تجارت الکترونیکشبکه های اجتماعیمارکتینگوردپرس

نحوه فروش محصولات دیجیتال در وب سایت شما (در 4 مرحله)


ابزارهای پولی مانند SEMrush یا Ahrefs، همچنین می تواند به شما کمک کند رفتار جستجو را بسیار عمیق تر کنید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید هدف قرار دهید عبارات جستجو با میانگین بالای اعداد جستجوی ماهانه. حتی ممکن است یک کلمه کلیدی طولانی مانند “دوره های سئو برای وبلاگ نویسان مواد غذایی” را انتخاب کنید.

مرحله 2: یک شخصیت خریدار ایجاد کنید

هنگامی که نوع محصول دیجیتالی را که می خواهید بفروشید مشخص کردید، نوبت به ایجاد شخصیت خریدار می رسد. این مشخصات مصرف کننده هدف شما است.

اگر قبلاً یک وب سایت دارید، می توانید از ابزاری مانند Google Analytics برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود استفاده کنید. این پلت فرم حاوی داده های حیاتی در مورد جمعیت شناسی بازدیدکنندگان، رفتارها و موارد دیگر است:

سپس می توانید از این اطلاعات برای ساخت پروفایل خود استفاده کنید.

اگر هنوز این کار را نکرده اید یک وب سایت راه اندازی کنید با این حال، می توانید در مورد نوع فردی که می خواهید هدف قرار دهید فکر کنید.

نمایه مخاطب شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • جمعیت شناسی، از جمله سن، جنسیت و ملیت
  • سابقه تحصیلی یا حرفه ای
  • علایق اصلی و نقاط درد

داشتن یک ایده واضح از مشتری هدف می تواند به شما کمک کند محصول دیجیتال خود را به مخاطبان مناسب معرفی کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد پلاگین های رسانه های اجتماعی برای وردپرس هستید، ممکن است وبلاگ نویسان تمام وقت به دنبال راه حل مقرون به صرفه باشند.

مرحله 3: پلتفرم و ابزار خود را انتخاب کنید 🧰

اگر در حال حاضر یک وب سایت دارید، ممکن است فروش محصولات دیجیتال خود در سایت موجود آسان تر از راه اندازی یک وب سایت جدید باشد. با این حال، توصیه می کنیم محتوای موجود خود را جدا از فروشگاه آنلاین خود نگه دارید.

📌 خوشبختانه پلتفرم ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای ایجاد و فروش محصولات خود از آنها استفاده کنید. بیایید به برخی از بهترین گزینه های موجود در بازار نگاه کنیم.

وردپرس

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است. می توانید از آن استفاده کنید تقریبا هر نوع وب سایتی ایجاد کنید، از وبلاگ ها و نمونه کارها به فروشگاه های آنلاین و مشاغل تجارت الکترونیک.

چند وجود دارد افزونه های وردپرس شما می توانید برای فروش محصولات در سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال Easy Digital Downloads یک راه حل کامل تجارت الکترونیک است که به شما امکان می دهد انواع مختلف محصولات دیجیتال مانند عکاسی، کتاب های الکترونیکی، نرم افزار و اسناد را بفروشید:

همچنین با درگاه‌های پرداخت مختلف از جمله Stripe و PayPal. علاوه بر این، فرآیند پرداخت روان و مدیریت آسان مشتری را ارائه می دهد.

اگه تو هستی ارائه عضویت در سایت وردپرس شما، می توانید از ابزاری مانند MemberPress:

صفحه اصلی MemberPress - ابزاری عالی برای فروش محصولات و دوره های دیجیتال

با استفاده از این افزونه، می توانید یک منطقه انحصاری در سایت خود پشت یک دیوار پرداخت ایجاد کنید. کاربران برای دسترسی به برخی از محتوای شما نیاز به خرید اشتراک دارند.

در همین حال، اگر در حال فروش دوره هستید، می توانید از a استفاده کنید ابزار سیستم مدیریت یادگیری (LMS) پسندیدن LearnDash:

صفحه اصلی LearnDash

این افزونه شما را قادر می سازد تا یک تجربه یادگیری همه جانبه در سایت خود ایجاد کنید. LearnDash همچنین به شما امکان می دهد مدل های مختلف قیمت گذاری، از جمله خریدهای یکباره و اشتراک را تنظیم کنید.

همانطور که می بینید، وردپرس یک پلتفرم انعطاف پذیر است که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. چه هنرمند، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار یا یک مربی باشید، آزادی کاملی در طراحی سایت و مدیریت محصولات خود خواهید داشت.

می‌توانید روش‌های پرداخت دلخواه خود را تنظیم کنید، طرح‌بندی صفحه فروشگاه و محصول خود را سفارشی کنید و بهترین هاست برای سایت تجارت الکترونیک شما. علاوه بر این، می توانید سایت خود را با ابزارهای شخص ثالث مختلف از جمله یکپارچه کنید خدمات ایمیل مارکتینگ و پلتفرم های تحلیلی.

💳 قیمت: نرم افزار وردپرس رایگان است. با این حال، شما نیاز به خرید میزبانی وب و یک نام دامنه. بسیاری از افزونه های وردپرس نیز رایگان هستند، اما معمولاً برای دسترسی به ویژگی های بیشتر باید به نسخه های برتر ارتقا دهید.

Shopify

Shopify یک پلت فرم تجارت الکترونیک محبوب است که قدرت دارد بیش از سه میلیون فروشگاه در سراسر جهان. می توانید از آن برای فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی استفاده کنید:

Shopify

با Shopify، وب سایت، هاست، دامنه و آدرس ایمیل شخصی خود را در یک بسته واحد دریافت می کنید. این بدان معنی است که می توانید همه چیز را از یک حساب مدیریت کنید. علاوه بر این، Shopify ابزارهای بازاریابی و تجزیه و تحلیل خود را ارائه می دهد، بنابراین نیازی به خرید خدمات اضافی ندارید.

Shopify همچنین راه حل پرداخت خود را دارد. با پرداخت های Shopify، می توانید Visa، Mastercard، Discover و American Express را بپذیرید و از نرخ پایین کارت اعتباری برخوردار شوید.

اگر می خواهید تمام جنبه های کسب و کار آنلاین خود را از یک مکان مدیریت کنید، Shopify ممکن است پلتفرم مناسبی برای شما باشد. همچنین اگر به فکر افزودن محصولات فیزیکی به فروشگاه خود هستید، ایده آل است. علاوه بر این، به لطف برنامه تلفن همراه Shopify، می توانید سفارشات را در حال حرکت انجام دهید و پردازش کنید.

💳 قیمت: طرح اساسی 29 دلار در ماه هزینه دارد و برای مشاغل جدید یا کوچک ایده آل است. می توانید برای دسترسی به ویژگی های بیشتر، از جمله اتوماسیون های تجارت الکترونیک، به طرح پیشرفته ارتقا دهید 299 دلار در ماه هزینه دارد.

پودیا

اگر در حال فروش دوره‌ها و وبینارها هستید، ممکن است خدمات خود را در Podia میزبانی کنید. این پلتفرم شما را قادر می سازد یک محیط یادگیری تعاملی ایجاد کنید و یک جامعه را رشد دهید:

صفحه اصلی Podia - ابزاری عالی برای نحوه فروش محصولات دیجیتال در قالب دوره ها و وبینارها

با Podia، می‌توانید ویدیوها، آزمون‌ها و محتوای قطره‌ای ارائه دهید. همچنین می‌توانید دانلودهای دیجیتالی مانند چک‌لیست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و فایل‌های صوتی را بفروشید.

اگر وبینار برگزار می کنید، می توانید تماس های گروهی یا جلسات انفرادی نیز ارائه دهید. Podia با بزرگنمایی و YouTube Live.

علاوه بر این، Podia به شما امکان می دهد یک وب سایت سفارشی برای دوره های خود ایجاد کنید و دارای ویژگی های بازاریابی ایمیل داخلی است. شما همچنین می توانید یک برنامه وابسته راه اندازی کنید و برنامه خود را انتخاب کنید شرایط کمیسیون برای اعضا

اگر به دنبال یک راه حل همه کاره LMS هستید، Podia ممکن است گزینه مناسبی باشد. این به شما امکان می دهد دوره های خود را به صورت یک بسته ارائه دهید و محتوای خود را پیش فروش کنید.

💳 قیمت: برنامه ها از 33 دلار شروع می شود در هر ماه و شامل دوره های نامحدود، دانلودها و محصولات مربیگری می شود.

گامرود

یکی دیگر از پلتفرم های قدرتمند برای فروش محصولات دیجیتال Gumroad است. می‌توانید درس‌های ویدیویی، اشتراک ماهانه، آموزش‌ها، نرم‌افزار و موارد دیگر ارائه دهید:

گامرود

Gumroad دارای یک ویرایشگر صفحه انعطاف پذیر است که به شما کمک می کند تا سایت خود را بسازید و سفارشی کنید. پرداخت ها از طریق پلتفرم پردازش می شوند و همچنین می توانید کدهای پیشنهاد تخفیف برای محصولات خود ایجاد کنید. اگر نرم افزار می فروشید، Gumroad حتی می تواند کلیدهای مجوز را تولید کند.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل دقیقی در مورد مخاطبان و خریدهای خود دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید گردش‌های کاری خودکار، از جمله خبرنامه‌های ایمیل را تنظیم کنید.

در صورت فروش اشتراک یا عضویت، ممکن است از این پلتفرم استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به اعضا اجازه دسترسی به نرم‌افزار، مطالب دوره و سایر خدمات یا محصولات دیجیتالی خود را بدهید.

💳 قیمت: می توانید یک حساب کاربری به صورت رایگان راه اندازی کنید. از شروع هر تراکنش، Gumroad از شما کارمزد دریافت می کند ساعت 9٪ و با کسب درآمد بیشتر پایین تر می شوید. به عنوان مثال، هنگامی که اولین 1000 دلار خود را از فروشگاه Gumroad خود به دست آورید، به جای آن 7 درصد هزینه پرداخت می کنید.

مرحله 4: محصول خود را تبلیغ کنید 📢

هنگامی که نحوه فروش محصول خود را مشخص کردید، می توانید شروع به تبلیغ آن کنید. اگر قبلا یک سایت دارید، می توانید یک بنر یا یک صفحه فرود ایجاد کنید.

بهتر است تبلیغات محصول خود را چند هفته قبل از عرضه شروع کنید. به این ترتیب می توانید بین فالوورهای فعلی خود علاقه ایجاد کنید و مشتریان بالقوه را جذب کنید.

چندین راه وجود دارد 🛣️ شما می توانید محصول دیجیتال خود را تبلیغ کنید:

  • پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. اگر هنر یا عکاسی می فروشید، یک پلتفرم رسانه محور مانند اینستاگرام یک گزینه موثر خواهد بود از طرف دیگر، برای دوره‌ها یا وبینارها، می‌توانید یک ویدیو بسازید و آن را در فیس‌بوک منتشر کنید.
  • محصول خود را در پست های وبلاگ ذکر کنید. حتی می توانید محتوای وبلاگ خود را بر اساس محصولات خود طراحی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید نکاتی را برای ایجاد یک تبلیغ مؤثر در گوگل ارائه دهید و یک پلاگین برای دوره‌های بازاریابی خود قرار دهید.
  • با مشترکین خود تماس بگیرید. اگر از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید، می توانید پیشنهادات خود را در خبرنامه خود تبلیغ کنید. اگر نه، می توانید شروع یک لیست ایمیل قبل از عرضه محصول خود برای ایجاد مخاطب
  • تبلیغات پولی را اجرا کنید. اگر منبع فوری ترافیک واجد شرایط می‌خواهید، می‌توانید برای اجرای تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک یا گوگل هزینه کنید.

مهم است ℹ️ به تبلیغ محصول خود حتی پس از راه اندازی آن ادامه دهید. این ثبات به شما کمک می کند مخاطبان خود را درگیر نگه دارید و آگاهی از برند را ایجاد کنید. حتی ممکن است به راه اندازی فکر کنید یک برنامه وابسته برای کمک به گسترش این خبر

🎢 فروش محصولات دیجیتال را از امروز شروع کنید

ایجاد و فروش یک محصول دیجیتال می تواند یک راه موثر برای کسب درآمد از وب سایت شما و افزایش درآمد شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است عکس‌ها یا هنرهای گرافیکی خود را بفروشید، یک دوره آنلاین راه‌اندازی کنید، یک پلاگین یا برنامه توسعه دهید، یا عضویت‌هایی را در سایت خود تنظیم کنید.

برای جمع بندی، اینجاست چگونه محصولات دیجیتال را در وب سایت خود بفروشیم:

  1. تحقیقات بازار را انجام دهید تا شکافی در جایگاه خود پیدا کنید و نقطه فروش خود را مشخص کنید.
  2. پروفایلی از مشتری هدف خود بسازید.
  3. پلتفرم و ابزار مناسب را برای محصولات خود انتخاب کنید.
  4. محصول خود را در سایت و شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنید.

اگر هنوز وب سایت اصلی خود را ایجاد نکرده اید، ☑️ را بررسی کنید راهنمای ما در مورد نحوه ساخت یک وب سایت برای شروع ایجاد حضور آنلاین که از آن می توانید محصولات دیجیتالی را بفروشید.

آیا در مورد فروش محصولات دیجیتال در وب سایت خود سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »