امنیت

تهدید امنیتی وردپرس، آسیب پذیری یا خطر؟

احتمالاً واژه «تهدید سایبری» را بیش از یک بار در زمینه امنیت سایبری شنیده اید. با این حال، آنچه ممکن است ندانید این است که اصطلاح “تهدید” اغلب به اشتباه برای اشاره به آن استفاده می شود سایر خطرات برای امنیت سایبری، مانند آسیب پذیری ها. اگرچه ممکن است به نظر برسد که این سه اصطلاح به یک معنا هستند، اما هر کدام معنای خاص خود را دارند. این واقعیت در زمینه امنیت سایت وردپرس صادق است.

با توجه به اینکه حملات سایبری به طور پیوسته در حال افزایش هستند، درک تفاوت بین تهدیدها، خطرات و آسیب پذیری ها بیش از هر زمان دیگری مهم است. بین سال‌های 2019 تا 2020، مرکز شکایت جرایم اینترنتی شاهد یک افزایش 69 درصدی در شکایات جرایم سایبری به دلیل افزایش تعداد حملات باج افزار، نمونه ای محبوب از تهدیدات سایبری.

بنابراین، برای درک نحوه عملکرد ابزارها و فناوری‌های مدیریت آسیب‌پذیری و نحوه استفاده از آن‌ها، اجازه دهید تفاوت‌های اصلی بین خطرات، تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها و نحوه ارتباط آنها با امنیت سایت وردپرس را پوشش دهیم.

تهدیدات وردپرس چیست؟

تهدیدات وردپرس

تهدیدها همان چیزهایی هستند که اشخاص ثالث مخرب برای به خطر انداختن مستقیم و سرقت دارایی های دیجیتال و متوقف کردن عملیات تجاری استفاده می کنند. شما می توانید با تقسیم این اصطلاح به سه دسته، به تهدیدها نزدیک شوید:

  • تهدیدهای عمدی
  • تهدیدهای ناخواسته
  • تهدیدات طبیعی

دسته اول، تهدیدهای عمدی، به معروف اشاره دارد حملات سایبری مانند فیشینگ و بدافزارهایی که عوامل تهدید برای هدف قرار دادن سیستم های امنیتی و نرم افزاری استفاده می کنند. تهدیدهای غیرعمدی با آنها همراه است خطای ساده انسانیمانند فراموش کردن قفل کردن درب اتاق سرور کسب و کار. تهدیدهای طبیعی فقط همین هستند. آنها تهدیدهایی هستند که به آنها نسبت داده می شود نیروهای طبیعت مانند آب و هوای نامناسب اگرچه از نظر فنی با امنیت سایبری مرتبط نیست، اما همچنان می تواند دارایی های داده را به خطر بیندازد.

همانطور که اشاره کردیم، کلاهبرداری های فیشینگ از محبوب ترین راه هایی است که عوامل تهدید سعی می کنند نرم افزار و سیستم های امنیتی را به خطر بیندازند. اگر سعی می کنید در برابر عمد هوشیار باشید تهدیدهایی مانند کلاهبرداری فیشینگ، به یاد داشته باشید که بازیگران بد اغلب از نشانی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند که از وب‌سایتی که می‌خواهند کپی کنند، اما مشابه نیستند، استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، اگر ایمیلی به سایت وردپرس خود دریافت کردید که گمان می‌کنید غیرقانونی است، کافی است دامنه امضا شده‌ای که ایمیل از آن ارسال شده است را بررسی کنید. ما همچنین به شدت توصیه می کنیم که تأیید کنید که سایت وردپرس شما هنگام دسترسی به آن از مرورگر اینترنت، نماد قفل را در کنار URL خود نشان می دهد، که نشان می دهد سایت شما و داده های آن ایمن هستند.

می‌توانید چندین قدم بردارید تا مطمئن شوید که سایت وردپرس شما در برابر تهدیداتی مانند قطعات مضر کد، حملات فیشینگ، بدافزارها و باج‌افزار امن‌تر است. به روز رسانی پلتفرم وردپرس خود به آخرین نسخه، ایجاد رمزهای عبور قوی که از پسوردهایی که برای سایر وب سایت ها استفاده می کنید منحصر به فرد هستند، و استفاده از افزونه های وردپرس که از شما در برابر مهاجمان brute force محافظت می کنند، از بهترین روش هایی هستند که ما توصیه می کنیم.

حتما از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید و به طور مداوم محیط های وردپرس خود را زیر نظر داشته باشید تا از خود در برابر تهدیدات محافظت کنید. و همچنین این لیست را بررسی کنید HubSpot که شامل بیش از 20 نکته برای ایجاد امنیت شما است.

آسیب پذیری های وردپرس چیست؟

آسیب پذیری های وردپرس

آسیب‌پذیری‌ها، بر خلاف تهدیدات، ناشی از نقاط ضعف که در طراحی وب، سیستم های نرم افزاری و سخت افزار شما وجود دارند. در حالی که تهدیدها نیروهایی هستند که دارایی های داده را به خطر می اندازند و به سرقت می برند، آسیب پذیری ها شکاف هایی هستند که عوامل تهدید می توانند از آنها برای اجرای حملات سایبری خود استفاده کنند.

به طور خاص، این شکاف‌ها اغلب به شکل آسیب‌پذیری‌های شبکه، نقص در سیاست‌های سیستم‌عامل هستند که به طور ناخواسته درهای پشتی را فراهم می‌کنند که از طریق آن ویروس‌ها و بدافزارها می‌توانند وارد شوند، و خطای ساده انسانی.

صاحبان وردپرس راه های مختلفی برای شناسایی آسیب پذیری ها با استفاده از ابزارها و فناوری های مدیریت آسیب پذیری در اختیار دارند.

همچنین استفاده از کمک متخصصان طراحی وب که می توانند تست QA را ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که از راه حل های وب سفارشی پیشرفته مانند ورود به سیستم امن استفاده می کنید، ضرری ندارد. متخصصان طراحی و توسعه وب همچنین می توانند به محلی سازی و دسترسی و همچنین تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان و عملکرد سایت شما کمک کنند تا آسیب پذیری های احتمالی را کاهش دهند.

به عنوان یک مدیر وردپرس، یکی از اولویت های اصلی شما باید اجرای اقدامات امنیتی با ابزارها و فناوری های مدیریت آسیب پذیری مناسب برای محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب باشد.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است سایت شما در حال حاضر بدون اطلاع شما به خطر بیفتد. خوشبختانه، شما می توانید سایت وردپرس خود را اسکن کنید با استفاده از ابزارهایی مانند Sucuri برای شناسایی آسیب پذیری های موجود در سایت خود و آگاهی از هرگونه نقض امنیتی که قبلاً رخ داده است. این ابزارها می توانند علاوه بر محیط میزبانی و وب سرور، امنیت وردپرس شما را نیز اسکن کنند.

همچنین می‌توانید با نصب یک افزونه مخصوص وردپرس، سایت خود را از نظر آسیب‌پذیری بررسی کنید MalCare. از پلاگین ها برای دسترسی به سرور شما در محیط میزبانی که از آن استفاده می کنید استفاده می شود تا اسکن دقیق تری انجام دهید.

اسکنر MalCare

با یک افزونه، می‌توانید قوانین و گزینه‌های اسکن خود را برای خودکارسازی پیکربندی کنید و اگر می‌خواهید افزونه شما آن را عمیقاً اسکن کند، به طور بالقوه به پایگاه داده خود دسترسی پیدا کنید. در نهایت، بر خلاف ابزارهای اسکن، افزونه ها می توانند سرور شما را برای عناصر مخرب اسکن کنند که در غیر این صورت ممکن است شناسایی نشوند. اگر در مورد انتخاب یک افزونه یا ابزار اسکن برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها مطمئن نیستید، بهتر است با کارشناسان امنیتی طراحی شده خود مشورت کنید تا ببینید چه چیزی را توصیه می‌کنند.

خطرات وردپرس چیست؟

خطرات وردپرس

در نهایت، ما ریسک هایی داریم که می توانید آنها را ترکیبی از تهدیدها و آسیب پذیری ها در نظر بگیرید. ریسک ها نشان دهنده مصالحه بالقوه اگر تهدیدی از ضعف نرم افزار، سخت افزار یا رویه های شما استفاده کند.

برای پایین نگه داشتن سطح ریسک برای سایت وردپرس خود، بهتر است:

  • در حین استفاده از آخرین نسخه های اصلی وردپرس، به طور مرتب به روز رسانی افزونه ها را انجام دهید
  • منظم مصرف کنید پشتیبان گیری از وردپرس از پایگاه داده سایت شما
  • از ابزارهای بررسی ریسک سایبری استفاده کنید که اسکن سطح بالای دامنه شما را انجام می دهند.

گام‌های عملی که باید برای کاهش خطرات سایت خود بردارید نیز باید اقداماتی تکرار شونده باشند که بخشی از یک برنامه مدیریت ریسک امنیت سایبری هستند. با گنجاندن این مراحل در یک برنامه مدیریت ریسک، می توانید به طور سیستماتیک و فعالانه به ریسک ها پاسخ دهید و آنها را قبل از وقوع شناسایی کنید.

یک ارزیابی ریسک انجام دهید

یک ارزیابی ریسک انجام دهید

قبل از ایجاد یک برنامه مدیریت ریسک، باید یک ارزیابی ریسک امنیت سایبری انجام دهید:

با فهمیدن اینکه کدام یک شروع کنید مناطق خطر بیشتر در معرض خطر قرار گرفتن هستند. ممکن است متوجه شوید که باید فایروال های خود را تقویت کنید، کنترل های دسترسی خود را به روز کنید، یا به سادگی آموزش های آزمایش شده و واقعی را در مورد تهدیدات رایج مانند فیشینگ و بدافزار به کارمندان آموزش دهید.

با در نظر گرفتن این حوزه های خطر، زمانی را صرف تعیین کنید چگونه آنها می توانند به خطر بیفتند. سپس این روند را حداقل هر ماه یک بار تکرار کنید. دانستن اینکه چگونه مناطق خطر شما ممکن است به خطر بیفتد به شما امکان می دهد تا هزینه های بالقوه اصلاح را پیش بینی کنید. بعلاوه این فرصت را به شما می دهد تا با الزامات گزارش دهی که باید در صورت نقض امنیتی رعایت کنید آشنا شوید.

در حال حاضر، همچنین به صورت ماهانه، مهم است که شما ارزیابی ریسک را بررسی کنید شما انجام داده اید و تعیین کرده اید که چقدر با چارچوب مدیریت ریسک شما هماهنگ است. به عبارت دیگر، از ذینفعان مرتبط سازمان خود اجماع منظم بخواهید که ارزیابی ریسک شما به طور مثبت به چارچوب مدیریت ریسک شما کمک می کند.

در صورت امکان، پرسنل خاصی را تعیین کنید تا مسئولیت روزانه یا هفتگی گزارش خطرات سایت WP و سایر اجزای زیرساخت فناوری اطلاعات شما را بر عهده بگیرند.

یک برنامه مدیریت ریسک ایجاد کنید

هنگامی که فرآیند ارزیابی ریسک قابل تکرار را ایجاد کردید، زمان ایجاد یک برنامه مدیریت ریسک امنیت سایبری است:

یافته هایی که از ارزیابی ریسک خود به دست آورده اید برای پیاده سازی در برنامه مدیریت ریسک شما آماده است. برای انجام ارزیابی های هفتگی و ماهانه به حداقل یک کارشناس امنیتی (اگرچه ترجیحاً یک تیم) نیاز دارید که طی آن فرآیند مدیریت ریسک شما قابل ارزیابی و بهبود است. هرچه برنامه مدیریت ریسک امنیت سایبری شما قوی تر باشد، شما (یا سهامداران) با پرسیدن سوالات کارشناسان امنیتی خود راحت تر خواهید بود.

بخشی از مسئولیت های کارشناسان امنیتی تعیین شده شما باید جذب تحقیقاتی باشد که شما انجام داده اید و تبدیل آن به یک نمایه ریسک به راحتی قابل هضم است. این نمایه ریسک بخش اصلی چیزی است که به ذینفعان طرح مدیریت ریسک امنیت سایبری شما ارائه می‌شود و باید به بحث‌هایی که کارشناسان امنیتی شما با سایر کارمندان مربوطه هدایت می‌کنند کمک کند.

این بحث ها باید کارمندان را از بهترین شیوه های امنیتی و آخرین خطراتی که سایت WP و شبکه شما را تهدید می کند آگاه کند.


اکنون که تفاوت های اصلی بین تهدیدها، آسیب پذیری ها و خطرات را درک کرده اید، در مسیر درستی برای ایجاد یک برنامه برای امنیت سایت وردپرس مدیریت ریسک سایبری که می توانید سایت وردپرس خود را با آن هماهنگ کنید. این طرح مدیریت ریسک باید فرآیندهای روزانه، هفتگی و ماهانه ای را که در بالا پوشش داده ایم را در بر گیرد، اما همچنین باید بر اساس بحث هایی که کارشناسان امنیتی شما با سهامداران طرح شما انجام می دهند، تکامل یابد.

در پایان، خطرات امنیت سایبری نیز خطراتی برای عملیات تجاری شما و تداوم آنها هستند. داده های کسب و کار و داده های مشتریان خود را ایمن نگه دارید. یک برنامه مدیریت ریسک سایبری ایجاد کنید که تهدیدات احتمالی، آسیب پذیری ها و خطراتی را که می تواند امنیت سایت وردپرس شما را به خطر بیندازد، در نظر بگیرد.


منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »