تجارت الکترونیکدیجیتال مارکتینگ

چگونه تقسیم بندی سرنخ را برای افزایش سود به صورت خودکار انجام دهیم

آیا می خواهید از تقسیم بندی سرنخ برای افزایش سود خود استفاده کنید؟

تقسیم‌بندی سرنخ‌ها راهی عالی برای بهبود همه چیز از تحویل ایمیل گرفته تا نرخ تبدیل و وفاداری مشتری است.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به طور خودکار سرنخ های خود را تقسیم بندی کنید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید.

تقسیم بندی سرب چیست؟

تقسیم‌بندی سرنخ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل دسته‌بندی سرنخ‌های شما به گروه‌هایی با ویژگی‌ها، نیازها یا علایق مشابه است.

هدف از تقسیم بندی سرنخ ایجاد گروه هایی از سرنخ ها با رفتار خرید مشابه است. به این ترتیب، می‌توانید این گروه‌ها را با پیام‌رسانی بهینه‌سازی شده هدف قرار دهید که احتمال بیشتری دارد به آن پاسخ دهند.

به عنوان مثال، فرض کنید فروشگاه تجارت الکترونیک شما فنجان های مختلفی را برای نوشیدنی های گرم می فروشد.

ممکن است بخشی از سرنخ ها داشته باشید که قهوه یا چای را در خانه می نوشند و به احتمال زیاد لیوان های بدون درب یا عایق را خریداری می کنند. سپس ممکن است بخش دیگری از سرنخ‌ها داشته باشید که به احتمال زیاد لیوان‌های مسافرتی عایق‌دار با درب را خریداری می‌کنند، مانند مسافران یا مسافران مکرر. در نهایت، ممکن است بخش دیگری داشته باشید که فنجان های چای با طرح های سنتی را ترجیح می دهد.

هر یک از این بخش ها به پیام های بازاریابی متفاوت پاسخ متفاوتی می دهند.

چرا تقسیم بندی سرب مهم است؟

تقسیم بندی سرنخ مهم است زیرا به شما کمک می کند قیف فروش خود را بهینه کنید.

این می تواند کمک کند تا از تلاش های بازاریابی خود تنها با بازاریابی برای واجد شرایط ترین سرنخ ها نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال، بازاری کردن چتر برای مشتریانی که در یک منطقه بیابانی زندگی می کنند، منطقی نیست. تقسیم بندی جغرافیایی می تواند به شما کمک کند بر اساس آب و هوا، ترجیحات منطقه ای و سایر ویژگی ها فروش بیشتری داشته باشید.

پیام‌های بسیار شخصی‌سازی‌شده همچنین به مشتریان کمک می‌کنند تا برند شما را دیده و درک کنند. با تجربه مشتری شخصی تر، آنها می توانند راحت تر خود را در حال خرید محصول شما تصور کنند و بنابراین احتمال خرید بیشتری دارند. این می تواند ارزش طول عمر مشتریان تقسیم بندی شده را در مقایسه با مشتریان غیربخشی افزایش دهد.

تقسیم بندی سرنخ می تواند نرخ باز و نرخ کلیک را در ایمیل های بازاریابی شما افزایش دهد و نرخ تبدیل را در وب سایت شما افزایش دهد.

انواع تقسیم بندی سرب

شما می توانید سرنخ های خود را بر اساس بسیاری از ویژگی های مختلف تقسیم بندی کنید، مانند:

  • جمعیت شناسی: سن، اندازه خانواده، نژاد، جنسیت، شغل، مکان و موارد دیگر
  • رفتاری: خریدهای گذشته، مصرف محصول، الگوهای استفاده
  • روانشناختی: ویژگی های شخصیتی، نظرات، ارزش ها، علایق خاص
  • فرموگرافی: اندازه شرکت، صنعت، توابع
  • معاملاتی: فراوانی، تازگی، محتوا و ارزش خرید
  • مبتنی بر نیاز: نیازها یا مزایای عملکردی، عاطفی، حل مسئله

همچنین می‌توانید بخش‌های سرنخ را به صورت صریح یا ضمنی دسته‌بندی کنید.

تقسیم بندی صریح بر اساس ویژگی هایی است که به وضوح از طریق اقدامات نشان داده شده است. این ممکن است شامل مواردی مانند سابقه خرید، موقعیت جغرافیایی، یا علایق خود انتخابی باشد.

تقسیم بندی ضمنی بر اساس ویژگی هایی است که از اقدامات مشتری، جمعیت شناسی، مرور و رفتار خرید در نظر گرفته شده است. شما می توانید بخش های ضمنی را از بخش های صریح حدس بزنید. به عنوان مثال، ممکن است به صراحت از تاریخچه خرید یک مشتری اطلاع داشته باشید که می تواند دلالت بر علاقه به محصولات مرتبط داشته باشد. یا مشتری که در یک منطقه خاص زندگی می کند و یک آهنربای سرب خاص را دانلود کرده است احتمالاً به یک رویداد زنده در نزدیکی مرتبط با موضوع آهنربای سرب علاقه مند است.

همه تقسیم بندی ها بر اساس ایجاد برخی فرضیات در مورد مشتریان بالقوه شما است. شما هر بار آن را به درستی دریافت نخواهید کرد، بنابراین فقط مطمئن شوید که انواع مختلف تقسیم بندی سرنخ را متعادل کرده اید. بهترین راه برای یافتن آنچه کار می کند این است تست، تجزیه و تحلیل، و تست برخی دیگر.

حالا بیایید به چند استراتژی تقسیم خودکار سرنخ که می توانید برای شخصی سازی بازاریابی خود استفاده کنید، نگاهی بیاندازیم.

چگونه تقسیم بندی سرب را خودکار کنیم

می‌توانید به‌طور خودکار سرنخ‌ها را با ورودشان تقسیم‌بندی کنید تا سرنخ‌های جدید بتوانند بلافاصله وارد قیف بازاریابی مناسب شوند. با ابزارهای مناسب، حتی کسب‌وکارهای کوچک بدون تیم‌های بازاریابی بزرگ می‌توانند از مزیت تقسیم‌بندی سرنخ استفاده کنند. ساده ترین راه برای تقسیم خودکار سرنخ ها این است OptinMonster.

OpinMonster

OptinMonster بهترین نرم افزار تولید سرنخ است و می تواند به راحتی کمپین های بازاریابی optin خاص را به بخش های خاص نمایش دهد.

در این مثال، کمپین یک راهنمای رایگان برای بازگشت بازدیدکنندگان از یک وب سایت ارجاع دهنده خاص ارائه می دهد:

کپی نشان دهنده این واقعیت است که بازدیدکننده قبلاً آنجا بوده است، که می تواند بهتر از نسخه عمومی تبدیل شود. OptinMonster ده ها قالب دارد که می توانید آنها را بر اساس نیازهای هر بخش سفارشی کنید.

OptinMonster با بسیاری از ابزارهای مختلف اتوماسیون بازاریابی ادغام می شود. در بسیاری از موارد، می‌توانید یک تگ منحصربفرد به یک ارائه‌دهنده خدمات ایمیل مانند Mailchimp ارسال کنید که نشان می‌دهد سرنخ جدید متعلق به کدام بخش است. همچنین می توانید سرنخ های جدید را به یک CRM مانند Hubspot ارسال کنید.

امروز با OptinMonster شروع کنید!

پاداش: راه اندازی کمپین انجام شد برای شما (قیمت 297 دلار) کارشناسان تبدیل ما 1 کمپین رایگان را برای شما طراحی خواهند کرد تا حداکثر نتایج را به دست آورید – کاملا رایگان! برای شروع اینجا کلیک کنید →

در اینجا روش های مورد علاقه ما برای تقسیم خودکار سرنخ های خود با OptinMonster آمده است:

1. خود تقسیم بندی

OptinMonster قدرتمند است ویژگی بله/خیر که جایگزین فرم سنتی optin با 2 دکمه می شود. دکمه ها می توانند به یک URL جدید هدایت شوند، یک فرم انتخاب ایمیل راه اندازی کنند، یا فقط کمپین را ببندند.

با ویژگی بله/خیر، می‌توانید به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا بر اساس نیازها، علایق، جمعیت‌شناسی یا سایر ویژگی‌هایشان، خود را تقسیم کنند.

بیشتر بخوانید در مورد چگونه SnackNation از OptinMonster برای تقسیم‌بندی بازدیدکنندگان و تبدیل آن‌ها به فروش استفاده کرد.

2. نظرسنجی

اگر طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهید، می توانید از نظرسنجی های تقسیم بندی مشتری برای کمک به بازدیدکنندگان برای یافتن آنچه نیاز دارند استفاده کنید. به علاوه، می‌دانید که کدام محصولات را برای چه مشتریانی بازاریابی کنید.

می توانید یک نظرسنجی را در وب سایت خود یا هر کمپین OptinMonster قرار دهید. سپس یک را اضافه می کنید MonsterLink برای هر یک از نتایج نظرسنجی MonsterLinks می تواند هر متن، تصویر یا دکمه ای را به یک ماشه تبدیل کند که یک پاپ آپ OptinMonster را راه اندازی می کند.

هنگامی که شخصی روی نتیجه خود کلیک می کند، یک کمپین OptinMonster جدید ظاهر می شود که از آنها می پرسد نتایج خود را کجا ایمیل کنند. پس از اینکه کاربر مشترک شد، به طور خودکار برای دریافت مطالب فروش مربوط به نیازهای منحصر به فرد خود تقسیم بندی می شود. این یک روش آسان اما قدرتمند برای بخش بندی ایمیل است.

3. لیست انتظار

فهرست‌های انتظار راهی عالی برای ایجاد هیجان و همچنین تقسیم‌بندی سرنخ‌هایتان است.

اگر محصول جدیدی دارید که به زودی راه اندازی می شود، در مورد آن در وبلاگ و لیست ایمیل خود بنویسید. سپس، یک کمپین OptinMonster ویژه ایجاد کنید که از خوانندگان دعوت می کند تا به لیست انتظار بپیوندند. می توانید این کمپین را به پست های وبلاگ در مورد محصول اضافه کنید یا آن را به لیست پستی عمومی خود ارسال کنید.

اکنون شما به طور خودکار بخشی از سرنخ ها را ایجاد کرده اید که به این محصول خاص علاقه مند هستند. می‌توانید این ایمیل‌های فروش مشترکین جدید را قبل و در روز راه‌اندازی ارسال کنید و شاهد افزایش نرخ تبدیل خود باشید.

ببینید Kinobody چگونه از فهرست‌های انتظار، نظرسنجی‌ها و سایر استراتژی‌های تولید سرنخ با OptinMonster استفاده می‌کند.

4. InactivitySensor™

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید به بازدیدکنندگان غیرفعال اهمیت دهید.

خوب، رها شدن همیشه به معنای بی علاقگی نیست. فقط چیزهای بسیار دیگری برای مرور در اینترنت وجود دارد که کاربران به راحتی می توانند حواسشان پرت شود.

هنگامی که آنها را با یک کمپین ویژه دوباره درگیر می کنید، ممکن است شخصی که سایت شما را برای همیشه رها می کرد، به جای آن به یک مشتری یا مشتری تبدیل شود.

InactivitySensor™ OptinMonsters به ​​شما کمک می کند تا کاربران حواس پرت یا بی تصمیم را دستگیر کنید و به آنها کمک کند تا به هدفی برسند که در وهله اول آنها را به سایت شما رساند. اگر بازدیدکنندگانی را که این کمپین را تبدیل می‌کنند تگ کنید، بخشی برای دریافت کمپین‌های ایمیلی مجدد یا هدف‌گیری مجدد تبلیغات ایجاد می‌کنید.

5. خروجی های با هدف خروج

فناوری Exit-Intent® امضای OptinMonster با هدف قرار دادن بازدیدکنندگانی که با چرخ‌های کوپن، ارتقاء محتوا و سایر مشوق‌ها در شرف خروج هستند، تعامل مجدد را به سطح دیگری می‌برد.

shotkit-yes-no-campaign-in-the-optin-view

سپس می‌توانید این سرنخ‌ها را به‌طور خودکار به بخشی برای پرورش سرنخ یا بازیابی سبد خرید رها شده ارسال کنید، بسته به اینکه آیا خرید می‌کنند یا خیر.

6. ژئوتارگتینگ

سایت شما می تواند به طور خودکار موقعیت کاربر را شناسایی کند و از آن داده ها برای تقسیم بندی جغرافیایی استفاده کند. این یک شکل خاص از تقسیم بندی جمعیتی با فرصت های زیادی برای شخصی سازی است.

به عنوان مثال، می توانید کمپین هایی را به زبان های مختلف با هدف منطقه بازدیدکننده ایجاد کنید. می دانید که مشترکین ایمیل این کمپین می توانند به این زبان بخوانند و صحبت کنند، بنابراین می توانید ایمیل هایی با پیشنهادات مربوطه ارسال کنید.

OlyPlant_OptinMonster_توت فرنگی

شما همچنین می توانید معاملات حمل و نقل محلی را با هدف کاربران از یک منطقه خاص ارائه دهید. هنگامی که آن بخش از کاربران ایجاد شد، می توانید محصولات دیگری را که ممکن است بر اساس عوامل جغرافیایی مانند آب و هوا یا مکان های دیدنی دوست داشته باشند برای آنها ارسال کنید.

نوار شناور هدفگیری جغرافیایی برای حمل و نقل رایگان

درباره دیگران بیشتر بدانید نمونه های ژئومارکتینگ و بهترین شیوه ها.

7. هدف گذاری در سطح صفحه

یکی از راه‌های استفاده از تقسیم‌بندی ضمنی این است که بر اساس رفتار مرورگر کاربر، حدس‌های آگاهانه‌ای درباره قصد کاربر ایجاد کنیم، سپس از OptinMonster استفاده کنیم. هدف گذاری در سطح صفحه برای نشان دادن پیشنهادات مربوطه به آن بخش از مخاطبان هدف.

به عنوان مثال، بازدیدکننده‌ای که بیش از چند ثانیه را در صفحه فروش یا ترخیص کالا می‌گذراند، ممکن است انگیزه ویژه‌ای با تخفیف یا کوپن ارسال رایگان داشته باشد. یک چرخ کوپن ممکن است همان چیزی باشد که آنها نیاز دارند! شما از قبل می دانید که مشتریان جدید شما ممکن است به فروش های آینده علاقه مند باشند.

اگر حتی بعد از چرخاندن چرخ هم خرید نکردند، حداقل اطلاعات تماس آنها را دارید. با دانستن اینکه آنها به تخفیف علاقه مند هستند، می توانید دنباله ای از ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده را دنبال کنید که بر ارزش محصولات شما تأکید دارد یا شاید تخفیف دیگری ارائه دهد.

8. Referrer Detection

گاهی اوقات دانستن اینکه یک بازدیدکننده از کجا آمده و چگونه سایت شما را پیدا کرده است می تواند بسیار مفید باشد. با استفاده از این اطلاعات، می توانید پیشنهادات ویژه ای را بر اساس منبع ارجاع ایجاد کنید، مانند مثال زیر:

اگر از یک پست وبلاگ مهمان یا قسمت پادکستی که در آن حضور داشتید، ترافیک ارجاعی دریافت می‌کنید، اگر محتوای شما صاحب وبلاگ یا میزبان پادکست را ذکر کند، احتمال تبدیل آن بخش بیشتر است. از برخی جهات، شما اعتبار و شهرت ارجاع دهنده به بازار را به این بخش خاص از سرنخ ها وام می گیرید.

به طور مشابه، ممکن است بتوانید ویژگی های خاصی را در مورد کاربرانی که از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک یا لینکدین آمده اند استنباط کنید. بر اساس آن، می توانید آن سرنخ ها را بر اساس آن تقسیم بندی کنید.

اکنون راه هایی برای تقسیم خودکار سرنخ های ورودی خود با استفاده از OptinMonster می دانید!

آیا می دانستید که می توانید لیست ایمیل خود را نیز تقسیم بندی کنید؟ در اینجا مورد علاقه ما هستند استراتژی های بخش بندی ایمیل مارکتینگ امروز می توانید امتحان کنید

 



منبع

 
 

 

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Translate »