وردپرس

نحوه ویرایش صفحه 404 در وردپرس (راهنمای سفارشی سازی)


هر سازنده محتوا و مدیر سایت می‌داند که جزئیات کوچک اهمیت زیادی دارند و هیچ برداشت دومی در اینترنت وجود ندارد. یک طرح رنگی زیبا، افکت انیمیشن عالی یا صفحه جذاب 404 جزئیاتی هستند که تجربه کاربر را می سازند یا می شکند.

صفحه 404 عبارت فنی است که موقعیت هایی را که صفحه ای پیدا نمی شود را توصیف می کند. برای مثال، ممکن است به این دلیل باشد که کاربر URL را در برگه مرورگر اشتباه تایپ می کند یا آن صفحه وب دیگر آنلاین نیست.

در پاراگراف های زیر با نحوه ویرایش صفحه 404 در وردپرس آشنا خواهید شد. یک صفحه جذاب 404 بهترین راه حل برای غلبه بر یک لحظه شرم آور است. به جای ناامید کردن بازدیدکنندگان سایت، یک صفحه عالی 404 به تصویر بهتری از برند شما کمک می کند.

صفحه 404 چیست

شما روی یک پیوند کلیک می کنید یا آدرس URL را در تب مرورگر تایپ می کنید. در مرحله بعد، مرورگر شروع به درخواست داده از سرور میزبان وب سایتی که می خواهید بازدید کنید، می کند. این یک توضیح اساسی در مورد مرور اینترنت است. تبادل اطلاعات بین مرورگر و سرور، در میان بسیاری دیگر، به چند کد وضعیت دلالت دارد. علاوه بر این، وضعیت هایی برای توصیف تغییر مسیر صفحه وب، خطاهای سرویس گیرنده یا سرور، یا اهداف اطلاعاتی وجود دارد.

همه کدهای وضعیت با فرم 4XX خطاهای مشتری را در نظر بگیرید به عنوان مثال، 403 Forbidden زمانی است که سرور درخواست مرورگر را درک می کند اما از ارائه داده ها خودداری می کند. تا کنون، صفحه 404 معروف ترین کد وضعیت است. وقتی روی یک پیوند شکسته کلیک می‌کنید، URL اشتباهی را وارد می‌کنید که به یک صفحه وب وجود ندارد، یا اگر منبعی که درخواست کرده‌اید وجود نداشته است، صفحه 404 دریافت می‌کنید.

حتی سایت‌های ضروری، مانند اخبار مجلات بزرگ یا فروشگاه‌های پربازدید، ممکن است حاوی خطای 404 صفحه باشند. البته اجتناب ناپذیر است، اما باید بدانید که چگونه از موقعیت شرم آور عبور کنید. از این رو، اگر تمام تلاش خود را برای ایجاد یک صفحه خطای 404 زیبا برای سایت خود انجام دهید، کمک خواهد کرد.

آناتومی یک صفحه خوب 404

تصویر طراحی صفحه 404 tiktok.com به عنوان نمونه ای از نحوه ویرایش صفحه 404 در وردپرس.
طراحی صفحه 404 tiktok.com

برخی از وب‌سایت‌ها با ذکر کردن در فهرست‌های دارای 404 صفحه جذاب، بک‌لینک و شناسایی عمومی کسب می‌کنند. بازدیدکنندگان سایت از طراحی خوب یا پیام طنز در صفحه 404 قدردانی می کنند. این باید شما را متقاعد کند که یک صفحه خطای 404 زیبا در اولویت کسب و کارهای آنلاین شماست. یک صفحه خوب 404 باید شامل موارد زیر باشد:

پیام خطا – کاربران باید از لحظه ورود به صفحه 404 متوجه یک مشکل شوند. واضح بگو تا همه بفهمند.

پیوندهایی به محتوای شما – شما نمی خواهید کاربران سایت شما را رها کنند. برای آنها پیوندهایی به محتوای مرتبط ارائه دهید. چه بهترین محتوای شما باشد و چه چیزی که مربوط به صفحه از دست رفته باشد، کاملاً به شما بستگی دارد. آنچه مهم است نگه داشتن آنها در سایت شماست.

عذرخواهی – به مردم اطلاع دهید که از ناراحتی آنها متاسفید. در صورت امکان از طنز استفاده کنید – این بهترین روش برای تشویق آنها به دادن فرصت دوباره به سایت شما است.

طراحی خوب – مردم وقتی در صفحه 404 فرود می آیند ناامید می شوند و تمایل به واکنش بیش از حد دارند. یک قطعه طراحی خیره کننده، علاوه بر محتوای جذاب، ممکن است نظر آنها را تغییر دهد. تمام تلاش خود را برای ایجاد یک صفحه عالی 404 انجام دهید.

نحوه ویرایش صفحه 404 در وردپرس

خوشبختانه ما گزینه های مختلفی برای ویرایش صفحه 404 در وردپرس داریم. با تجربه ترین کاربران ممکن است به سراغ ویرایش فایل 404.php بروند. این فایل مسئول نمایش صفحه خطای 404 است. مدیران وب که ترجیح می دهند استفاده کنند یک صفحه ساز مانند المنتور ممکن است یک صفحه 404 ایجاد کند. در نهایت، چند پلاگین برای ساخت صفحات 404 برای کسانی که مهارت های کدنویسی ندارند در دسترس است. بیایید تمام راه های ایجاد و ویرایش صفحه 404 در وردپرس را تشریح کنیم.

یک صفحه 404 را از طریق یک سرویس گیرنده FTP ویرایش کنید

یک قانون خوب این است که قبل از ویرایش کد، یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید. هرگز این مرحله را نادیده نگیرید – در بیشتر موارد، نیازی به پشتیبان‌گیری از سایت ندارید، اما وقتی آماده نباشید اتفاقات بدی رخ می‌دهد. پس این پشتیبان را انجام دهید تا مطمئن شوید!

بیایید فرض کنیم که یک نسخه پشتیبان کامل از سایت انجام داده اید و آماده هستید تا عمیق تر به موضوع بپردازید. از مشتری FTP مورد نظر خود استفاده کنید و به لوکال هاست سایت متصل شوید. فایلی به نام فایل 404.php را جستجو کنید – این فایل مسئول نمایش صفحه وب با خطای 404 است. معمولاً تم های وردپرس دارای یک فایل 404.php اختصاصی هستند، اما ممکن است برخی از این فایل غافل شوند. دوبار بررسی کنید که آیا کد طرح زمینه شما حاوی یک فایل 404.php است. اگر موضوع شما فایل 404.php ندارد، باید آن را بسازید. یک فایل جدید ایجاد کنید و خطوط کد زیر را کپی کنید:

قالب صفحه 404

<?php 
/** 
* The template for displaying 404 pages (Not Found) 
* 
* @package WordPress 
* @subpackage Twenty_Thirteen 
* @since Twenty Thirteen 1.0 
*/ 
get_header(); ?> 
<div id="primary" class="content-area"> 
<div id="content" class="site-content" role="main"> 
<header class="page-header"> 
<h1 class="page-title"><?php _e( 'Not Found', 'twentythirteen' ); ?></h1> 
</header> 
<div class="page-wrapper"> 
<div class="page-content"> 
<h2><?php _e( 'This is somewhat embarrassing, isn’t it?', 'twentythirteen' ); ?></h2> 
<p><?php _e( 'It looks like nothing was found at this location. Maybe try a search?', 'twentythirteen' ); ?></p> 
<?php get_search_form(); ?> 
</div><!-- .page-content --> 
</div><!-- .page-wrapper --> 
</div><!-- #content --> 
</div><!-- #primary --> 
<?php get_footer(); ?>

منبع: ایجاد صفحه خطای 404 در وردپرس Codex

این کد پشت موضوع 404 Page of Twenty Thirteen است – این یک صفحه اساسی است که برای ویرایش و استفاده برای پروژه شما مناسب است. البته می توانید نگاهی به سایر تم های پیش فرض وردپرس بیاندازید و صفحات 404 آنها را بررسی کنید. صفحه 404 تم بیست سیزده هدر و فوتر سایت شما را فراخوانی می کند، بنابراین صفحه مطابق با سبک سایت شما است. مهم نیست که سایت شما چگونه به نظر می رسد، صفحه خطای 404 طراحی مشابهی خواهد داشت. با این حال، شما باید محتوای نمایش داده شده در این صفحه را تطبیق دهید. در این مرحله استعداد سازنده محتوای شما پا به عرصه وجود می گذارد.

در صورت تمایل، می توانید فایل 404.php را برای نمایش محتوای منتشر شده در سایت خود ویرایش کنید. گزینه‌ها بی‌پایان هستند، بنابراین بیایید برخی روش‌های بالقوه برای افزایش خطای صفحه 404 را ببینیم.

  • نمایش عناوین آخرین هفت پست- تنها کاری که باید انجام دهید این است که بچسبانید این قطعه کد در فایل 404.php:
<?php wp_get_archives( array( 'type' => 'postbypost', 'limit' => 7, 'format' => 'custom', 'before' => '<span class="my-post-title">', 'after' => '</span>, ' ) ); ?>
  • نمایش عناوین هفت پست تصادفی چسباندن کد زیر برای نمایش هفت پست تصادفی:
<ul> 
<?php 
$rand_posts = get_posts( array( 
'posts_per_page' => 5, 
'orderby' => 'rand' 
) ); 
if ( $rand_posts ) { 
foreach ( $rand_posts as $post ) : 
setup_postdata( $post ); 
?> 
<li><a href="https://wpbuffs.com/how-to-edit-a-404-page-in-wordpress/<?php the_permalink(); ?>"><?php the_title(); ?></a></li> 
<?php 
endforeach; 
wp_reset_postdata(); 
} 
?> 
</ul>

لوگو یا یک تصویر خنده دار خود را اضافه کنید (گربه ها و سگ ها همیشه کار می کنند) تا بینندگان را لبخند بزند و فرصتی دوباره به شما بدهد. بعد از اتمام کار ویرایش، صفحه 404 را تست کنید. برای نمایش صفحه 404 خود، آدرس سایت خود را در نوار مرورگر تایپ کنید و بعد از آن یک رشته حروف تصادفی اضافه کنید. نتیجه باید چیزی شبیه به این باشد:

https://example.com/dfdfddfd

اگر کار نمی کند، به این دلیل است که سرور نمی تواند فایل سفارشی 404.php شما را پیدا کند. در این سناریو، باید به فایل htaccess. سایت رفته و خط کد زیر را قرار دهید:

ErrorDocument 404 /index.php?error=404

مهم: اگر یک وب سایت جدید یا اخیراً راه اندازی شده را ویرایش می کنید، ممکن است فایل htaccess. را نداشته باشد. مشکل بزرگی نیست – پیوندهای ثابت سایت خود را تغییر دهید و عملیات خود را ذخیره کنید. سپس بلافاصله پس از آن به قالب پیوندهای دائمی دلخواه خود بازگردید. به این ترتیب شما فایل .htaccess را تولید خواهید کرد.

تصویری از نحوه ویرایش صفحه 404 در وردپرس با استفاده از ویرایشگر تم.
ویرایش صفحه 404 از طریق ویرایشگر تم

تعداد قابل توجهی از مقالات مربوط به ویرایش یک صفحه 404 در وردپرس از ویرایشگر تم به عنوان یک راه حل مناسب یاد می کنند. این نیست! اگرچه ویرایش کد سایت مستقیماً از داشبورد مدیریت وردپرس راحت و ساده است، اما خطرناک است و ممکن است به شکست منجر شود. ناگفته نماند، ویرایش سایت در حالی که آنلاین است و برای همه در دسترس است، اصلا حرفه ای نیست. علاوه بر این، پس از به‌روزرسانی طرح زمینه، ویرایش شما ناپدید می‌شود (مگر اینکه از طرح زمینه کودک استفاده کنید).

یک صفحه 404 را از طریق صفحه سازها ویرایش کنید

این روش ایمن، ساده و موثر است. احتمالاً با صفحه سازهایی مانند Elementor آشنا هستید. Divi Builder، Beaver Builder، SeedProd یا Themify Builder. تا زمانی که درک خوبی از آن داشته باشید، کدامیک را که انتخاب می کنید مرتبط نیست. این سازنده ها به شما اجازه می دهند بدون نوشتن یک خط کد یک صفحه عالی 404 ایجاد کنید. اگر نگران قرار دادن قطعه کد در فایل های سایت خود هستید، این بهترین راه حل است.

وبلاگ و مستندات صفحه ساز مورد علاقه خود را بررسی کنید، و به احتمال زیاد، آموزشی خواهید دید که نحوه ایجاد یک صفحه 404 را توضیح می دهد. علاوه بر این، برخی از سازندگان صفحه، قالب های اختصاصی برای 404 صفحه دارند. یک الگو انتخاب کنید و آن را شخصی سازی کنید تا با برند شما مطابقت داشته باشد.

404 صفحه پلاگین وردپرس

شما گزینه های زیادی برای ایجاد یک صفحه 404 با یک افزونه اختصاصی ندارید. با این حال، چند افزونه شایسته توجه شما هستند. مزیت سرمایه آنها این است که برای ایجاد و ویرایش صفحات 404 نیازی به نوشتن کد ندارید. پلاگین ها ساده، موثر و سبک هستند.

404 صفحه

پلاگین 404 صفحه ای در مخزن WP
پلاگین 404 صفحه ای در مخزن WP

ممکن است وسوسه شوید که باور کنید باید یک کدنویس باشید تا یک صفحه خطای 404 خوب ایجاد کنید. به لطف این افزونه، همه می توانند صفحه خطای 404 جذابی را تصور کنند. علاوه بر این، افزونه 404page به اندازه صفحه سازها پیچیده نیست. شما روی محصول نهایی خود تمرکز می کنید – یک صفحه خطای 404 خوب.

افزونه را نصب و فعال کنید. در مرحله بعد، یک صفحه 404 مانند بقیه صفحات سایت خود ایجاد کنید. از داشبورد مدیریت وردپرس خود، به ظاهر > صفحه خطای 404 و صفحه ای را که به تازگی ساخته اید به عنوان صفحه خطای سفارشی 404 سایت شما انتخاب کنید.

این افزونه اجازه تغییر مسیر صفحات وب را نمی دهد. فقط به ربات های جستجو می گوید که صفحه وب از دست رفته است. 404page یک پروژه شخصی یک توسعه دهنده است، بنابراین هیچ آژانسی پشت این افزونه وجود ندارد. در نظر بگیرید که این افزونه 100000 نصب فعال و امتیاز تقریباً عالی دارد – 4.9 ستاره از 5. در این شرایط، توسعه‌دهنده افزونه سزاوار قدردانی ماست!

همه 404 تغییر مسیر به صفحه اصلی و تغییر مسیر تصاویر شکسته

همه پلاگین های 404 Redirect در مخزن WP
همه پلاگین های 404 Redirect در مخزن WP

نام این افزونه چندان چشمگیر نیست، اما بسیار پیشنهادی است. این افزونه خطاهای 404 صفحه را متفاوت از جایگزین قبلی مدیریت می کند. این افزونه به جای خوشحال کردن بازدیدکنندگان با صفحه 404 که به خوبی طراحی شده است، تمام خطاهای 404 را به صفحه اصلی یا سایر صفحات وب هدایت می کند. بزرگترین مزیت این افزونه این است که شما بر روی لینک های خراب در سایت خود کنترل دارید. علاوه بر این، می توانید از این افزونه برای تغییر مسیر کاربران استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه به افراد اجازه دهید از یک پست وبلاگ به روز نشده بازدید کنند، از این افزونه برای هدایت آنها به نسخه به روز شده استفاده کنید.

سفارشی ساز Colorlib 404

پلاگین Colorlib 404 Customizer در مخزن WP
پلاگین Colorlib 404 Customizer در مخزن WP

استفاده از این افزونه ساده است و واقعاً به شما کمک می کند تا صفحات 404 جذابی ایجاد کنید. دارای قالب های حرفه ای 404 است که می توانید مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. افزونه Colorlib 404 Customizer اجازه می دهد تا دکمه های رسانه های اجتماعی را درج کنید، رنگ پس زمینه یا تصویر را تغییر دهید و سرفصل های متن را پیکربندی کنید. کاربران پیشرفته تر می توانند کد CSS سفارشی را اضافه کنند. این افزونه منبع باز است، بنابراین شما می توانید به بهبود افزونه کمک کنید.

از یک صفحه ساز استفاده کنید یا آن را از طریق تم خود انجام دهید.

اگر قبلاً از صفحه ساز استفاده می کنید، از قبل می توانید 404 خود را از طریق آن سفارشی کنید. تقریباً هر صفحه ساز به شما امکان می دهد صفحه 404 خود را ویرایش کنید. در اینجا لیستی از افزونه ها وجود دارد که ما مطمئن هستیم که می توانید این کار را در آنها انجام دهید:

● نسیم

● المنتور

● Beaver Builder

● Divi Builder

● مبدا سایت

اگر از تمی مانند OceanWP، GeneratePress یا Astra استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را از طریق گزینه‌های تم آنها انجام دهید. اگر محتوای آزمایشی را وارد کنید، یک صفحه 404 عالی به پایان رسیده خواهید داشت. تنها نقطه ضعف وارد کردن محتوای نسخه ی نمایشی و استفاده از طرح های از پیش ساخته شده این است که وب سایت شما کم و بیش دقیقاً شبیه نسخه آزمایشی است. به عنوان مثال، این وب سایت و نسخه ی نمایشی Astra. هرکسی که از طریق کتابخانه سایت های آغازین Astra نگاه کرده است، به سرعت متوجه می شود که صاحبان وب سایت خودشان آن را ایجاد نکرده اند. این ممکن است به میزان اعتماد کاربران به سایت شما آسیب برساند.

از طرف دیگر، Astra، OceanWP، و تم های دیگر با بیش از 500000 کاربر، کتابخانه سایت شروع خود را هر ماه بیشتر گسترش می دهند.

به سوی تو

شما اکنون ایده روشنی در مورد نحوه ویرایش صفحه 404 در وردپرس دارید. راه حل های زیادی برای انجام آن وجود دارد و شما باید راه حلی را انتخاب کنید که مناسب مهارت ها و نیازهای خود باشد. آنچه مهم است داشتن یک صفحه خطای 404 هیجان انگیز است تا بینندگان خود را خوشحال کند. روش و ابزارهایی که برای طراحی و پیاده سازی آن صفحه 404 استفاده می کنید به مشتریان شما مربوط نمی شود. شما هیچ بهانه ای برای نداشتن صفحه خطای عالی 404 ندارید! به تابلوی طراحی بروید و شروع به ساخت یک صفحه خطای سفارشی کنید!



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »