مارکتینگووکامرس

چگونه با استفاده از Jetpack CRM ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهیم


همانطور که ضرب المثل می گوید، شما یک فروش را انجام می دهید تا مشتری را به دست آورید، نه اینکه مشتری را برای فروش به دست آورید. یک خرید واحد در طرح کلان چیزها معنی زیادی ندارد. آنچه اهمیت دارد ارزش طول عمر مشتری (CLV) است. با استفاده از Jetpack CRM، ابزارهای متعددی در اختیار دارید تا میانگین CLV مشتریان خود را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید، فروش به مشتریان فعلی بسیار ساده تر از یافتن مشتریان جدید است. مشتریان فعلی شما از قبل شما را می شناسند، و اگر از آخرین تجربه خود راضی بودند، برای پیشنهادات آتی آماده خواهند بود و احتمالاً دوباره خرید خواهند کرد – تا زمانی که کار برقراری ارتباط با آنها را به گونه ای انجام دهید که به آنها خدمت کند و برای آنها ارزش قائل باشد. .

یک CRM خوب که به طور مستقیم با عملیات موجود شما ادغام می شود، این امکان را فراهم می کند.

فرا گرفتن: CRM چیست؟

Jetpack CRM یک گزینه عالی است زیرا فقط برای وردپرس و با بهترین فروشگاه های WooCommerce طراحی شده است. در واقع، توسط همان شرکتی اداره می شود که مالک ووکامرس است.

این مقاله به شما کمک می کند تا با استفاده از Jetpack CRM یک برنامه اساسی برای افزایش ارزش طول عمر مشتری خود ایجاد کنید.

ارزش طول عمر مشتری چیست و چرا اهمیت دارد؟

برای کسب و کار خود چه چیزی را ترجیح می دهید:

یک فروش به قیمت 150 دلار انجام دهید اما دیگر هرگز مشتری را نبینید، یا یک فروش 30 دلاری و سپس ده فروش دیگر از همان مشتری طی دو سال آینده انجام دهید که مجموعاً به 330 دلار می رسد؟

پاسخ واضح است: شما 330 دلار را می گیرید.

با این حال، بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک اکثر تلاش های بازاریابی خود را صرف به دست آوردن مشتریان جدید می کنند و از مشتریان فعلی خود غافل می شوند. آنها همچنین فراموش می کنند که اطلاعات مشتریان جدید را جمع آوری یا ردیابی کنند و فرصت هایی را برای ایجاد تجارت مجدد از آنها از دست می دهند.

شناسایی و درک ارزش طول عمر مشتری فرصتی برای بهبود ثبات و سود کسب و کار شما فراهم می کند. همچنین به شما کمک می کند مقداری را که باید برای بازاریابی هزینه کنید، تعیین کنید.

به عنوان مثال، اگر ارزش طول عمر مشتری شما 600 دلار است، می توانید هزینه 100 دلاری را برای بازاریابی برای جذب مشتری جدید توجیه کنید.

اما اگر CLV خود را نمی دانید، سخت است بدانید که آیا از بودجه بازاریابی خود عاقلانه استفاده می کنید یا خیر.

چگونه می توانید میانگین ارزش طول عمر مشتری خود را تعیین کنید؟ Jetpack CRM این امکان را فراهم می‌کند، زیرا به شما کمک می‌کند هر مشتری و هزینه‌های آنها را در طول عمرشان در فروشگاه آنلاین خود پیگیری کنید و همه داده‌های مشتری خود را در یک مکان به شما نشان می‌دهد.

رفتار مشتری را درک کنید و به آن پاسخ دهید

با Jetpack CRM، می توانید تمام تراکنش های مشتری را پیگیری کنید.

ویژگی گزارش فعالیت، اطلاعات کلیدی مربوط به هر مخاطب، مانند قیمت‌ها، صورت‌حساب‌ها، تغییرات در وضعیت آن‌ها و موارد دیگر را پیگیری می‌کند. و اکنون، با ادغام رایگان آن با ووکامرس، می توانید همه این موارد را از داشبورد ووکامرس خود نگه دارید.

وقتی می دانید مشتریان شما چه می کنند، می توانید کمپین های بازاریابی هوشمندانه تر، شخصی تر و موثرتر ایجاد کنید و برای ایجاد سطوح بالاتر تعامل ارتباط برقرار کنید.

شاید تیم خدمات شما بتواند راه‌های ویژه‌ای برای جبران خسارت مشتری ناامید که سابقه طولانی در تجارت با فروشگاه شما دارد، بیابد. اگرچه ممکن است به تلاش و هزینه بیشتر از حد معمول نیاز داشته باشد، حفظ رابطه ای که ارزش آن ثابت شده است می تواند ارزشش را داشته باشد.

امکانات بی پایان هستند! اما نکته اینجاست که Jetpack CRM این نوع اطلاعات را در دسترس قرار می دهد و آن را در دسترس شما قرار می دهد تا بتوانید در پاسخ به رفتار مشتری تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید. این باعث درآمد بیشتر و ارزش طول عمر مشتری بیشتر می شود.

برای تمرکز بازاریابی خود، بخش های مشتری ایجاد کنید

انواع بخش های مشتری وجود دارد که می توانید با استفاده از Jetpack CRM ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید مشتریانی را که دارای یک یا چند ویژگی زیر هستند گروه بندی کنید:

  • در سه ماه گذشته خریداری شده است
  • در شش ماه گذشته خرید نکرده ام
  • یک محصول خاص خرید
  • از ایمیل ها تبدیل شده است
  • در یک کد پستی یا ایالت زندگی می کند
  • برای حداقل یک خرید بیش از 150 دلار خرج کرده اید
  • از کد کوپن استفاده کرد

واقعا هیچ محدودیتی برای این وجود ندارد. چگونه می توانید ارزش طول عمر مشتری را با بخشی از تمام مشتریانی که حداقل از یک کد کوپن استفاده می کنند، افزایش دهید؟ می‌توانید یک پیشنهاد مبتنی بر کوپن برای آنها بفرستید، در حالی که پیام بازاریابی متفاوتی را برای هر کس دیگری که ممکن است به دلیل قیمت انگیزه نداشته باشد، ایمیل کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که به‌جای تخفیف دادن به محصولات خود، به شیوه‌ای به افراد دسترسی داشته باشید که به‌طور خاص برای آنها انگیزه ایجاد کند هر کس.

ایجاد یک بخش در Jetpack CRM

با بخشی از مشتریانی که در شش ماه گذشته خرید نکرده اند، چه کاری می توانید انجام دهید؟ می‌توانید یک کمپین فعال‌سازی مجدد ایجاد کنید و به آنها انگیزه‌های بیشتری برای بازگشت بدهید. بر اساس موفقیت آن کمپین، ایده بهتری در مورد اینکه چه چیزی برای جذب مشتریان از کار افتاده و افزایش ارزش طول عمر آنها کار می کند، خواهید داشت.

یک تجارت کالاهای ورزشی می تواند با ارسال ایمیل های مرتبط تر، نرخ تعامل ایمیل را بالا و لغو اشتراک را پایین نگه دارد. به عنوان مثال، به جای اعلام تجهیزات بیسبال جدید خود به همه، آنها فقط می توانند این اطلاعیه را برای افرادی که در گذشته تجهیزات بیسبال خریداری کرده اند ارسال کنند. این بدان معنا نیست که مشتریان دیگر کنار گذاشته می شوند – می توانید یک ایمیل جداگانه بر اساس سابقه خرید آنها طراحی کنید. هم!

همه اینها و خیلی بیشتر زمانی امکان پذیر است که ابزار قدرتمندی مانند Jetpack CRM را با WooCommerce یکپارچه کنید.

افزایش درآمد از طریق ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون

راه دیگر برای افزایش ارزش طول عمر مشتری، ایمیل است. قبلاً کمی به این موضوع پرداختیم، اما چند مورد را در نظر بگیرید درآمد ایمیل و آمار بازگشت سرمایه:

  • هنگامی که بازاریابی ایمیلی در نقاط تماس شرکت ها برای دسترسی به آنها استفاده می شود، مشتریان 138٪ بیشتر هزینه می کنند.
  • ROI ایمیل چهار برابر بیشتر از ایمیل مستقیم است.
  • نرخ باز کردن ایمیل‌های ترک سبد خرید بیش از 40 درصد است.
  • شخصی سازی ایمیل شش برابر بیشتر از ایمیل های عمومی درآمد ایجاد می کند.

موارد بسیار بیشتری وجود دارد – اما این به شما احساس خوبی می دهد که بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون ایمیل چقدر موثر و کارآمد است.

ایجاد ایمیل در Jetpack CRM

از این استراتژی ها در کنار داده های مشتری از Jetpack CRM برای افزایش ارزش طول عمر مشتری استفاده کنید. شما می توانید به طور مؤثرتری با مشتریان جدید و فعلی خود درگیر شوید:

  • ایمیل های خوش آمد گویی
  • کمپین های ایمیل بخش بندی شده
  • کمپین های مشارکت مجدد خودکار
  • ارتباطات ایمیل شخصی سازی شده
  • ایمیل‌های خودکار پس از خرید، مانند درخواست‌های بازبینی
  • کمپین های پرورش خودکار

همانطور که می بینید، بسیاری از ارتباطات ایمیل را می توان خودکار کرد. این یک برد مضاعف برای شما است، زیرا ارزش طول عمر مشتری خود را بدون نیاز به کار مداوم افزایش خواهید داد.

اما نیازی به خودکار شدن همه آنها نیست. برای مثال، کمپین های تقسیم بندی شده شما به داده های مشتری شما بستگی دارد. آنها همچنین می‌توانند به آنچه در جهان، در یک شهر، ایالت یا کشور خاص، عرضه محصول جدید، تعطیلات و بسیاری موارد دیگر در حال وقوع است، بستگی داشته باشند.

با Jetpack CRM، داده‌های مشتری مورد نیاز برای شروع استفاده از ایمیل را با پتانسیل کامل آن در اختیار خواهید داشت و میانگین ارزش طول عمر مشتری شما افزایش می‌یابد.

کاهش اصطکاک و افزایش همکاری بین فروش و بازاریابی

اگر قبلاً آن را از دست داده اید – Jetpack CRM اکنون مستقیماً بدون پرداخت هزینه با داشبورد WooCommerce شما ادغام می شود. این کاملا رایگان است!

این بدان معناست که افراد فروش و بازاریابی شما اکنون می توانند به همان داده ها دسترسی داشته باشند. بنابراین چه در حال ایجاد کمپین های بازاریابی باشید و چه فروشندگان شما با مشتریان خاصی ارتباط برقرار می کنند، همه می توانند تاریخچه تراکنش های مشتری، اطلاعات تماس، ارتباطات قبلی و داده های اضافی را ببینند.

ایجاد یک نقل قول با Jetpack CRM

می‌توانید فاکتورها و قیمت‌ها را ارسال کنید، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی هر مشتری را ببینید، آنها را بر اساس تماس‌های فروش برچسب‌گذاری کنید، و موارد دیگر. ویژگی های بیشتر Jetpack CRM را ببینید.

همه اینها به تیم های فروش و بازاریابی شما کمک می کند تا تلاش های خود را بهتر هماهنگ کنند. برای مثال، اگر تیم فروش وظیفه دسترسی به بخش خاصی را داشته باشد، تیم بازاریابی داده های مناسبی برای ایجاد پیام ها و مطالب موثر برای استفاده تیم فروش خواهد داشت.

این ادغام همه را در یک صفحه قرار می دهد. سیستم های داخلی شما روان تر کار خواهند کرد و مشتریان شما بازاریابی و ارتباطات شخصی، هدفمند و مرتبط تری دریافت خواهند کرد.

نتیجه مشتریان راضی‌تر است که مدت بیشتری می‌مانند و بیشتر خرید می‌کنند.

امروز Jetpack CRM را به صورت رایگان نصب و راه اندازی کنیدو شروع به جمع آوری و استفاده از داده ها کنید تا ارزش مشتری مادام العمر خود را افزایش دهید.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »