تجارت الکترونیکدیجیتال مارکتینگ

خریداران با انگیزه همتایان – نادرترین و وفادارترین مشتریان


تعداد عواملی که عادات خرید یک خریدار را تعیین می‌کنند در حال افزایش است، زیرا خرده‌فروشان عرضه‌های خود را هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه گسترش می‌دهند. با توجه به تأثیر بیشتر برخی از مصرف کنندگان توسط عوامل خارجی – مانند افراد و اعتبار، و برخی دیگر از تدارکات عملی، برای بازاریاب ها مهم است که بفهمند ما چگونه متفاوت هستیم و به آنچه کار می کند ضربه بزنند.

برای کشف محرک‌های اصلی عادت‌های خرید مصرف‌کننده، تحقیقاتی جهانی با بیش از 5000 مصرف‌کننده در 13 کشور انجام دادیم تا 5 ص از گزارش انگیزه خریدار. این برنامه به درک و شناسایی پنج پروفایل کلیدی خریداران پرداخت: همتا، قیمت، عملی بودن، شخصی‌سازی و خریداران با انگیزه سود.

خریدار با انگیزه همتایان

در حالی که این کوچکترین گروه شناسایی شده در گزارش است، خریدار با انگیزه همتا وفادارترین آنهاست. خریدار با انگیزه همتا با استفاده از توصیه‌ها، الهامات و توصیه‌های دوستان، اعضای خانواده و نظرات آنلاین، دوست دارد از همتایان خود پیروی کند – و در مقایسه با خریداران با انگیزه قیمت (6٪) به احتمال زیاد روزانه خرید می‌کنند (16%).

جای تعجب نیست که افراد 25 تا 34 ساله به احتمال زیاد در این دسته از خریداران قرار می گیرند (11٪ در سطح جهانی). این با گروه مشاوره بارکلی تحقیقات نشان داد که 68 درصد از این گروه سنی تا زمانی که آن را با چند نفری که به آنها اعتماد دارند در میان نگذارند، تصمیم مهمی نمی گیرند، در مقایسه با 52 درصد از افراد بین 35 تا 74 سال.

به این اضافه شده، زبان جدید تجمل دریافتند که قبل از خرید، نسل جوان به فناوری روی می‌آورد تا از همسالان خود اطمینان حاصل کند و 34 درصد در مورد آن از طریق متن / چت / پیام صحبت می‌کنند. این تحقیق که برای به اشتراک گذاشتن اخبار در مورد آخرین خرید خود هیجان زده بود، همچنین نشان داد که 22٪ برای نمایش آخرین خرید خود به رسانه های اجتماعی روی می آورند. واضح است که این نسل به فکر همتایان خود اهمیت می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، چرا آنها مهم هستند و چگونه متخصصان بازاریابی دیجیتال می توانند با خریداران با انگیزه همتا تعامل داشته باشند؟

به عنوان وفادارترین گروه مصرف کننده، خریداران با انگیزه همتا بیشترین احتمال را دارند که خرده فروش مورد علاقه خود را به دیگران معرفی کنند، 65٪ در مقایسه با 38٪ خریداران با انگیزه قیمت. این امر ضروری است زیرا تخمین زده می شود که متولدین اوایل دهه 1980 و اوایل دهه 2000 این بیماری را داشته باشند. بیشترین توان مصرفی هر نسل از سال 2018.

استفاده بهینه از دیجیتال

برای این نسل، تعجب آور نیست که آنها به همسالان و اعضای خانواده خود و همچنین نظرات آنلاین و کانال های رسانه های اجتماعی برای مشاوره خرید فوری روی می آورند همانطور که توسط برجسته شده است. گزارش کل خرده فروشی PwC.

استفاده روزافزون از رسانه های اجتماعی توسط این دسته از مصرف کنندگان، خرید یک محصول را به یک تجربه عمومی تر تبدیل می کند. این باعث می‌شود که دوستان، اعضای خانواده و انجمن‌های آنلاین همگی قبل و بعد از رویداد از خرید یک خریدار به‌روز باشند. برای اینکه این خرید اجتماعی آسان تر شود اپلیکیشن هایی مانند ModCloth و Wanelo توسعه یافته اند. این پلتفرم‌ها به کاربران امکان می‌دهند آخرین خریدهای خود را به اشتراک بگذارند، محصولات مشابه را بیابند و جامعه‌ای از افراد با سبک‌های خرید مشابه بسازند.

ضروری است که خرده فروشان به تلاش خود برای رفع نیازهای این گروه کوچک اما قدرتمند دیجیتالی ادامه دهند، زیرا آنها سرسخت ترین حامیان هستند و بارها و بارها محصولات را خریداری خواهند کرد. در واقع، گزارش 5Ps نشان داد که خریداران با انگیزه همتا به طور منظم بیش از یک بار در هفته خرید می کنند. بسیاری از برندها قبلاً از مزایای دستیابی موثر به این دسته مصرف کننده با انگیزه همتایان بهره برده اند، به عنوان مثال:

• در سال 2017، خرده فروش پوشاک Boohoo سود خود را تقریباً دو برابر کرد به دنبال یک کمپین اینفلوئنسر اینستاگرام که در آن از افراد مشهور و وبلاگ نویسان برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرد. با توصیه های همتایان تاثیرگذار برای دستیابی به این مخاطبان، کمپین های اینفلوئنسر آنلاین قرار است در طول سال 2018 و پس از آن ادامه یابد.

• پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز به ارائه راه های جدید برای دستیابی به مشتریان به برندها ادامه می دهند. به عنوان مثال، Pinterest از آن استفاده می کند ویژگی لنز شراکت با خرده فروشان، به مشتریان این امکان را می دهد که به سادگی از یک محصول عکس بگیرند و کالای مشابه موجود در برند را پیدا کنند. اینستاگرام همچنین عملکرد Stories خود را ارتقا داده است تا با معرفی عملکرد “Swipe up” خود به برندها امکان دسترسی مستقیم به مشتریان را بدهد. با 250 میلیون نفر در سراسر جهان هر روز استوری اینستاگرام را تماشا و ایجاد می کنند، بدون شک این اولین مورد در تعدادی از ارتقاهای برنامه ریزی شده است که به برندها و مصرف کنندگان امکان می دهد مکالمات را از برنامه محبوب ایجاد کنند.

• برنامه های خرید اجتماعی جدید نیز ایجاد شده اند تا به کاربران اجازه دهند عکس های خریدهای مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند. ترکیب یک پلت فرم خرید با یک کانال رسانه های اجتماعی، برنامه هایی مانند Qwibe، به کاربران این امکان را می دهد که هنگام خرید تصاویر را به اشتراک بگذارند، دنبال کنندگان به دست آورند و محصولات را مستقیماً از طریق آن خریداری کنند.

عادات خرید مصرف‌کننده امروزی توسط تعداد فزاینده‌ای از تأثیرات هدایت می‌شود، درک مخاطبان هدف یک خرده‌فروش یک کار پیچیده و همیشه در حال تغییر است. برای برندها و متخصصان بازاریابی که نسل جوان را هدف قرار می دهند، واضح است که توصیه های همتایان و بینش محصول ارائه شده از طریق کانال های دیجیتال برای دستیابی، جذب و راضی نگه داشتن وفادارترین گروه مصرف کننده حیاتی است.

توسط گای چیزویک، مدیر عامل در Webloyalty اروپای شمالی


کنفرانس های PrivSec سخنرانان و کارشناسان برجسته از حریم خصوصی و امنیت را گرد هم می‌آورد تا محتوای جذاب را از طریق ارائه‌های انفرادی، بحث‌های پانل، مناظره، میزگردها و کارگاه‌های آموزشی ارائه دهد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد رویدادهای آینده، به سایت مراجعه کنید سایت اینترنتی.





نظرات ارائه شده توسط





منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »