5 دلیل کلیدی که چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است
فهرست مطالب
چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟
آنچه را که مردم در اینترنت جستجو می کنند را پیدا کنید
فرصت های محتوای رقابتی کم را شناسایی کنید
به تولید ایده های محتوای جدید کمک می کند
خوشه های کلمات کلیدی را در یک صفحه اضافه کنید
به عبارات پیشنهاد گوگل نگاه کنید
آیا تحقیقات کلمات کلیدی همچنان برای سئو در سال 2022 مهم است؟ پاسخ به این سوال کاملاً بله است!
تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس هر یک است سئو و بازاریابی SEM پویش. بدون آن، سئوکاران، بازاریابان و وب مسترها ممکن است کورکورانه محتوا را بدون هیچ توجیه واقعی “تجاری” تولید کنند.
در این مقاله با 5 دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی برای سئو آشنا خواهید شد. در پایان مقاله، نکات قدرتمندی را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی به اشتراک میگذاریم که میتوانید هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود، از آنها پیروی کنید.
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
قبل از اینکه بتوانیم دلیل آن را مشخص کنیم تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است، ابتدا باید به وضوح تعریف کنیم که تحقیق کلمات کلیدی چیست.
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند کشف کلمات و عبارات محبوبی است که افراد در موتور جستجو تایپ می کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
منبع تصویر: بک لینککو
به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار آموزشی شخصی دارید، تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند کلمات کلیدی مانند ” را کشف کنید.تمرینات سینه مردانه”، “بهترین تمرینات برای کاهش چربی“، و غیره.
تحقیق کلمات کلیدی باید اولین گامی باشد که همه مدیران وب سایت و بازاریابان هنگام ایجاد محتوای جدید برای یک وب سایت یا مشتری دنبال می کنند.
با این گفته، بیایید در مورد اینکه چرا تحقیق کلمات کلیدی برای هر کمپین بازاریابی سئو مهم است بحث کنیم.
چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟
با بسیاری از زمینه های مختلف سئو مانند Core Web Vitals و بک لینک، جلب توجه بیشتر عمومی، به راحتی می توان اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در سئو را فراموش کرد.
اما در اینجا 5 دلیل وجود دارد که چرا هر سئو و بازاریاب باید هنگام ایجاد محتوا یا شروع یک کمپین جدید سئو، تحقیقات کلمات کلیدی را در اولویت قرار دهد.
آنچه را که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند را پیدا کنید
هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، یک تولید کننده محتوا میتواند اطلاعاتی را در مورد آنچه که مردم به صورت آنلاین جستجو میکنند به دست بیاورد.
این اطلاعات حیاتی است زیرا به سازندگان محتوا بازخورد فوری می دهد که آیا یک ایده محتوا ارزش صرف زمان و منابع را دارد یا خیر.
اساساً، شما میخواهید محتوایی را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی ایجاد کنید که مردم از قبل برای یافتن اطلاعات آنلاین استفاده میکنند. فایده ای ندارد که محتوا را بر اساس آنچه فکر می کنید مخاطب هدف شما جستجو می کند ایجاد کنید.
چشم انداز رقابتی را درک کنید
تحقیقات کلمات کلیدی به سئوکاران اجازه می دهد تا با ارائه تصویر واضحی از رقابت با آنها، فضای رقابتی را درک کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید شما ایده ای برای محتوایی دارید که می خواهید تولید کنید. با انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی، می توانید ببینید که کدام دامنه ها در حال حاضر برای کلمه(های کلیدی) مربوطه رقابت می کنند.
تحقیقات کلمات کلیدی بینش هایی را در مورد اینکه چقدر سخت یا آسان است رتبه بندی در رتبه اول در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو به دست می دهد.
این ما را به دلیل بعدی مهم بودن تحقیق کلمات کلیدی برای سئو هدایت می کند.
فرصت های محتوای کم رقابت را شناسایی کنید
هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، میتوانید فرصتهای محتوایی را که رقابت کمی دارند، کشف کنید.
با هدف قرار دادن کلمات کلیدی که دارای رقابت کم هستند، احتمال جذب بازدیدکنندگان بیشتر و ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را از طریق موتورهای جستجو محتوای خود افزایش می دهید.
عکس این موضوع نیز صادق است، تحقیقات کلمات کلیدی نشان میدهد که به دلیل رتبهبندی دامنههایی که قبلاً برای آنها رتبهبندی شدهاند، باید از هدف قرار دادن کدام کلمات کلیدی اجتناب کنید.
اکثر ابزار کلمات کلیدی می توان از آن برای یافتن کلمات کلیدی کم رقابت و حذف کلمات کلیدی با رقابت بالا استفاده کرد.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید فرصت های محتوا را بر اساس عبارت کلیدی پیدا کنید.ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی“.
با توجه به ابزار کلمه کلیدی SEOptimer، رقابت “متوسط” برای این کلمه کلیدی وجود دارد.
به یاد داشته باشید، شما می خواهید کلمات کلیدی کم رقابت را هدف قرار دهید، بنابراین در عوض، می توانید محتوایی را به طور خاص با هدف ایجاد کنید.ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای سئو“، که دارای سطح “پایین” رقابت است.
هدف جستجو را درک کنید
اصلی گوگل ماموریت است به “اطلاعات جهان را سازماندهی کرده و در دسترس و مفید قرار دهد.”
گوگل این کار را با ارائه مرتبط ترین نتایج برای هر عبارت جستجو انجام می دهد. بنابراین اگر میخواهید در رتبه اول قرار بگیرید، باید مرتبطترین محتوایی را ایجاد کنید که با آن همخوانی داشته باشد هدف جستجو.
بنابراین با درک هدف جستجو برای یک عبارت جستجو، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که با چرایی استفاده افراد از یک کلمه کلیدی برای یافتن اطلاعات مورد نظرشان مطابقت داشته باشد.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا هدف جستجوی کلمه(های کلیدی) خود را درک کنید. با تایپ کلمه کلیدی مورد نظر خود در جستجوی گوگل، می توانید ببینید چه نتایجی به دست می آید.
این می تواند به خوبی نشان دهد که گوگل کدام نتایج را مرتبط ترین با عبارت جستجو و کلمات کلیدی هدف شما می داند.
برای مثال، بیایید تصور کنیم که میخواهید محتوایی ایجاد کنید که عبارت کلیدی را هدف قرار دهد.سازنده صفحه فرود” با جستجوی این مورد در گوگل، میتوانید ببینید که نتایج رقیب چگونه به نظر میرسند تا درک بهتری از هدف جستجو داشته باشید.
با نگاه کردن به SERP برای این عبارت کلیدی، متوجه خواهید شد که تمام دامنه های رقیب ابزارهای سازنده صفحه فرود هستند و هدف در درجه اول برای افرادی است که به دنبال نرم افزاری هستند که بتواند به آنها در ساخت صفحات فرود کمک کند.
بنابراین، مگر اینکه ابزاری را بازاریابی کنید که بتواند صفحات فرود ایجاد کند، احتمالاً می خواهید از هدف قرار دادن این عبارت کلیدی خاص خودداری کنید.
با این حال، اگر می خواهید ایجاد کنید محتوای وبلاگ اطلاعاتی با مقایسه بهترین سازندگان صفحه فرود می توانید عبارت کلیدی را هدف قرار دهیدبهترین سازندگان صفحه فرود” بجای.
به تولید ایده های محتوای جدید کمک می کند
آخرین دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی برای سئو این است که به تولید ایده های محتوای جدید کمک می کند.
گاهی اوقات فکر کردن به ایده های محتوای جدید برای وبلاگ خود می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را می توان برای یافتن کلمات کلیدی جدید و ایده های محتوا استفاده کرد.
با وصل کردن دامنه رقیب خود، می توانید تمام کلمات کلیدی را که در حال حاضر در سایت آنها هستند و در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کنند، بیابید.
هنگامی که فهرستی از همه کلمات کلیدی که پیدا کردید تهیه کردید، می توانید آنهایی را که حجم جستجوی کم و رقابت بالایی دارند حذف کنید.
انواع کلمات کلیدی
قبل از اینکه نکاتی را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما ارائه دهیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد 2 نوع کلیدواژه اصلی، یعنی کلمات کلیدی دم بلند و دم کوتاه صحبت کنیم.
کلمات کلیدی دم دراز
کلمات کلیدی دم بلند را می توان به عنوان عبارات کلیدی متشکل از 5 کلمه یا بیشتر طبقه بندی کرد.
مثالی از کلمه کلیدی دم بلند این است:چه غذایی برای سگ مضر است.»
هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند یک راه عالی برای به تدریج است افزایش ترافیک سئو زیرا سطح رقابت برای این کلمات کلیدی در مقایسه با کلمات کلیدی دم کوتاه بسیار کمتر است.
علاوه بر این، نرخ تبدیل برای این کلمات کلیدی بالاتر است، زیرا توسط جستجوگرانی که به دنبال اطلاعات، محصولات یا خدمات خاصی هستند، استفاده میشوند.
کلمات کلیدی دم کوتاه
کلمات کلیدی دم کوتاه دقیقاً همان چیزی است که نام آنها را توصیف می کند، کوتاه. طول این کلمات کلیدی معمولاً بین یک تا دو کلمه است.
مثالی از کلمه کلیدی دم کوتاه “غذای سگ“.
اگر کمی در مورد این موضوع تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که رقابت برای این کلمه کلیدی و حجم جستجو بسیار بیشتر از کلمه کلیدی دم بلند است.چه غذایی برای سگ مضر است“.
به دلیل سطح بالای رقابت برای این کلمه کلیدی، رتبه بندی برای آن بسیار دشوار خواهد بود و به زمان و منابع زیادی نیاز دارد.
نکته دیگری که در مورد کلمات کلیدی دم کوتاه باید به آن توجه کرد این است که این اصطلاحات معمولاً بسیار گسترده هستند و هدفمند نیستند. این بدان معنی است که نرخ تبدیل برای این کلمات کلیدی به اندازه کلمات کلیدی طولانی نیست.
به طور کلی، بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا باید از هدف قرار دادن کلمات کلیدی کوتاه دوری کنند، به خصوص اگر نام تجاری بازیگر بزرگی در بازار با شهرت قبلی نباشد.
نکات تحقیق کلمات کلیدی
در اینجا چند نکته برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
مجموعه کلمات کلیدی را در یک صفحه اضافه کنید
خوشه های کلمات کلیدی را می توان به عنوان مجموعه ای از کلمات کلیدی نزدیک به هم تعریف کرد، اما دقیقاً یکسان نیستند.
نمونه ای از خوشه کلمات کلیدی:
- ابزارهای سئو برای وب سایت های تجارت الکترونیک
- ابزارهای سئو برای فروشگاه های آنلاین
- نرم افزار سئو برای فروشگاه های آنلاین
همانطور که می بینید، این کلمات کلیدی در تعریف تقریبا مشابه هستند، اما از کلمات متفاوتی استفاده می کنند.
ایده خوبی نخواهد بود که تکههایی از محتوا را با هدف قرار دادن هر یک از این کلمات کلیدی به طور خاص ایجاد کنید زیرا ممکن است منجر به آدمخواری کلمات کلیدی شود.
در عوض، سازندگان محتوا باید تمام کلمات کلیدی نزدیک به هم را به یک قسمت از محتوا اضافه کنند.
به عبارات پیشنهادی گوگل نگاه کنید
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن فرصتهای محتوا ضروری هستند، اما مدیران وبسایتها نباید از جستجوی Google برای کشف کلمات کلیدی غافل شوند.
به طور خاص، Google Suggest میتواند مکانی عالی برای یافتن کلمات کلیدی طولانیای باشد که معمولاً برای یافتن اطلاعات آنلاین استفاده میشوند.
سوالات متداول را پیدا کنید
بخش «مردم هم میپرسند» گوگل بخش دیگری از SERP است که میتوانید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آن نگاه کنید.
در این بخش سوالاتی که توسط کاربران گوگل پرسیده می شود را نشان می دهد.
با پاسخ به این سوالات یا تولید محتوا بر اساس این سوالات می توانید به افرادی که به دنبال پاسخ این سوالات هستند دسترسی پیدا کنید.
نتیجه
تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است. این انبوهی از بینشهای ارزشمند را نشان میدهد که رقبای شما چه کسانی هستند و چه محتوایی باید ایجاد کنید.
مهم ترین دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی این است که به شما کمک می کند تا آنچه را که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند را پیدا کنید. به همین دلیل، تحقیق کلمات کلیدی باید اولین قدمی باشد که هنگام شروع یک کمپین جدید سئو برمی دارید.