7 نکته برای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق
به صورت روزانه، مصرفکنندگان ایمیلهای خودکاری از شرکتهایی دریافت میکنند که تلاش میکنند محصولات و خدمات خود را برای افزایش فروش خود تبلیغ کنند. با وجود ایمیلهای بسیار زیاد، داشتن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی که باعث میشود مشتریان بخواهند ایمیل را باز کنند و در نهایت به وبسایت مراجعه کنند، بسیار مهم است.
هفت متخصص نکات برتر خود را در مورد چگونگی ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق و موثر ارائه کرده اند.
1. شخصی سازی پادشاه است
روزهایی که شما همان ایمیل را به هزاران آدرس ایمیل ارسال می کنید و امیدوار هستید که باز شود، گذشته است. امروزه مشترکین یک تجربه شخصی می خواهند. بر اساس گزارشها، ایمیلهایی با موضوع شخصیسازی شده ۲۶ درصد بیشتر احتمال دارد باز شوند. این فقط خطوط موضوع نیست، فریادهای شخصی در کپی اصلی نیز می تواند به خوبی کار کند و انجام آن ساده است.
هنگامی که کمی بیشتر با اصول اولیه آشنا شدید، حتی می توانید به شخصی سازی پیشنهاد، تصاویر و فراخوان اقدام بر اساس داده های مشتری که در اختیار دارید فکر کنید.
به عنوان مثال، اگر با یک مادر جوان با یک دختر صحبت می کنید، چرا تصویر را شخصی سازی نکنید تا آن را منعکس کند یا از داده های فروش قبلی برای ارائه محصولات مرتبط استفاده نکنید.
همچنین میتوانید فهرست خود را به فهرستهای مخاطبان کوچکتر تقسیم کنید و ایمیلهای خود را برای هر بخش از مخاطبان تغییر دهید. نرم افزار بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهد چندین لیست تماس (به عنوان فایل اکسل) را آپلود کنید تا بتوانید برای هر لیست ایمیل های جداگانه ارسال کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا تشخیص دهید کدام بخش از مخاطبان شما پاسخگوتر/درگیرتر هستند.
– لین موریسون، مدیر بازاریابی، اپوس انرژی
2. به مشترکین وفادار خود کمی عشق نشان دهید
در طی 12 ماه گذشته برای تعدادی از برندها زمان سختی بوده است و بسیاری از آنها پس از GDPR شاهد کاهش تعداد مشترکین خود بودند. به یاد داشته باشید: وفادارترین مشترکین شما کسانی هستند که به شما پایبند بوده اند، به تعامل با ایمیل های شما ادامه داده اند و خرید کرده اند – پس چرا به آنها عشق نشان ندهید؟
به وفادارترین مشترکان خود اطلاع دهید که عادت تکراری آنها بی توجه نبوده است و شما از آنها قدردانی می کنید! میتوانید وفاداری آنها را با ارائه انگیزهای بیشتر به آنها جشن بگیرید تا به آنها اجازه دهید با خودشان رفتار کنند یا چیزی برای دیگران بخرند.
– لیندسی رابرتز، رئیس بازاریابی ایمیلی در ویژوال سافت
3. دریافت ایمیل خود در صندوق ورودی
هم گرم کردن IP و هم گرم شدن دامنه باید زود شروع شود.
همانطور که حجم ارسال در فرکانس و حجم افزایش می یابد، افزایش ناگهانی می تواند باعث شود ارائه دهندگان ایمیل (مانند جیمیل یا یاهو) ارسال ایمیل به صندوق ورودی مشترکین شما را کاهش دهند.
لیست های خود را پاک کنید اگر قصد دارید به مشترکین غیرفعال ایمیل ارسال کنید – مخاطبینی که 9 تا 13 ماه است با آنها ارتباط برقرار نکرده اید – سرمایه گذاری در خدمات پاکسازی لیست را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، یک سری بازگشت یا فعال سازی مجدد برای این بخش در نظر بگیرید. شامل یک دعوت خاص برای اقدام، خلاقانه و یک پیشنهاد باشد.
– الیوت جاکوبز، مدیر مشاوره بازرگانی در LiveArea
4. جلوی ذهن، نوک زبان
همیشه مشتری را در سرلوحه ذهن خود داشته باشید، سعی کنید با انتخاب محتوای خود بهترین تجربه را برای آنها ارائه دهید. از یک رویکرد تست و یادگیری استفاده کنید و KPIهای واضحی را تعیین کنید و به آن اهداف کار کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که به دادههای مشتری خود احترام میگذارید، با مصرفکننده روشن میکنید که چگونه برای آنها بازاریابی میکنید و عمداً لغو اشتراک را دشوار نکنید. اگر محتوای شما مرتبط باشد، از دریافت ایمیل های شما خوشحال خواهند شد.
– استیون لونیس، Wowcher’s رئیس CRM.
5. اهداف قابل اندازه گیری
آیا می دانید چرا ایمیل ارسال می کنید و برای رسیدن به چه هدفی تلاش می کنید؟
مطمئن شوید که این هدف را درک کرده اید و اینکه چگونه نیازهای تجاری شما و اهداف مشتری را پس از فعال شدن به جلو می برد. نه تنها این، بلکه اطمینان حاصل کنید که اهداف شما را می توان به راحتی با معیار موفقیت اندازه گیری کرد.
– راب پلو، مدیر تجربه دیجیتال آژانس CRM برنده جوایز، آرمادیلو
6. از سازگاری آن با موبایل اطمینان حاصل کنید
در نهایت، و به خصوص اگر Millennials یا Gen Z -که فقط موبایل هستند- را هدف قرار می دهید، ایمیل های شما باید سازگار با موبایل باشد. اکثر پلتفرمهای ایمیل مارکتینگ اکنون با ابزارهایی مانند Litmus که پیشنمایش ایمیل را در تمامی سرویسگیرندهها، برنامهها و دستگاههای ایمیل محبوب ارائه میدهد، ادغام شدهاند. این به شما این امکان را میدهد که مطمئن شوید ایمیلهای HTML شما در هر قالب یا دستگاهی خوب به نظر میرسند.”
– فابیو تورلینی، مدیر عامل EMEA در موتور WP، بستر تجربه دیجیتال برای وردپرس.
7. اهمیت موضوع
علیرغم اینکه خط موضوع بخش کوچکی از ایمیل شماست، این یکی از اولین برداشت هایی است که مشتریان از برند شما خواهند داشت. بنابراین، تهیه یک خط موضوع به اندازه کافی قانع کننده برای ترغیب مردم به کلیک کردن روی آن ضروری است. به عنوان مثال، ایجاد احساس فوریت و کمبود در موضوع ایمیل میتواند واقعاً افراد را به اقدام ترغیب کند، به خصوص زمانی که یک پیشنهاد یا فروش در شرف پایان است. شخصی سازی همچنین روشی عالی برای واداشتن مخاطبان به باز کردن ایمیل شما است. شما واقعاً می توانید با درج نام یا محصولات مورد علاقه مشتری در موضوع، علاقه مشتری را جلب کنید. مخاطبان می خواهند احساس منحصر به فرد و خاص داشته باشند و طراحی موضوع شما می تواند به این امر کمک کند.
– جیسون لارک، مدیر عامل، سلریتی
کنفرانس های PrivSec سخنرانان و کارشناسان برجسته از حریم خصوصی و امنیت را گرد هم میآورد تا محتوای جذاب را از طریق ارائههای انفرادی، بحثهای پانل، مناظره، میزگردها و کارگاههای آموزشی ارائه دهد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد رویدادهای آینده، به سایت مراجعه کنید سایت اینترنتی.