به روز رسانی برای اکثر تم ها ندارید. یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای محافظت از سایت خود در برابر هکرها این است که تمام جنبه های سایت خود را تا حد امکان به روز نگه دارید.

3. یک افزونه امنیتی برتر وردپرس را نصب کنید

یک افزونه امنیتی برتر وردپرس را نصب کنید

پلاگین ها یک منطقه خاص از آسیب پذیری برای سایت های وردپرس هستند. آیا میدانستید که از هر صد وب سایت یکی آیا به احتمال زیاد در هر هفته به بدافزار آلوده می شوند؟ دلیل اصلی این امر عدم وجود افزونه های امن است.

افزونه های امنیتی وردپرس به عنوان یک فایروال عمل کنید که از سایر پلاگین های وب سایت شما محافظت می کند و از احتمال نقض داده ها جلوگیری می کند. مثلا، WordFence که شامل یک فایروال داخلی برای جلوگیری از ورود ترافیک مخرب به سایت شما است. ممکن است تعدادی آسیب پذیری احتمالی در افزونه هایی که استفاده می کنید وجود داشته باشد، اما اگر هکرها نتوانند از سد امنیتی عبور کنند، هرگز نمی توانند از این حفره ها سوء استفاده کنند.

برخی از افزونه ها مزایایی مانند اسکنرها یا پاک کننده ها را ارائه می دهند که می توانند مشکلات را قبل از جدی شدن تشخیص داده و از آنها جلوگیری کنند. یک مثال عالی این است MalCare، که یک اسکنر سایت قدرتمند ارائه می دهد که سرعت سایت شما را کاهش نمی دهد. این نوع پلاگین های امنیتی فرآیند اسکن و تمیز کردن را کاملاً خودکار می کنند. بنابراین می توانید به جای اینکه وقت خود را با نگرانی در مورد هکرها صرف کنید، روی راه اندازی سایت خود تمرکز کنید. همچنین مطمئن شوید که برای دستگاه های تلفن همراهی که برای کمک به اجرای سایت وردپرس خود استفاده می کنید، افزونه هایی اضافه کنید. این مورد به ویژه توسط بسیاری از صاحبان سایت های مبتدی نادیده گرفته می شود. یک حمله جدید به دستگاه تلفن همراه است هر 39 ثانیه راه اندازی می شود، که بر ضرورت محافظت از هر دستگاه تلفن همراه شخصی یا تجاری که استفاده می کنید نیز تاکید می کند.

هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل، فقط توجه داشته باشید که از نصب افزونه های با کیفیت پایین، قدیمی یا با عملکرد تکراری خودداری کنید. به عنوان مثال، چندین افزونه سئو می تواند آسیب بسیار بیشتری نسبت به سود داشته باشد. این به این دلیل است که هر بار که یک افزونه جدید دارید، پرس و جوهای پایگاه داده و درخواست های HTTPS جدیدی ارسال می کنید که می تواند بر سرعت و عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد. بنابراین در مورد پلاگین های خاصی که برای دانلود انتخاب می کنید بسیار انتخابی باشید. اطمینان حاصل کنید که هر افزونه جدید مشکل خاصی را حل می کند که افزونه موجود شما حل نمی کند.

سایت‌های وردپرس نسبتاً امن هستند، اما یک افزونه امنیتی می‌تواند بافر اضافه‌ای باشد که برای ارتقای این امنیت به سطح بعدی نیاز دارید. پس از همه، چیزی به نام امنیت بیش از حد وجود ندارد، تا زمانی که بر عملکرد و تجربه کاربری وب سایت شما تأثیری نداشته باشد. مهم‌تر از همه، افزونه‌های آپلود فایل به‌ویژه ضعیف هستند، اما یک افزونه امنیتی قوی می‌تواند قبل از اینکه مشکل مورد سوء استفاده قرار گیرد، این نقص را جبران کند.


همیشه هکرها در اینترنت وجود خواهند داشت. حملات سایبری چیزی است که برای همیشه باید با آن مقابله کرد، اما به روز نگه داشتن سایت وردپرس شما می تواند این حملات را کاهش دهد. خوشبختانه، شما می توانید امنیت را در برخی از جنبه های سایت خود بهبود بخشید، مانند افزودن افزونه های WooCommerce که می تواند امنیت سیستم های پرداخت سایت شما اجرا می شود آپلود فایل منبع خاصی از آسیب‌پذیری است، اما استفاده از نکات بالا می‌تواند برخی از حفره‌های احتمالی را برطرف کند.


منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »