اخبارتجارت الکترونیکوردپرس

پنج نکته در مورد توسعه وب سایت در فضای ابری

امروزه ابر یکی از مخرب ترین نیروها در صنعت فناوری اطلاعات است. و فقط هست محبوب تر شدن، با کسب و کارهای بیشتری که روزانه به ابر منتقل می شوند.

توسعه یک وب سایت می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر تازه وارد دنیای ابر هستید. ابر اصطلاحی است که می تواند معانی مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، رایانش ابری به استفاده از اینترنت برای اجرای برنامه ها و ذخیره داده ها اشاره دارد.

شیوه های تجاری در نتیجه ابر تغییر کرده است. این به ما امکان می دهد داده ها را در بسیاری از دستگاه ها ذخیره و به اشتراک بگذاریم. با توجه به ماهیت خود، توسعه در ابر زندگی ما را به روش های بی شماری آسان می کند.

وب‌سایت‌های موجود در فضای ابری به دلیل مزایای صرفه‌جویی در هزینه، جای تعجب ندارند. با این حال، نکاتی نیز وجود دارد که باید قبل از شروع به کار در مورد توسعه وب سایت در فضای ابری بدانید. در این مقاله به طور خلاصه توسعه وب سایت مبتنی بر ابر و برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید معرفی می شود.

ابر چیست

ابرها

رایانش ابری نوعی محاسبات است که از شبکه ای از سرورهای راه دور که در اینترنت میزبانی شده اند استفاده می کند. کاربران در هر زمان می توانند بدون تنظیم سخت افزار خود با این سرورها به داده ها دسترسی داشته باشند.

توسعه وب سایت مبتنی بر ابر چیست؟

توسعه وب سایت مبتنی بر ابر یک روند رو به رشد در صنعت توسعه وب است. تمام ابزارها و فایل های توسعه وب سایت با توسعه مبتنی بر ابر در یک سرور راه دور ذخیره می شوند.

این توسعه مزایای بسیاری دارد، از جمله افزایش همکاری بین توسعه دهندگان و هزینه های کمتر. با این حال، چالش های امنیت ابری با توسعه یک وب سایت در فضای ابری همراه باشید.

این چالش ها عبارتند از؛

نقض داده ها

سرقت حساب

حملات انکار سرویس (DoS).

در حالی که ابر مزایای بسیاری را ارائه می دهد، مهم است که قبل از تعویض، خطرات امنیتی احتمالی را بدانید. در اینجا پنج نکته در مورد توسعه وب سایت در فضای ابری وجود دارد.

1. Cloud مقرون به صرفه است

اسکناس

ابر نه تنها کسب و کار را برای شرکت ها آسان کرده است، بلکه آن را مقرون به صرفه تر نیز کرده است. یکی از مهم ترین مزایای ابر این است که به کسب و کارها اجازه می دهد فقط برای منابعی که استفاده می کنند هزینه پرداخت کنند. این یک تضاد بزرگ با مدل سنتی زیرساخت فناوری اطلاعات است.

با مدل سنتی، کسب‌وکارها برای سرورها، ذخیره‌سازی و سایر منابع هزینه می‌کنند، چه از آنها استفاده کنند یا نه. با استفاده از ابر، کسب‌وکارها فقط برای آنچه استفاده می‌کنند پرداخت می‌کنند، که می‌تواند منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی شود.

یکی دیگر از مزایای مقرون به صرفه ابر این است که می تواند به کسب و کارها کمک کند تا از هزینه های اولیه گران قیمت جلوگیری کنند. با استفاده از ابر، کسب و کارها می توانند همانطور که می روند پرداخت کنید و در صورت نیاز، مقیاس را افزایش یا کاهش دهید. این یک مزیت قابل توجه برای مشاغلی است که در حال رشد هستند.

رایانش ابری باعث می شود یک راه حل ایده آل برای شرکت هایی که می خواهند عملیات IT خود را برون سپاری کنند. ابر به مشاغلی که سرمایه ندارند کمک می کند تا در مجوزهای سخت افزاری و نرم افزاری گران قیمت سرمایه گذاری کنند.

2. ابر امن است

کلمه امنیتی

فضای ابری یک محیط امن است. چندین لایه امنیتی دارد و شما باید نحوه استفاده از آنها را بدانید. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که ارائه دهندگان ابر مسئول امنیت وب سایت شما نیستند.

ارائه دهندگان ابر اقدامات متعددی را برای اطمینان از ایمنی داده های مشتریان خود، از جمله رمزگذاری و احراز هویت، اجرا کرده اند.

از آنجا که آنها مسئولیت این فرآیند را با شما به اشتراک می گذارند، دانستن اینکه این سیستم ها چگونه کار می کنند به حفظ امنیت سایت شما در برابر چشمان کنجکاو کمک می کند.

ابر پلتفرم امن‌تری نسبت به سرور داخلی شماست و محافظت عالی در برابر هکرها ارائه می‌دهد. با این حال، اگر ظرفیت پهنای باند لازم برای مدیریت آن را ندارید، سرعت انتقال داده بین این دو همچنان می تواند مشکل ساز باشد.

3. استفاده از ابر آسان است

استفاده از ابر آسان است. بدون در نظر گرفتن مهارت فنی، برای همه قابل دسترسی است. فقط به دو چیز نیاز دارید: یک مرورگر وب و یک اتصال اینترنت. شما می توانید از هر جای دنیا به فایل های خود دسترسی داشته باشید و می توانید آنها را به راحتی با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

ابر فقط نرم افزار نیست، می تواند هر چیزی از سرور ایمیل گرفته تا پایگاه داده باشد.

بسیاری از مردم با شنیدن عبارت «ابر» به سرویس‌های ابری مانند Dropbox یا Airbnb فکر می‌کنند، اما انواع دیگری از ابرها وجود دارد:

نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)

پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS)

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)

4. انعطاف پذیرتر است

داده ها را می توان به راحتی و از هر مکانی در ابر ذخیره کرد و به آنها دسترسی داشت. همچنین نسبت به روش‌های ذخیره‌سازی سنتی انعطاف‌پذیرتر است و در صورت نیاز، افزایش یا کاهش آن را آسان‌تر می‌کند. این انعطاف‌پذیری یکی از دلایل اصلی محبوبیت ابر در سال‌های اخیر است.

شما همچنین می توانید از انواع مختلف ابرها مانند عمومی، خصوصی یا ترکیبی استفاده کنید. در حالی که ابر انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهد، مهم است که بدانیم همه ابرها یکسان ایجاد نمی شوند.

ارائه دهندگان ابر ویژگی های مختلف ارائه می دهد و گزینه ها، بنابراین مهم است که تکالیف خود را انجام دهید. علاوه بر این، ابر همیشه گزینه ارزان‌تر نیست. بسته به نیاز شما، اقامت در محل ممکن است مقرون به صرفه تر باشد.

همچنین، ابر از هر جایی از جمله تلفن، تبلت یا رایانه شما قابل دسترسی است. لازم نیست نگران باشید که آیا می توانید به آن دسترسی پیدا کنید یا خیر.

5. مقیاس پذیرتر است

ابر مقیاس پذیر است زیرا برای مقیاس ساخته شده است. این بدان معناست که هنگام کار با فضای ابری، لازم نیست نگران میزان ترافیک وب سایت خود باشید.

6. قابل اطمینان تر است

ابر قابل اعتماد است زیرا اضافی است. با میزبانی وب سایت در فضای ابری، داده های شما در یک مکان ذخیره نمی شود، بلکه در سرورهای زیادی توزیع می شود. این افزونگی به این معنی است که اگر یک سرور از کار بیفتد، دیگری مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت.

این باعث می شود وب سایت شما قابل اعتمادتر باشد و احتمال اینکه برای تعمیر و نگهداری از بین برود کمتر می شود. ابر همچنین وظایفی مانند پشتیبان گیری و نظارت را خودکار می کند تا نیازی به انجام روزانه شخص دیگری نداشته باشید.

در نهایت، زمان از کار افتادگی مشکلی نخواهد بود زیرا همه چیز از طریق یک فرآیند خودکار بدون دخالت انسان انجام می شود.

خط پایین

رایانش ابری آینده فناوری است. استفاده از آن آسان تر، ایمن تر از محاسبات سنتی و مقرون به صرفه تر است. برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر مقیاس پذیر و قابل اعتماد نیز هستند.

با همه این مزایا، به راحتی می توان فهمید که چرا ابر یک گزینه تجاری جذاب است. درک اینکه از چه خدمات ابری می توانید در کسب و کار خود استفاده کنید، در ساخت وب سایت خود بر روی پلت فرم ابری ضروری است.

تحریریه
آخرین پست های تحریریه (همه را ببین)

کجا باید بفرستیم
معاملات و تخفیف های وردپرس شما؟

در خبرنامه ما مشترک شوید و اولین معامله خود را فوراً در صندوق پست ایمیل خود تحویل بگیرید.


منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »