اینفوگرافیک

راهنمای مختصری برای تکرار – یک اصل طراحی – Venngage

راهنمای مختصری برای تکرار - یک اصل طراحی

به روزهای مدرسه خود فکر کنید (یا شاید هنوز در آنها هستید). اگر یک بار ایده ای را بشنوید، آیا احتمال دارد آن را به خاطر بیاورید؟ اگه 10 بار بشنوی چی؟ احتمالاً شانس بیشتری برای چسبیدن است، درست است؟ همانطور که تکرار برای یادگیری بسیار مهم است، در طراحی نیز ابزاری ضروری است.

اصل طراحی تکرار به استفاده از عناصر مشابه (یا یکسان) در یک طرح اشاره دارد. با استفاده از این اصل، می توانید خوانندگان را از طریق ارتباطات خود راهنمایی کنید، انسجام بصری ایجاد کنید و به تقویت سایر اصول طراحی از جمله سلسله مراتب، وحدت و ریتم کمک کنید.

بنابراین، بیایید به تکرار بپردازیم، چرا یکی از با ارزش ترین اصول طراحی است که باید تسلط داشته باشید و چگونه می توانید از آن برای بهبود ارتباطات تجاری خود استفاده کنید.

برای پرش به جلو کلیک کنید:

اصل طراحی تکرار چیست؟

در طراحی، تکرار به معنای استفاده مجدد از عناصر – رنگ‌ها، الگوها، فونت‌ها، تصاویر، بافت‌ها و موارد دیگر – در طول یک کار است. روش دیگر تفکر در مورد تکرار، ثبات است. هنگام انتخاب از میان مجموعه ای از رنگ ها، بهتر است از رنگی استفاده کنید که قبلاً با برند شما مرتبط است یا چیزی کاملاً جدید؟

در حالی که چشم شما ممکن است بخواهد تغییری را ببیند، موادی که برای کسب و کار خود ایجاد می کنید باید از استانداردهای برند شما پشتیبانی کند (علاوه بر اطلاع رسانی به مخاطبان). بنابراین، تکرار و ثبات انتخاب شما را روشن می کند: به عناصر آشنا پایبند باشید.

در پیش گرفتن یک رویکرد ثابت، مزایای قابل اندازه گیری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، در یک تحقیق در مورد آمار برندینگ، Venngage برندسازی ثابتی پیدا کرد افزایش 23 درصدی درآمد. در ادامه به اهمیت تکرار بیشتر می پردازیم.

نام تجاری ثابت در همه کانال ها درآمد را تا 23 درصد افزایش می دهد.

بازگشت به فهرست مطالب

چرا تکرار در طراحی مهم است؟

فراتر از کمک به باز کردن بسیاری دیگر اصول طراحی، تکرار به ویژه در ارتباطات تجاری مهم است زیرا باعث آشنایی بین مخاطبان و طرح های شما می شود.

در مورد هر وب سایتی که بازدید کرده اید فکر کنید. در پایین صفحه (و احتمالاً بالای صفحه) یک لوگوی قابل کلیک وجود دارد که شما را به صفحه اصلی بازمی گرداند. تکرار این عنصر برای تجربه کاربر حیاتی است.

بنابراین، چه در حال استخدام باشید بروشور، ایجاد یک گزارش سالانه یا توسعه یک اینفوگرافیک، استفاده هوشمندانه از تکرار به خواننده نشان می دهد که چگونه از مطالبی که ایجاد کرده اید استفاده کند. ناگفته نماند که شما نام تجاری آنها را ایجاد کرد!

البته رعایت سایر اصول طراحی یکی دیگر از اتفاقات خوشایند اصل تکرار است. منظور من این است:

  • سلسله مراتب: اصل از سلسله مراتب بصری ترتیب اهمیت را در یک طرح تعیین می کند. اما بدون استفاده از تکرار، احتمالاً نمی‌توانید سلسله مراتب را ایجاد کنید. به این دلیل که سلسله مراتب شامل استفاده از اندازه های مختلف و عناصر دیگر به روشی ثابت برای نشان دادن اهمیت است. اگر همه عناصر شما متفاوت باشند، تشخیص سلسله مراتب مناسب برای خواننده دشوار خواهد بود.
  • ریتم: اصل ریتم به استفاده از عناصر به روشی ثابت اشاره دارد که انرژی یا الگوها را نشان می دهد. بدون تکرار، این اصل دیگری است که در واقع برای مخاطبان شما بسیار سخت خواهد بود.
  • وحدت: این هدف نهایی هر طراحی است. به طور خلاصه، وحدت به این معنی است که اطمینان حاصل شود که همه عناصر به هم متصل و متفکر هستند. همه چیز از شکل ظاهری عناصر، نحوه قرارگیری آنها، نحوه تعامل (یا نداشتن) آنها به طراحی یکپارچه کمک می کند. تکرار یک راه ایده آل برای دستیابی به وحدت در یک طرح است، زیرا می تواند به شما در ایجاد یک موضوع غیرقابل انکار کمک کند.

بازگشت به فهرست مطالب

یک مثال از اصل تکرار چیست؟

با نگاه کردن به نمونه هایی از تکرار در عمل، متوجه خواهید شد که این اصل واقعا چقدر ساده و در عین حال قدرتمند است.

اینفوگرافیک زیر نمونه بارز تکرار است. هر بخش دارای یک طرح مشابه است، اما نه یکسان. همه آنها یکسان استفاده می کنند فونت ها، رنگ ها و تجسم داده ها سبک، بیش از حد. اثری که این ایجاد می‌کند یکی از وحدت و هماهنگی در کل طراحی است، حتی اگر خود بخش‌ها کمی متفاوت باشند.

مثال اصل طراحی تکرار - اینفوگرافیک اسطوره های فرهنگ شرکت

اگر مثال قبلی برای شما به اندازه کافی ظریف نبود، در اینجا نمونه ای وجود دارد که برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود از کمی تکرار استفاده می کند. به تکرار روبان‌هایی که شامل سرفصل‌های بخش و همچنین رنگ‌ها و فونت‌های ثابت در سراسر آن هستند توجه کنید.

مثال اصل طراحی تکرار - اینفوگرافیک دستاوردها

تصور کنید طراح این اینفوگرافیک فقط از یک پین فشاری در گروه بندی بالای تصاویر استفاده کرده است. برخی از خوانندگان ممکن است ارتباط بین pushpins و Pinterest را درک کنند، اما طراحی ناقص به نظر می رسد. تکرار ساده پین ​​ها ظاهر را یکپارچه می کند.

مثال اصل طراحی تکرار - Pinterest infgraphic

ما اغلب تصور می کنیم که تکرار برای فونت ها یا رنگ ها اعمال می شود. اما تکرار در مورد اشکال، تصاویر و سایر عناصر بصری نیز صدق می کند. هنگامی که به خوبی استفاده می شود، تکرار عناصر بصری می تواند احساس منسجمی ایجاد کند.

برای مثال، این اینفوگرافیک از دایره‌ها و خطوط چین استفاده می‌کند تا احساس شماتیک را القا کند، که با تصویر بالا سمت راست تقویت می‌شود.

مثال اصل طراحی تکرار - اینفوگرافیک استعدادیابی شرکتی

ممکن است تعجب کنید که چرا این یک نمونه از تکرار است، زیرا رنگ های مختلفی در پشت جعبه ها وجود دارد. این هنوز هم نمونه‌ای از تکرار است زیرا سرفصل‌های جعبه‌ها همگی به یک اندازه و رنگ هستند. هر عنوان نیز با یک نماد جفت می شود.

اما من این مثال را انتخاب کردم تا نشان دهم که تکرار به این معنی نیست که همه چیز باید یکسان باشد – اضافه کردن رنگ سبز مکمل در این اینفوگرافیک نمونه کاملی از تکرار است.

مثال اصل طراحی تکرار - اینفوگرافیک تنوع

بازگشت به فهرست مطالب

نکاتی برای استفاده از تکرار در طرح های شما

تکرار ممکن است یک اصل نسبتاً ساده برای درک باشد … اما این بدان معنا نیست که اجرای آن در طرح های شما ساده است.

در اینجا چند نکته و ترفند سریع وجود دارد که به شما کمک می کند از تکرار برای بهترین تاثیر در ارتباطات بصری خود استفاده کنید:

  • خویشتن داری – خودداری – پرهیز: هرچه کار خود را پیچیده‌تر کنید، تکرار در طرح‌هایتان بدون زیاده‌روی سخت‌تر می‌شود. بنابراین، آن را ساده نگه دارید و خودداری کنید. خواه فقط از تکرار برای رنگ‌ها و فونت‌ها یا تصاویر پس‌زمینه و الگوها استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که هر عنصر نیازی به تکرار ندارد.
  • سازمان: هنگام استفاده از تکرار برای ایجاد سلسله مراتب یا ریتم، مهم است که اطلاعات خود را به خوبی سازماندهی کنید قبل از شما شروع به طراحی می کنید این به شما کمک می کند تا به صورت بصری فکر کنید و می تواند عناصری را به ذهن بیاورد که می توانند در سراسر طراحی شما تکرار شوند.
  • فن آوری: انتقام گرفتن و سایر ابزارهای طراحی با استفاده ساده از قابلیت کپی و چسباندن، تکرار را بسیار آسان می کنند. عنوان بخش و سبک مقدمه خود را دقیقاً همانطور که می خواهید دریافت کردید؟ آن عناصر را کپی و جای‌گذاری کنید، بنابراین دقیقاً از همان سبک‌ها استفاده می‌کنید.
  • تطابق: تکرار لزوماً به معنای تکرار دقیق چیزها نیست. به گلوله قبلی برگردید، بگویید که سرصفحه های خود را در جایی که می خواهید بروند کپی و جایگذاری کرده اید. به جای اینکه آنها را دقیقاً یکسان نگه دارید، متن را به رنگ مکمل یا حتی متضاد تغییر دهید یا آنها را در طرف دیگر کادر عوض کنید. از قضا، تکرار می کنم، تکرار به معنای یکسانی نیست.

بازگشت به فهرست مطالب

سوالات متداول اصل طراحی تکرار

چه اصل طراحی بر اساس تکرار است؟

سلسله مراتب و ریتم اصول طراحی هستند که به شدت بر تکرار تکیه دارند. بدون اصل تکرار، اساساً ایجاد هر یک غیرممکن خواهد بود، مگر اینکه محتوای بصری بسیار کمی برای کار با آن داشته باشید.

آیا تکرار یک اصل طراحی است؟

تکرار یکی از مهمترین اصول طراحی است. به این دلیل که چندین اصل طراحی دیگر از جمله سلسله مراتب، ریتم و وحدت را باز می کند. تکرار ممکن است به شما در درک بهتر و حفظ اطلاعات در طراحی شما به مخاطب کمک کند.

اصل تکرار چگونه به انسجام یک طرح کمک می کند؟

تکرار به اطمینان از انسجام یک طرح کمک می کند زیرا چندین نمونه از یک عنصر یا عنصر مشابه را بارها و بارها اعمال می کنید. مهم است که توجه داشته باشید تکرار به معنای یکسانی نیست، و استفاده از اصل به خوبی همیشه به معنای مطابقت دقیق عناصر نیست.

بازگشت به فهرست مطالب

اگر طرح شما فاقد یکپارچگی یا هماهنگی است، به احتمال زیاد با تکرار به اندازه کافی کار نکرده اید

تکرار همه عناصر یک طرح را به صورت ظریف و جذاب کنار هم می آورد. از طرف دیگر، اگر طرحی از هم گسیخته یا ناهماهنگ به نظر برسد، فقدان تکرار ممکن است مقصر باشد.

گفته می‌شود، به راحتی می‌توان افراط کرد و در منطقه «همسانی-مثی» قرار گرفت. آخرین بار برای افرادی که در پشت هستند، تکرار به معنای یکسانی نیست. این می تواند شامل تکرار عناصر متضاد، قرار دادن متن متناوب و موارد دیگر باشد.

به این موضوع فکر کنید: به جای اینکه به یک نت پایبند باشید، به دنبال یافتن ریتم در مجموعه ای از نت ها است. استعاره ای مناسب زیرا اگر بتوانید بر تکرار مسلط شوید کارتان هماهنگ خواهد بود.

برای مثال هایی از تکرار درست انجام شده، Venngage’s را بررسی کنید کتابخانه قالب های حرفه ای طراحی شده. و برای شروع، هر یک از آن الگوها را برای ایجاد طرح بعدی خود انتخاب کنید.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »