افزونه هاقالب ها

بهترین افزونه ها و تم های اسناد وردپرس در سال 2022


آیا به دنبال بهترین افزونه ها و مضامین اسناد وردپرس هستید تا به شما در ارائه اسناد یا محتوای پشتیبانی در سایت خود کمک کند؟

اگر می‌خواهید اسناد ارائه دهید، چند مسیر مختلف وجود دارد که می‌توانید طی کنید:

  • می توانید از اسناد وردپرس خارج از رک استفاده کنید افزونه برای افزودن پایگاه دانش/مرکز اسناد به سایت موجود خود.
  • می توانید از اسناد اختصاصی وردپرس استفاده کنید موضوع برای ایجاد یک نصب جدید وردپرس به طور کامل برای اسناد خود. به عنوان مثال، می توانید اسناد خود را در این آدرس ارائه دهید docs.yoursite.com، که رویکردی است که بسیاری از سایت ها از آن استفاده می کنند.
  • می توانید از رویکرد DIY استفاده کنید و اسناد خود را به عنوان پست، صفحه یا یک نوع پست سفارشی اختصاصی اضافه کنید. در این مورد، هنوز هم ممکن است بخواهید چند افزونه برای بهبود تجربه، مانند افزودن فهرست مطالب به اسناد خود داشته باشید.

در این پست، ما قصد داریم بهترین افزونه ها و تم هایی را که می توانند به شما در پیاده سازی هر یک از موارد استفاده بالا کمک کنند، به اشتراک بگذاریم.

برای تحقق این امر، این ابزارها را به سه دسته تقسیم می کنیم:

  • افزونه های اسناد وردپرس همه در یک
  • تم های پایه دانش وردپرس
  • پلاگین های جداگانه برای بهبود سایت های مستند محور

بیایید حفاری کنیم!

بهترین افزونه های اسناد وردپرس برای عملکرد همه کاره

اگر فقط می‌خواهید از یک پلاگین استفاده کنید تا تمام ویژگی‌های مهمی را که برای مستندسازی نیاز دارید اضافه کنید، پلاگین‌های این دسته اول جایی هستند که می‌خواهید شروع کنید.

چون اینها مستند هستند پلاگین ها، می توانید به راحتی آنها را به نصب وردپرس موجود خود اضافه کنید. آنها همچنین سبک تم موجود شما را برای اطمینان از طراحی منسجم تطبیق می دهند، اگرچه ممکن است بخواهید موارد را اینجا و آنجا تغییر دهید.

به عنوان مثال، می توانید از این افزونه ها برای ایجاد یک مرکز اسناد اختصاصی در آن استفاده کنید yoursite.com/docs که از طراحی مشابه بقیه سایت شما استفاده می کند.

برای نگاهی عمیق تر به این نوع افزونه ها، ممکن است بخواهید مقایسه ما را نیز بررسی کنید بهترین افزونه های پایگاه دانش وردپرس.

پایگاه دانش قهرمانانه

پلاگین Heroic Knowledge Base

پایگاه دانش قهرمانانه یک پلاگین مبتنی بر دانش و اسناد همه‌جانبه است که هر آنچه را که برای افزودن یک مرکز اسناد کاربرپسند به سایت خود نیاز دارید را ارائه می‌دهد.

در باطن، می توانید از ویرایشگر بومی وردپرس برای اضافه کردن اسناد خود استفاده کنید. می توانید مقالات را با دسته ها و برچسب ها دسته بندی کنید و از کشیدن و رها کردن برای سازماندهی همه چیز استفاده کنید.

سپس، افزونه به طور خودکار یک مرکز اسناد ظاهری کاربرپسند با ویژگی های زیر ایجاد می کند:

  • پیشنهادهای جستجوی زنده برای کمک به افراد در یافتن آنچه به دنبال آن هستند.
  • فهرست مطالب داخلی.
  • بلوک‌های اختصاصی برای برجسته کردن پیام‌ها و هشدارها.

همچنین می‌توانید یک ویجت دستیار کمکی اضافه کنید که به کاربران امکان می‌دهد از یک ویجت شبیه به چت زنده به اسناد دسترسی داشته باشند.

در پشت ایجاد یک تجربه خوب برای بازدیدکنندگان، Heroic Knowledge Base نیز تجزیه و تحلیل و ویژگی هایی را برای کمک به بهبود اسناد خود ارائه می دهد:

  • رتبه مفید/غیر مفید برای مقالات مستند جداگانه (با بازخورد متنی اختیاری)
  • تجزیه و تحلیل جستجو برای اینکه ببینید مردم چه موضوعاتی را جستجو می کنند (و کدام جستجوها نتیجه صفر را نشان می دهند)
  • تجزیه و تحلیل انتقال پشتیبانی زنده (اگر کانال های پشتیبانی زنده را ارائه می دهید)

قیمت: از 149 دلار

BetterDocs Pro

افزونه BetterDocs برای مستندسازی

BetterDocs Pro یکی دیگر از افزونه‌های اسناد وردپرس همه‌کاره است که به شما کمک می‌کند مقالات مستندسازی با کیفیت ایجاد کنید و آنها را در یک پایگاه دانش کاربر پسند نمایش دهید.

شما می توانید با استفاده از ویرایشگر بومی وردپرس، مقالات مستند را اضافه کنید.

سپس، در قسمت جلویی، کاربران ویژگی های زیادی را برای کمک به آنها دریافت می کنند، از جمله موارد زیر:

  • پیشنهادات جستجوی زنده
  • فهرست مطالب داخلی
  • سازمان طبقه بندی

شما همچنین برای ردیابی مفید بودن اسناد و جستجوها، تجزیه و تحلیل دریافت می‌کنید، اگرچه فاقد تجزیه و تحلیل انتقال پشتیبانی زنده از Heroic Knowledge Base است.

قیمت: از 149 دلار

weDocs

WeDocs

برخلاف دو افزونه قبلی، weDocs یک افزونه اسنادی سبک‌تر است که تمام ویژگی‌های اصلی مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد، اما فاقد برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر و ابزارهای تحلیلی است.

این می تواند برای موارد استفاده از اسناد ساده به خوبی کار کند، اما اگر بخواهید برای ایجاد بهترین تجربه مستندسازی برای کاربران خود هزینه بپردازید، افزونه های قبلی ممکن است گزینه های بهتری باشند.

می توانید محتوای خود را با استفاده از ویرایشگر بومی وردپرس اضافه کنید و مقالات را با استفاده از دسته بندی ها و کشیدن و رها کردن سازماندهی کنید.

سپس، weDocs آنها را در یک رابط ظاهری سازماندهی می‌کند، که همچنان شامل برخی از ویژگی‌های مفید مانند رتبه‌بندی مفید بودن مقاله است.

با این حال، فاقد ویژگی هایی مانند پیشنهادهای جستجوی زنده، تجزیه و تحلیل جستجوی پیشرفته و برخی موارد دیگر است.

قیمت: 100% رایگان

بهترین تم های اسناد وردپرس برای ایجاد اسناد مستقل

اگر می‌خواهید یک مرکز اسناد به سایت موجود خود اضافه کنید، افزونه‌های مستندسازی فوق عالی هستند.

با این حال، بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند از سایت های مستقل برای مستندسازی استفاده کنند. به عنوان مثال، خواهید دید که بسیاری از کسب و کارها از زیر دامنه هایی مانند docs.yoursite.com. در حالی که این هاب های مستندسازی زیر دامنه به سایت اصلی پیوند می زنند، آنها موجودیت های جداگانه ای هستند.

این رویکرد زیر دامنه همان چیزی است که ما برای آن استفاده می کنیم اسناد برای پلاگین Spotlight ما، همچنین افزونه WP RSS Aggregator ما.

در این شرایط، ممکن است ترجیح دهید از قالب اختصاصی اسناد وردپرس استفاده کنید، زیرا این به شما امکان می‌دهد تا 100% طراحی سایت خود را بر روی ارائه اسناد متمرکز کنید.

KnowAll

موضوع اسناد وردپرس KnowAll

KnowAll یک تم اختصاصی اسناد وردپرس از همان توسعه دهنده افزونه Heroic Knowledge Base در بالا است.

در واقع، برای تقویت عملکرد اسناد اصلی به پلاگین Heroic Knowledge Base متکی است، بنابراین شما به تمام ویژگی هایی که در بخش Heroic Knowledge Base در بالا مشاهده کردید، دسترسی خواهید داشت.

با این حال، تفاوت اصلی این است که این ویژگی ها در یک طراحی از پیش ساخته شده با موضوع ادغام شده اند.

اساسا:

  • اگر می خواهید اسنادی را به سایت موجود خود اضافه کنید، از افزونه Heroic Knowledge Base استفاده کنید.
  • اگر می خواهید یک مرکز اسناد مستقل با طراحی خاص خود ایجاد کنید، موضوع KnowAll ممکن است گزینه بهتری باشد.

با خرید Heroic Knowledge Base بدون هیچ هزینه اضافی KnowAll را دریافت می کنید، بنابراین همیشه می توانید منتظر تصمیم خود باشید.

قیمت: از 149 دلار برای Heroic Knowledge Base (تم با خرید شما رایگان است)

داسی

موضوع Docy

داسی یک قالب اختصاصی اسناد وردپرس است که از طریق ThemeForest در دسترس است.

علاوه بر طرح‌های شیک، ویژگی‌های داخلی را نیز ارائه می‌کند تا به شما در مدیریت تمام مقالات مستندات خود در باطن کمک کند.

در قسمت جلویی، ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند فهرست مطالب داخلی و پیشنهادات جستجوی زنده را نیز دریافت می‌کنید.

همچنین سازگاری عمیق با bbPress را ارائه می دهد افزونه انجمن، اگر می خواهید یک انجمن پشتیبانی را به عنوان بخشی از مرکز اسناد خود بگنجانید، مفید است.

قیمت: 69 دلار

بهترین افزونه های وردپرس برای بهبود سایت های مستندسازی

در این دسته آخر، ما قصد داریم به چند پلاگین با تمرکز محدودتر نگاهی بیندازیم که مانند گروه اول پلاگین ها عملکرد اسنادی همه در یک را ارائه نمی دهند، اما با این وجود می توانند برای سایت های مستند محور مفید باشند.

در برخی موارد، ممکن است بخواهید این افزونه ها را با پلاگین یا طرح زمینه مستندات اختصاصی خود جفت کنید تا عملکرد بهبود یافته ای را برای کاربران در قسمت جلو یا مدیران در قسمت پشتی ارائه دهید.

یا، می‌توانید از این افزونه‌ها برای بهبود راه‌حل DIY نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید خود را ایجاد کنید نوع پست سفارشی برای محتوای اسناد و سپس از این افزونه ها برای افزودن قابلیت های مفید استفاده کنید. برای کمک به شما در انجام این کار، یک افزونه محتوای سفارشی مانند Toolset می تواند واقعا مفید باشد

Posts Table Pro

Posts Table Pro به شما کمک می کند اسناد را نمایش دهید

Posts Table Pro یک گزینه واقعا عالی برای ایجاد رابط کاربری frontend است که افراد می توانند برای مرور مقالات مستند شما از آن استفاده کنند.

در سطح بالایی، این افزونه به شما امکان می دهد هر محتوایی را از سایت خود (پست ها، صفحات، انواع پست های سفارشی) در یک نمای جدول قابل جستجو و فیلتر نمایش دهید.

بنابراین نه تنها مشتریان می توانند فهرستی از تمام اسناد شما را مشاهده کنند، بلکه می توانند:

  • جستجوی مقالات بر اساس کلمه کلیدی
  • از فیلترها برای فیلتر کردن استفاده کنید دسته ها، برچسب ها یا طبقه بندی های سفارشی
  • هر گونه اطلاعات سفارشی را در جدول مشاهده کنید، مانند فیلدهای سفارشی که با آنها اضافه کرده اید مجموعه ابزار یا ACF. برای مثال، اگر نسخه‌های متفاوتی از یک محصول دارید، می‌توانید نشان دهید که آیا مقاله مستندات برای نسخه 1.0 یا نسخه 2.0 کاربرد دارد.

نویسندگان افزونه آموزشی در مورد آن ایجاد کرده اند نحوه استفاده از Posts Table Pro برای ایجاد اسناد آنلاین، که شامل دستورالعمل های کامل راه اندازی است.

قیمت: از 79 دلار

SimpleTOC

SimpleTOC

داشتن فهرست مطالب برای سایت‌های مستندسازی کلیدی است، زیرا به خوانندگان اجازه می‌دهد به سرعت به بخشی از مقاله که بیشترین ارتباط را با مشکل آنها دارد بپرند.

در حالی که تعداد زیادی از آنها وجود دارد پلاگین فهرست مطالب با کیفیت، ما دوست داریم SimpleTOC زیرا … خوب، ساده (و سبک وزن) است.

می توانید به راحتی فهرست مطالب خود را با استفاده از بلوک اختصاصی، از جمله گزینه هایی برای کنترل حداکثر عمق عنوان، به ویرایشگر محتوا یا نوار کناری خود اضافه کنید.

اگر چیزی با ویژگی های بیشتر می خواهید (یا اگر از ویرایشگر Block استفاده نمی کنید)، ممکن است بخواهید گزینه هایی مانند فهرست مطالب آسان یا فهرست مطالب LuckyWP.

قیمت: 100% رایگان

پوشه ها

افزونه پوشه ها

پوشه ها یک افزونه پشتیبان است که می تواند به شما در سازماندهی محتوای اسناد و رسانه کمک کند.

به طور خلاصه، به شما امکان می‌دهد محتوای خود را با استفاده از پوشه‌های مجازی در داشبورد سازماندهی کنید، دقیقاً مانند نحوه استفاده از پوشه‌ها برای سازماندهی فایل‌های رایانه‌تان.

در داخل کتابخانه رسانه، می‌توانید از پوشه‌ها برای سازماندهی تصاویر و ویدیوهایی که در اسناد خود استفاده می‌کنید استفاده کنید.

فراتر از آن، می‌توانید از پوشه‌ها برای سازماندهی مقالات مستند خود استفاده کنید، چه آنها را به عنوان پست یا یک نوع پست سفارشی اضافه کرده باشید.

قیمت: نسخه رایگان. حرفه ای از 39 دلار.

سفارش صفحه ساده

پلاگین ساده سفارش صفحه

سفارش صفحه ساده یکی دیگر از گزینه های رایگان است که به شما کمک می کند مقالات مستند خود را سازماندهی کنید.

این به شما امکان می دهد از کشیدن و رها کردن برای تنظیم مجدد صفحات خود یا انواع پست سفارشی سلسله مراتبی از داخل داشبورد وردپرس خود استفاده کنید. این می تواند برای سازماندهی مقالات و مدیریت ساختار اسناد شما بسیار مفید باشد.

قیمت: 100% رایگان

جایگزینی رسانه را فعال کنید

جایگزینی رسانه را فعال کنید

جایگزینی رسانه را فعال کنید اگر نیاز به به روز رسانی تصاویر در اسناد خود دارید، یک افزونه رایگان واقعا مفید است، که اغلب با ایجاد تغییرات در محصول خود اتفاق می افتد.

این افزونه دو ویژگی اصلی دارد که زندگی شما را آسان تر می کند:

  1. می توانید یک تصویر جدید برای جایگزینی تصویر موجود آپلود کنید بدون تغییر آدرس تصویر.
  2. متناوبا، شما می توان URL را تغییر دهید، اما افزونه همچنان تمام نمونه های دیگر آن تصویر را به روز می کند تا از تصاویر شکسته جلوگیری کند.

قیمت: 100% رایگان

از همین امروز شروع به ایجاد مستندات بهتر کنید

ارائه اسناد با کیفیت بالا راهی عالی برای آموزش کاربران/مشتریان و تجربه بهتری برای آنها فراهم کنید.

با این حال، اگر می‌خواهید اسناد مؤثری ایجاد کنید، به ابزارهای اختصاصی برای کمک به انجام کار نیاز دارید.

در این پست، تعدادی از افزونه ها و تم های مستندات وردپرس را به اشتراک گذاشتیم تا به شما در ایجاد سایت های وردپرس مستند محور بهتر کمک کند.

اگر یک افزونه همه کاره می خواهید که بتوانید آن را روی سایت خود نصب کنید و شروع به ایجاد مستندات کنید، می توانید افزونه ای مانند پایگاه دانش قهرمانانه.

از طرف دیگر، می توانید از یکی از تم ها یا پلاگین های با تمرکز محدودتر برای ایجاد سیستم اسناد DIY خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک نوع پست سفارشی مستندات ایجاد کنید مجموعه ابزار، فهرست مطالب را به مقالات اضافه کنید SimpleTOCو سپس آنها را با استفاده از قسمت جلویی نمایش دهید پست ها Table Pro.

همین امروز شروع کنید و اسناد خود را در کمترین زمان آماده خواهید کرد.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »