سئو

راهنمای سئوی ساده وردپرس: مراحل اول


وردپرس همیشه به عنوان یکی از سئو دوستانه ترین و بهینه ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در بازار مورد ستایش قرار گرفته است – حتی به صورت کاملاً خارج از جعبه! اما هنوز چند قدم اولیه بسیار مهم و اساسی وجود دارد که می‌خواهید در اولین نصب وردپرس در وبلاگ یا سایت خود بردارید تا به بهینه‌سازی سئوی داخلی نصب خود کمک کنید و اطمینان حاصل کنید که در مسیر صحیح برای رتبه‌بندی خوب در جستجو هستید. موتورها

همانطور که همه می دانند رتبه های بالا = ترافیک و خوب، ترافیک = پول.

پست امروز ما برای کسانی است که دارند به تازگی وردپرس را نصب کرده ام و می خواهند سایت خود را بهینه کنند. این راهنمای سئوی ساده وردپرس به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که بعداً مجبور نخواهید بود کارهای زیادی را انجام دهید تا اصول اولیه خود را اصلاح کنید سئو در سایت.

مرحله 1: تنظیمات مشاهده موتور جستجو را بررسی کنید

این یک مرحله بسیار اساسی است اما بسیار مهم است. وردپرس گزینه ای دارد تا بتوانید سایت خود را طوری تنظیم کنید که موتورهای جستجو را مسدود کند. برخی از شرکت های میزبان با ویژگی های نصب خودکار ممکن است وردپرس را با این تنظیم به طور پیش فرض نصب کنند. با فعال کردن این گزینه، وردپرس از ایندکس شدن سایت شما در هر موتور جستجویی جلوگیری می کند. این ممکن است برای یک سایت مرحله‌ای یا آزمایشی خوب باشد، اما برای وب‌سایت زنده شما مناسب نیست.

برای بررسی تنظیمات سایت خود، به آن بروید تنظیمات > خواندن.

تنظیمات مشاهده موتور جستجو

اطمینان حاصل کنید که تنظیم نمایان بودن موتورهای جستجو برای «منصرف کردن موتورهای جستجو از فهرست کردن این سایت» بدون علامت باقی مانده است. به این ترتیب گوگل، یاهو و سایر موتورهای جستجو برای یافتن سایت شما مشکلی نخواهند داشت.

مرحله 2: بهینه سازی پیوندهای ثابت

وردپرس به طور پیش فرض از یک ساختار URL آشفته استفاده می کند که چیزی شبیه به این است:

https://www.example.com/?p=123

برای سئو و کاربرپسندی، همیشه باید یک ساختار URL متشکل از کلمات کلیدی داشته باشید که یک صفحه را توصیف می کنند. به عنوان مثال، یک صفحه درباره باید از آدرس زیر استفاده کند:

https://www.example.com/about

کاربر پسندتر از ?p=123 است. موافق نیستی؟ خوشبختانه، وردپرس دارای تنظیمات پیوند ثابت داخلی است تا ساختار URL سایت شما را به چیزی بهینه‌شده سئو تغییر دهد.

پس سر به تنظیمات > پیوندهای ثابت و گزینه ای را انتخاب کنید که می گوید “نام پست” یا URL سفارشی خود را با استفاده از برچسب های موجود وارد کنید.

تنظیمات پیوند دائمی وردپرس

برای اکثر مردم وردپرس فایل htaccess. شما را به طور خودکار به روز می کند تا ساختار پیوند دائمی جدید شما را منعکس کند، اما برای برخی ممکن است مجبور شوید آن را به صورت دستی به روز کنید. شما می دانید زیرا یک هشدار کوچک نیز دریافت خواهید کرد که خطاهای 404 را در سایت خود دریافت خواهید کرد.

مهم: اگر سایت شما در حال حاضر راه اندازی شده و توسط موتورهای جستجو ایندکس شده است، تغییر پیوندهای دائمی شما مستلزم چند مرحله دیگر است. شما همچنین باید لینک های قدیمی خود را 301 تغییر مسیر دهید و همچنین موتورهای جستجو سایت خود را مجددا ایندکس کنید تا از لینک های شکسته جلوگیری کنید. اما نگران نباشید – ما یک راهنمای کامل در مورد چگونگی انجام آن داریم با خیال راحت پیوندهای ثابت را تغییر دهید.

مرحله 3: یک افزونه SEO خوب نصب کنید

یکی از بهترین چیزها در مورد وردپرس، امکان نصب افزونه هایی است که عملکرد بیشتری به سایت شما اضافه می کند. وقتی صحبت از سئو به میان می آید، هزاران افزونه وردپرس برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از این افزونه ها می توانند در بهبود رتبه بندی کلی سایت شما در موتورهای جستجو مفید باشند. اما برای راهنمای سئوی ساده وردپرس ما، در اینجا افزونه هایی وجود دارد که فکر می کنیم باید در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب افزونه اصلی سئو برای سایت خود، مطمئن شوید که ویژگی ها و افزونه های موجود را بررسی کنید تا بهترین افزونه را پیدا کنید. برای اطمینان از مناسب بودن آن وقت بگذارید. زیرا بعد از اینکه چند هزار پست در وبلاگ خود داشتید، دیگر نمی خواهید افزونه ها را تغییر دهید و باید تمام پست های خود را مرور کنید تا تمام عناوین و توضیحات متا را اصلاح کنید.

در افزونه SEO به دنبال چه چیزی باشید

ابتدا، می خواهید یک افزونه SEO را دریافت کنید که به شما امکان می دهد به راحتی اضافه کنید متا توضیحات و عناوین پست های وبلاگ شما. اینها زمانی استفاده می شوند که صفحه شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود، بنابراین می خواهید بتوانید آنها را ویرایش و بهینه کنید.

دوم، الف نقشه سایت نیز مهم است. اساساً این لیستی از تمام پیوندهای وب سایت شما است که می خواهید ایندکس شوند و می توانید آن را از طریق وب مسترهای Google خود آپلود کنید تا بتوانید به Google بگویید چه محتوایی در سایت خود دارید و چه محتوایی باید خزیده و نمایه شود.

و سوم، نشانه گذاری طرحواره برای پست ها و صفحات شما باید گنجانده شود. ما کامل داریم راهنمای نشانه گذاری طرحواره وردپرس اگر می خواهید بیشتر بدانید، اما آن را به عنوان یک کارت یادداشت برای صفحه خود در نظر بگیرید. نشانه‌گذاری طرحواره جزئیات مهم را در قالب نقطه‌ای سریع به موتور جستجو می‌گوید: نوع محتوا، عنوان، تاریخ انتشار، نویسنده و غیره. هر افزونه خوب SEO شامل این موارد می‌شود.

توجه داشته باشید: شما فقط به یک افزونه سئو نیاز دارید. نصب چندگانه سئوی شما را بیشتر بهبود نمی بخشد، در واقع می تواند باعث ایجاد خطاهایی شود که در واقع به سئوی شما آسیب می زند. بنابراین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را یک روز بنامید!

Yoast SEO

افزونه Yoast SEO

Yoast SEO یک گزینه عالی افزونه SEO است، و آنچه ما در اینجا در WPExplorer استفاده می کنیم. این افزونه چندین ویژگی را ارائه می دهد تا به هر مبتدی کمک کند تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کند، از جمله عنوان و توضیحات متا، پیاده سازی طرحواره، نقشه های سایت XML، خرده نان، URL های متعارف و موارد دیگر. Plus Yoast SEO داخلی و تجزیه و تحلیل خوانایی را ارائه می دهد که می توانید بر اساس هر صفحه/پست برای تنظیم دقیق محتوای خود از آنها استفاده کنید.

همه در یک بسته سئو

افزونه All In One SEO

از طرف دیگر، All in One SEO Pack گزینه‌های به همان اندازه عالی را ارائه می‌دهد که آن را دومین توصیه افزونه SEO ما می‌کند. گزینه های اولیه سئوی زیادی برای نقشه های سایت، Google AMP، نشانه گذاری طرحواره، URL های متعارف و بهینه سازی عنوان خودکار وجود دارد. اما چیزی که All in One SEO Pack را خاص می‌کند این است که حتی نسخه رایگان این افزونه گزینه‌های SEO تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر فروشگاهی با WooCommerce یا EDD دارید، بسته سئو All in One ممکن است برای شما مناسب باشد.

مرحله 4: یک قالب وردپرس مناسب سئو انتخاب کنید

اینکه کدام قالب وردپرس را انتخاب می کنید نیز برای سئو بسیار مهم است. و جایی که انتخاب می کنید آن را از آن تهیه کنید، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

اول – همیشه تم های خود را از یک بازار یا توسعه دهنده معتبر دانلود کنید. بسیاری از سایت‌های تم رایگان، لینک‌های رمزگذاری‌شده با آدرس‌های اینترنتی عجیب و غریب (به سایت‌های قمار، بررسی میزبانی، کلاهبرداری بیت‌کوین و موارد مشابه) اضافه می‌کنند که به سئوی شما آسیب می‌زند. از آنجایی که اینها سایت هایی هستند که ممکن است به سایت شما مرتبط نباشند، لینک دادن به آنها می تواند به رتبه شما آسیب برساند. با چسبیدن به ارائه دهندگان قابل اعتماد مانند WordPress.org، Themeforest و WPExplorer، از این تم های ناقص اجتناب خواهید کرد.

دوم – یک تم خوب کدگذاری شده انتخاب کنید. برخی از تم ها به درستی از تگ های عنوان (h1، h2، h3، h4)، موقعیت یابی محتوا (متن پست همیشه باید قبل از نوار کناری باشد) استفاده نمی کنند یا به سادگی آنقدر ضعیف کدگذاری شده اند که ربات های موتور جستجو در خزیدن درست سایت شما دچار مشکل می شوند.

در قالب وردپرس به دنبال چه چیزی باشیم

در اینجا تعدادی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که می خواهید هنگام انتخاب قالب وردپرس خود به دنبال آنها باشید.

  • عنوان سایت باید یک عنوان h1 در صفحه اصلی و یک عنوان h2 در صفحات دیگر باشد
  • همه عناوین پست باید دارای تگ h1 باشند
  • ناوبری خرده نان
  • لینک پست بعدی و قبلی
  • پست های مرتبط در پست های تک
  • معناشناسی پاک – بررسی کنید W3C
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ پیوند ماهیگیری در موضوع وجود ندارد که به سایت‌های ناقص اشاره دارد (اینها معمولاً در پاورقی هستند)

گزینه های سئو داخلی؟

در WPExplorer ما گزینه‌های SEO را در تم‌های خود ایجاد نمی‌کنیم (نزدیک‌ترین چیزی که به ما می‌رسد یک فیلد ساده Google Analytics برای ردیابی عملکرد شما است)، و استفاده از یک تم با گزینه‌های سئو داخلی فراوان را توصیه نمی‌کنیم. دلیل اصلی این است که اگر بخواهید تم ها را تغییر دهید، تمام تلاش های سئوی درون صفحه شما از بین می رود.

به نظر ما ایده بدی است. از تم هایی با گزینه های پیچیده سئو داخلی خودداری کنید.

با این حال، حتی اگر ما آن را توصیه نمی کنیم، می توانیم درک کنیم که برای برخی افراد، ایجاد وب سایت را ساده می کند. به طور خاص اگر فقط می خواهید یک سایت سریع با چند صفحه راه اندازی کنید. مانند یک صفحه فرود سریع وابسته یا یک سایت تک صفحه ای ساده برای فروش محصول.

انتخاب ما: تم کل

قالب وردپرس کل

هنگامی که نوبت به انتخاب یک تم کدگذاری شده با در نظر گرفتن سئو می شود، احساس می کنیم که تم توتال خود ما بهترین محصول است. در اینجا در WPExplorer که به صورت دستی کدگذاری شده است، ما برای کدنویسی تم توتال وردپرس با کد معنایی معتبر وقت گذاشته ایم. این موضوع همچنین شامل اجرای طرحواره داخلی و همچنین پشتیبانی کامل از افزونه Yoast SEO است. و این علاوه بر گزینه‌های طراحی متعدد مانند صفحه‌ساز کشیدن و رها کردن، تنظیمات Customizer زنده، گزینه‌های فونت و موارد دیگر است.

مرحله 5: ردیابی تجزیه و تحلیل را اضافه کنید

این لزوماً یک مرحله سئو نیست، اما راه‌اندازی سیستم ردیابی به سرعت به شما کمک می‌کند تعداد افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند را پیگیری کنید و همچنین نحوه ورود آنها را به آنجا نظارت کنید. نظارت دقیق بر تجزیه و تحلیل خود واقعاً می تواند به شما در بهینه سازی سایت خود در آینده کمک کند.

بسیاری از تم های ممتاز در حال حاضر گزینه ای در پنل مدیریت دارند که در آن می توانید کد خود را جایگذاری کنید تا به طور خودکار ردیابی خود را در هدر یا پاورقی سایت خود قرار دهید. اما اگر موضوع شما این ویژگی را ندارد، چند گزینه دارید.

اگر با کد راحت هستید، می توانید فایل header.php یا footer.php خود را باز کرده و کد را به صورت دستی وارد کنید.

اما این یک راهنمای ساده سئو برای مبتدیان وردپرس است. بسیاری از افزونه های آسان برای استفاده وجود دارند که به شما امکان می دهند کد رهگیری خود را در سایت/وبلاگ خود تنظیم کنید. در زیر چند افزونه پیشنهاد شده است. باز هم – شما فقط به یکی نیاز دارید، پس مورد علاقه خود را انتخاب کنید. ما نصب افزونه های تحلیلی متعدد را توصیه نمی کنیم.

کیت سایت گوگل

کیت سایت گوگل برای وردپرس

اگر از Google Analytics استفاده می کنید، چرا افزونه رسمی Google Site Kit را امتحان نکنید؟ این افزونه رایگان به شما امکان می دهد تمام تجزیه و تحلیل های خود را از داشبورد وردپرس خود ادغام و مشاهده کنید. بنابراین نه تنها اتصال تجزیه و تحلیل شما را آسان می کند، بلکه فرآیند ردیابی را در آینده نیز ساده می کند. ما کامل داریم راهنمای کیت سایت گوگل تا شما را در فرآیند راه اندازی راهنمایی کند یا اگر فقط می خواهید ویژگی های بیشتری از کیت سایت را ببینید.

MonsterInsights

MonsterInsights Analytics برای وردپرس

مشابه با کیت سایت، MonsterInsights یک داشبورد کامل Google Analytics را با سایت وردپرس شما ارائه می دهد. ویژگی های اتصال آسان با یک کلیک و همچنین گزارش های داخلی برای مخاطبان، رفتار، محتوا، فرم ها، کنسول جستجو و موارد دیگر وجود دارد. همچنین وجود دارد نسخه حرفه ای MonsterInsights با ویژگی های اضافه شده برای ردیابی رویدادها، تجارت الکترونیک، ابعاد سفارشی، پست های محبوب، و پیوندهای وابسته و همچنین سایر گزینه های گزارش دقیق.

مرحله 6: نشانک گذاری اجتماعی را اضافه کنید

همه ما می دانیم که این روزها تأثیر اجتماعی از نظر رتبه بندی سایت چقدر مهم است. و حتی اگر رتبه شما را افزایش ندهد، باز هم برای ایجاد ترافیک و فالوور مهم است.

اگر موضوع شما قبلاً یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی را ارائه نمی دهد، توصیه می کنیم افزونه ای برای دکمه های نشانک گذاری اجتماعی و همچنین پیوندهایی به پروفایل های اجتماعی خود نصب کنید. در اینجا چند افزونه وجود دارد که ما پیوند داده و توصیه می کنیم.

ویجت اجتماعی Candy

ویجت اجتماعی Candy

نمایه های اجتماعی خود را در نوار کناری ویجت شده موضوع خود با Social Candy نشان دهید. این افزونه ساده انواع لینک های اجتماعی و گزینه های سبک را اضافه می کند تا بازدیدکنندگان سایت شما به راحتی شما را در توییتر، فیس بوک، پینترست، لینکدین، یوتیوب و موارد دیگر پیدا کنند.

دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی آسان

دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی آسان

آیا به دنبال راهی برای خوانندگان هستید که به سرعت محتوای شما را به اشتراک بگذارند؟ سپس Easy Social Share Buttons برای شما مناسب است. این افزونه جامع اشتراک اجتماعی، ادغام با بیش از 50 شبکه اجتماعی، همراه با بیش از 30 روش نمایش، گزینه های استایل سفارشی، پشتیبانی از برنامه های پیام رسان تلفن همراه و موارد دیگر را ارائه می دهد. به علاوه، تجزیه و تحلیل داخلی برای راه اندازی وجود دارد!

مرحله 7: نوشتن/افزودن محتوای حماسی

اکنون که تنظیمات اولیه را به پایان رساندید، تنها کاری که باید انجام دهید نوشتن محتوای Epic است. در نهایت بزرگ‌ترین عاملی که باعث می‌شود بازدیدکننده داشته باشید و مردم سایت شما را به اشتراک بگذارند، محتوای شماست.

شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما ارزشی برای خوانندگان خود دارد. و نه تنها داشتن محتوای عالی به شما کمک می‌کند تا رتبه‌بندی کنید و مردم سایت شما را به اشتراک بگذارند، بلکه به جمع‌آوری فالوور نیز کمک می‌کند. و برای برخی از وب سایت ها، فالوورهای شما بیشترین درآمد را در مقایسه با بازدیدکنندگان غیرفعال برای شما ایجاد می کنند.


امیدواریم راهنمای سئوی ساده وردپرس ما به شما کمک کند تا با سئوی شما (در حال حاضر و در آینده) کمی آسان‌تر شوید. لازم نیست سئو بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر روی اصول اولیه تمرکز کنید. به این ترتیب شما یک پایه محکم برای رتبه بندی سایت خود در موتورهای جستجو برای سال های آینده ایجاد می کنید.

بعلاوه، اگر همه موارد اولیه را بدست آورید سئو وردپرس از همان ابتدا می توانید روی کارهای مهم (و سرگرم کننده تر) دیگر تمرکز کنید. مانند تولید محتوا، رسانه های اجتماعی، بازاریابی و موارد دیگر!



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »