دسته‌بندی نشده

تأثیر همه‌گیری بر جامعه وردپرس در سال 2022


نیازی به تأمل در این واقعیت نیست که بازار وردپرس در طول دوره شتاب دو ساله گذشته شاهد رشد دیوانه کننده ای بوده است. فقط می توان گفت که اکوسیستم آنلاین یکی از معدود فضاهایی بود که نه تنها طوفان COVID-19 را پشت سر گذاشت، بلکه با پیشرفت آن رونق گرفت. دو سال بعد، این چیزی است که من بر اساس سیگنال های موجود در جامعه و شبکه شریک فروش Freemius می بینم:

ما در حال ورود به دوره کاهش و تثبیت هستیم. پس از تقلا جهانی برای انجام عملیات آنلاین، همه چیز حل شد و رشد کند شد. کسب‌وکارهای پلاگین و مضمونی که عمدتاً به فروش یک‌باره (معروف به مجوزهای مادام العمر) متکی هستند و به دلیل «جهش کووید» شاهد رشد سریعی بوده‌اند، در موقعیت‌های پیش از کووید۱۹ خود با کاهش معنی‌داری مواجه خواهند شد. شرکت‌هایی که اکثراً اشتراک‌ها را در طول دوره دو ساله فروخته‌اند، با شروع تمدید، از یک «بالشتک» درآمد سالم برخوردار خواهند شد که منجر به کاهش بسیار بسیار کمتر چشمگیر (اگر اصلاً) در درآمد آنها می‌شود.

اگر بخواهم پیش بینی کنم که اوضاع برای اکوسیستم به طور کلی چگونه پیش خواهد رفت؟ تا پایان سال 2022 شاهد رشد حداقلی – و حتی مقداری کاهش – در سراسر جهان خواهیم بود. “پول وردپرس” راه به جایی نمی برد، اما پای آن نیز بزرگتر نمی شود.

رقابت بیشتر از طرف خارجی های غیرتکنولوژیکی و باهوش تجارت. در دو سال گذشته افراد کارآفرین/تجاری بیشتری از زمینه های غیرتکنولوژیکی وارد فضای وردپرس شده اند. آنها اینجا نیستند تا از ابتدا بسازند، آنها اینجا هستند تا پلاگین ها/شرکت های ARR 50 تا 250 هزار دلاری بخرند و آنها را به عنوان بخشی از سرمایه گذاری های تجاری بزرگتر رشد دهند. در همین راستا، پیش از کووید آژانس ها برای ارائه محصولات وارد میدان شده اند. انجام این کار در یک محیط منبع باز بسیار ساده تر است، جایی که حتی اگر هیچ محصولی تولید نکرده باشند، می توانند افزونه های ایجاد شده (رایگان یا پولی) را ایجاد کنند، آنها را بهبود بخشند و برای مخاطبان داخلی رقابت کنند. و آنها می توانند از مشتریان فعلی خود برای توزیع اولیه محصولات استفاده کنند.

توسعه دهندگان باید توجه داشته باشند که این “بازیکنان جدید” در مناطقی که معمولاً در فضای WP دچار سوءتغذیه هستند، بیشتر در زمینه کسب و کار آگاه هستند. UI، UX، بازاریابی و تبلیغات اگر به اندازه خود محصول در اولویت قرار گیرند، می توانند تفاوت چشمگیری ایجاد کنند.

سقوط اخیر بازار سهام نباید بر وردپرس (بیش از حد) تأثیر بگذارد. اکثر شرکت‌های وردپرس، کسب‌وکارهایی غیر VC و بوت‌استرپ هستند که توسط افراد انفرادی راه‌اندازی شده‌اند. آن‌ها از نظر سرمایه کارآمد هستند، هزینه‌های ناچیز و تیم‌های کوچکی دارند و هر سودی یا به کسب‌وکار یا بنیان‌گذار بازمی‌گردد. اگر شما در این دسته قرار می گیرید، پس من فکر نمی کنم که در مورد ترکیدن حباب کووید خیلی نگران باشید.

شرکت هایی که باید محتاط باشند، شرکت هایی هستند که در طول اوج کووید، سرمایه خود را افزایش دادند. وقتی یک رکود اتفاق می افتد، بازار محافظه کار می شود و شرکت هایی که از طریق نقدینگی سوختند باید ادغام شوند تا مبادا برای جلوگیری از بدترین سناریوی ورشکستگی شروع به اخراج افراد کنند.

در حالی که من نمی‌بینم که این سناریو در اکوسیستم ما زیاد اجرا شود، شرکت‌های کوچک‌تر وردپرس که برای استخدام بیش از حد هزینه کرده‌اند/ دوره رشد طولانی‌تری را پیش‌بینی کرده‌اند، باید انعطاف‌پذیرتر باشند. این ممکن است به معنای کاهش غرامت و بودجه یا هر دو باشد.

وردپرس و تجارت الکترونیک هنوز فضاهای خوبی برای حضور هستند. با وجود پایان رونق، وردپرس و تجارت الکترونیک همچنان از آن دوره شتاب سود خواهند برد. همه‌گیری COVID-19 نسل X را مجبور به ورود به بازار تجارت الکترونیک کرد و «رونق‌کنندگان» به خرید آنلاین ادامه می‌دهند زیرا متوجه می‌شوند آسان‌تر و اغلب ارزان‌تر است.

اگر شما یک فرد انفرادی/بوت استرپر هستید، اکنون زمان خوبی است که سر خود را پایین بیاندازید، محصول خود را بهبود ببخشید و پایگاه مشتریان خود را تقویت کنید تا از رقبا پیشی بگیرید. اما، اگر سرمایه دارید، می توانید یک تصمیم استراتژیک بگیرید و «رقابت خود را بخورید» تا سهم بازار خود را افزایش دهید در حالی که دیگران سهم خود را تثبیت کنند. بالاخره بازار خریدار است.

سازندگان محصولات و مشاغلی که از مدل اشتراک استفاده می‌کنند، می‌توانند در برابر بدترین رکود اقتصادی، بافری را انتظار داشته باشند. تا زمانی که MRR شما سالم باقی بماند و ریزش شما از مشتریانی که در طول صعود به دست آورده اید بیشتر نباشد، کسب و کار شما همچنان در حال رشد است (حتی اگر کند باشد). این زیبایی است مدل اشتراک. در مواجهه با بازار کند انعطاف‌پذیر است و امنیت را برای ادامه عملیات/توسعه محصول فراهم می‌کند.

من خوشبین هستم که اکوسیستم این دوره را پشت سر بگذارد – سرعت اینترنت کند نمی شود و همچنان یک فرصت عالی برای افراد انفرادی باهوش خواهد بود که عاشق وردپرس هستند. فقط فعلا باید محافظه کارتر باشیم 😉



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »