دسته‌بندی نشده

الگوی استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال: شما را دانلود کنید


1. اهداف

مانند بسیاری از پروژه ها، اولین قدم این است که به اهداف خود فکر کنید. به طور عمده، شما می خواهید در مورد آنچه می خواهید به دست آورید و نتایجی که امیدوارید در آینده ببینید فکر کنید.

بیایید به برخی از اهداف ممکن برای استراتژی بازاریابی محتوای شما نگاهی بیندازیم:

همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید روی اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر امیدوارید برای دوره ای که ماه آینده راه اندازی می کنید ثبت نام کنید، به یک برنامه کوتاه مدت نیاز دارید. از طرف دیگر، اگر می خواهید آگاهی بیشتری در مورد محصولات یا خدمات خود ایجاد کنید، این چیزی است که در درازمدت به نتیجه خواهد رسید. بنابراین، باید یک نمای بزرگ بگیرید.

هنگامی که در مورد هدف الگوی استراتژی بازاریابی خود فکر کردید، می توانید ادامه دهید و سندی ایجاد کنید که شامل موارد زیر باشد:

  • هدف(های) اهداف خود را برای این کمپین فهرست کنید (به عنوان مثال، افزایش لیست ایمیل خود، افزایش تعامل در صفحه فیس بوک خود و غیره).
  • جدول زمانی یک ضرب الاجل معقول برای دستیابی به این اهداف تعیین کنید.
  • هدف اهداف خاص یا شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که ممکن است داشته باشید را بنویسید (به عنوان مثال، به دست آوردن 500 دنبال کننده جدید تا نیمه اول سال، بیش از 100 فروش در ماه و غیره) [1].

داشتن یک هدف مشخص از ابتدا می تواند به شما کمک کند بقیه استراتژی بازاریابی خود را به طور موثرتری برنامه ریزی کنید. به این دلیل است که به شما ایده بهتری در مورد نوع محتوایی که باید طراحی کنید و معیارهایی که باید ردیابی کنید، می دهد.

در حالی که داشتن بیش از یک هدف اشکالی ندارد، توصیه می کنیم استراتژی خود را حول یک هدف روشن ایجاد کنید. این به شما کمک می کند محتوای خود را در طول کمپین خود متمرکز نگه دارید.

2. مخاطب

قدم بعدی شناسایی افرادی است که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. ممکن است در هنگام راه‌اندازی وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین خود، قبلاً یک مخاطب هدف ایجاد کرده باشید. اگر نه، ممکن است یک ایده کلی از خواننده یا دنبال کننده معمولی خود داشته باشید.

با این حال، بسته به اهداف خود، ممکن است مجبور شوید جمعیتی جدید را هدف قرار دهید یا بخش خاصی از مخاطبان فعلی خود را انتخاب کنید.

بهترین راه برای به دست آوردن حس بهتر یا مخاطبان خود این است که یک شخصیت برای استراتژی خود ایجاد کنید. اساسا، شما یک نمایه تخیلی از نوع فردی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید ایجاد خواهید کرد.

در اینجا مواردی که باید در نمایه پرسونای خود قرار دهید آمده است:

  • جمعیت شناختی این می تواند شامل محدوده سنی، مکان، جنسیت، سابقه تحصیلی و غیره باشد. به خاطر داشته باشید که محدود کردن آن در اینجا اشکالی ندارد. گاهی اوقات، وقتی سعی می‌کنید برای خیلی‌ها جذابیت داشته باشید، در نهایت برای هیچ کدام جذاب نیستید.
  • منافع ممکن است روی علایق گسترده‌ای مانند سفرهای مقرون به صرفه یا آشپزی سالم تمرکز کنید. از سوی دیگر، می‌توانید روی موارد خاص‌تری مانند راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین یا ساخت صنایع دستی از مواد قابل بازیافت تمرکز کنید.
  • نقاط درد اینها مشکلات یا معضلات رایجی هستند که احتمالاً مخاطبان شما آن را تجربه می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است بخواهند یک وبلاگ راه اندازی کنند اما هیچ ایده ای برای ساخت یک سایت ندارند. از طرف دیگر، آنها ممکن است نیاز به یادگیری نحوه تسلط داشته باشند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، اما در تلاش برای یافتن یک دوره مفید یا کاربردی در مورد این موضوع هستند.

ایجاد یک نمایه دقیق به شما کمک می کند تا به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید. همچنین ممکن است در مورد مخاطبان فعلی خود تحقیق کنید تا درباره نقاط درد یا علایق آنها و نحوه رسیدگی به آنها بیشتر بدانید. به عنوان مثال، می توانید یک نظرسنجی سریع در صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید تا بفهمید دنبال کنندگان شما دوست دارند در وبلاگ شما چه چیزی ببینند.

اگر دوره های آنلاین ارائه می دهید یا یک پادکست آموزشی دارید، گزینه دیگر این است که از مخاطبان خود بپرسید که آیا موضوعاتی وجود دارد که می خواهند درباره آن بیشتر بیاموزند. اگر از هیچ یک از پلتفرم‌ها استفاده نمی‌کنید، اصلی و قابل اشتراک‌گذاری ایجاد می‌کنید فرم ها و نظرسنجی ها ساده است با ابزارهایی مانند تایپ فرم.

3. محتوا

هنگامی که اهداف و مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، می توانید برنامه ریزی محتوای خود را شروع کنید. این ممکن است چالش‌برانگیزترین بخش استراتژی شما باشد، بنابراین ما آن را به مراحل تقسیم می‌کنیم. 👇

مرحله 1: موضوع(های) خود را انتخاب کنید

ابتدا، می خواهید فهرستی از موضوعاتی که می خواهید پوشش دهید تهیه کنید. اینها باید برای مخاطبان هدف شما جذاب باشند، اما باید حول محور اهداف شما نیز طراحی شوند.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال تلاش برای ثبت نام برای دوره آینده “Blogging 101” خود هستید، و مخاطبان هدف شما را افراد 20-35 ساله تشکیل می دهند که می خواهند یک وبلاگ سودآور راه اندازی کنند. موضوعات بالقوه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

با خیال راحت هر ایده محتوایی را که به ذهنتان خطور می کند یادداشت کنید. سپس می توانید یادداشت های خود را مرور کنید و بهترین موضوعات را برای استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال خود انتخاب کنید.

در این مرحله، تهیه فهرستی از منابعی که به طور بالقوه به آنها نیاز دارید نیز ممکن است ایده خوبی باشد. این می تواند شامل تصاویر، تجهیزات ویدئویی و هر نرم افزار خاصی برای ایجاد و ارائه محتوای شما باشد.

مرحله 2: کلمات کلیدی و هدف جستجوی خود را شناسایی کنید

در مرحله بعد، شما می خواهید کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید. اگر قصد دارید برای وبلاگ یا وب سایت خود محتوا ایجاد کنید، این امر به ویژه مهم است.

شما می توانید استفاده کنید برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی مناسب:



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »