وردپرس

گوتنبرگ 14.1 بلوک ناوبری را بهبود می بخشد، نمای بزرگنمایی تجربی را اضافه می کند


گوتنبرگ 14.1 امروز با برخی از بهبودهای بسیار مورد نیاز در بلوک ناوبری منتشر شد، که به نظر می رسد هنوز در مسیر دشواری برای استفاده بهتر است. مشارکت‌کنندگان در حال جابجایی قابلیت‌ها در اطراف رابط ناوبری هستند تا بفهمند کجا بهتر کار می‌کند.

انتخابگر منو بوده است از نوار ابزار بلوک ناوبری حذف شد به نفع قرار دادن در نوار کناری بازرس. این کار برای کاهش ازدحام در نوار ابزار بلوک انجام شد، که قبلاً اقدامات قطع شده را به هم متصل می کرد و تجربه کاربر را مختل می کرد. کارلوس براوو، مشارکت‌کننده گوتنبرگ که توسط Automattic حمایت مالی می‌شود، یک گیف منتشر کرد که منوی منتقل‌شده را نشان می‌دهد:

این نسخه همچنین ویژگی های جدیدی مانند یک نماد انتخاب برای دکمه منوی بلوک ناوبری. وقتی قابلیت‌های جدید اضافه می‌کنید، به راحتی می‌توانید ببینید که چگونه رابط می‌تواند به سرعت شلوغ شود. این پیشرفت خاص در زیر نمایشگر به بازرس بلوک اضافه شد. اگر این روش به خوبی کار کند، مشارکت‌کنندگان ممکن است به دنبال اضافه کردن قابلیت افزودن نمادهای سفارشی بعدی باشند.

منبع ویدیو: گوتنبرگ روابط عمومی #43674 – نماد انتخاب را برای دکمه منوی Navigation Block اضافه کنید

نسخه 14.1 همچنین به تلاش برای ادغام ابزارهای طراحی ادامه می‌دهد و مواردی مانند پشتیبانی از تایپوگرافی و فاصله را به آواتار، دکمه، آواتار، دکمه‌ها، فهرست دسته‌ها، پیوندهای نظرات، بلوک‌های آخرین پست‌ها و موارد دیگر اضافه می‌کند. این امکان سفارشی سازی آسان تر در ویرایشگر را بدون نیاز به کاربر به CSS سفارشی فراهم می کند.

در اوایل این ماه ما یک مرور کلی از آن منتشر کردیم آخرین پیشرفت در حالت بدون حواس پرتی برای ویرایشگر، که شامل ذکر مختصری از نمای بزرگنمایی آزمایشی است که اکنون برای ویرایشگر سایت در دسترس است. تمرکز بر ساخت و ترکیب الگوها است و به کاربران امکان می‌دهد بخش‌ها را بدون تأثیر بر بلوک‌های داخلی جابه‌جا کنند. کاربران می توانند بدون نگرانی در مورد به هم ریختن بلوک های داخلی، قالب های سفارشی بسازند. به‌طور پیش‌فرض روشن نیست، اما می‌توان آن را در منوی «آزمایش‌ها» در افزونه گوتنبرگ فعال کرد.

الگوهای قفل شده با قفل محتوا بهتر نیز در نسخه 14.1 موجود است. ویژگی‌هایی مانند فیلترهای دوتن، هم‌ترازی بلوک و تغییر اندازه اکنون در بلوک‌های قفل‌شده با محتوا غیرفعال شده‌اند، که باعث می‌شود کاربران از تغییر غیرقابل تشخیص آسان‌تر جلوگیری کنند.

چند نکته برجسته دیگر در 14.1 شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی از Box-shadow به theme.json اضافه شد
  • قطعات قالب مبتنی بر بلوک اکنون برای تم های کلاسیک در دسترس است
  • چهار فیلتر جدید برای ویرایش داده های سبک های جهانی در PHP
  • تجربه چند انتخابی روان تر
  • بلوک بهبودیافته سازمان را با پاراگراف، عنوان، فهرست و نقل‌قول در یک زیرگروه منوی جداگانه نشان داده شده است.

تغییرات کامل را در پست انتشار 14.1 برای نگاهی دقیق تر به همه چیزهایی که تغییر کرده است. این آخرین نسخه گوتنبرگ خواهد بود که در وردپرس 6.1 ادغام می شود که انتظار می رود در نوامبر باشد.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »