افزونه ها

تیم عملکرد Jetpack توسعه WP Super Cache را بر عهده می گیرد


WP Super Cacheیکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین افزونه های کش استاتیک برای وردپرس، تغییر دست است. پس از 15 سال، نویسنده این افزونه، Donncha Ó Caoimh، تعمیر و نگهداری و توسعه را به تیم عملکرد Jetpack واگذار می کند.

اگر از روزهای اولیه سایت های وردپرسی را ایجاد کرده اید، تقریباً مطمئن هستید که از WP Super Cache حداقل در یک پروژه (یا صدها) استفاده کرده اید. این افزونه بر اساس پلاگین قبلی به نام WP Cache 2 است که Ó Caoimh است در سال 2007 چنگال شد زمانی که نویسنده اش علاقه اش را از دست داده بود و دیگر آن را توسعه نمی داد.

تیم عملکرد Jetpack مدیریت می کند جت پک بوستافزونه ای که توسط بیش از 100000 سایت استفاده می شود وCDN. در امروز اعلامیه، Jetpack به کاربران فعلی اطمینان داد که آنها همچنان می توانند “از ویژگی های اصلی آن بدون افزونه جدید یا اتصال به Jetpack لذت ببرند.”

مارک جورج، مدیر اجرایی Jetpack گفت: «ما برای شروع کار بر روی WP Super Cache هیجان‌زده هستیم. “هدف ما ایجاد تجربه ای است که در آن هر کسی بتواند بدون اینکه متخصص باشد، سایت خود را بسیار سریع کند. ما می خواهیم کمک کنیم تا مطمئن شویم که WP Super Cache یک گزینه قابل اعتماد و آسان برای آن باقی می ماند.”

این تغییر در دست ها یک اکتساب نیست. Ó Caoimh، که اولین کارمند Automattic بود، تأیید کرد که این شرکت این افزونه را از او خریداری نکرده است.

او گفت: “من از زمان تاسیس شرکت در Automattic کار کرده ام، بنابراین آنها در تمام مدت از توسعه این افزونه حمایت کرده اند.” «واقعاً، این افزونه در شرکت در حال حرکت است، از یک توسعه دهنده به یک تیم.

من فقط وقت ندارم روی آن درست کار کنم. من عمدتاً روی پروژه های دیگری کار می کنم Crowdsignal در حال حاضر، و پیدا کردن زمان برای کار بر روی آن دشوار بود. Jetpack می‌تواند خیلی بیشتر از آنچه من می‌توانم با آن انجام دهد.”

Ó Caoimh گفت که با وجود فعال بودن افزونه در بیش از دو میلیون سایت وردپرس، بار پشتیبانی برای این افزونه چندان بد نیست.

Ó Caoimh گفت: “این افزونه یک “Log اشکال زدایی” دارد که (تقریبا) همه کارهایی را که روی یک فایل انجام می دهد ثبت می کند، که تشخیص اینکه چرا یک مشکل اغلب اوقات اتفاق می افتد را آسان تر می کند. “متاسفانه، به دلیل محدودیت زمانی، من نتوانستم زمانی را که شایسته است به انجمن های پشتیبانی بدهم. اکنون، تیمی در Automattic به پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات کمک خواهد کرد. این فقط می تواند برای کاربران افزونه چیز خوبی باشد.»

Ó Caoimh گفت که واگذاری نگهداری و توسعه به تیم Jetpack زمان را برای خانواده او آزاد می کند و منبع استرس را از بین می برد، زیرا او نگران بود که WP Super Cache توجه لازم را به خود جلب نکند.

او گفت: «در گذشته تا دیروقت روی این کار کار می‌کردم، اما خانواده‌ای دارم، و آن‌ها در اولویت هستند.

تیم Jetpack در حال حاضر برنامه هایی برای مدرن سازی این افزونه دارد و منابع بیشتری را برای پشتیبانی و ویژگی های جدید سرمایه گذاری خواهد کرد.

راب پیو، معاون بازاریابی Jetpack گفت: «در حالی که ما در مورد ویژگی‌های جدید برای کمک به سریع‌تر کش کردن سایت‌های وردپرس تحقیق می‌کنیم، به‌روزرسانی رابط کاربری WP Super Cache را شروع می‌کنیم تا آن را با استانداردهای مدرن مطابقت دهیم، بنابراین استفاده از آن آسان‌تر است». “علاوه بر این، ما در پشت صحنه کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که با سایر ویژگی های عملکردمان مانند Jetpack Boost سازگار است.”

پس از 15 سال، شگفت انگیز است که WP Super Cache رتبه 4.3 از 5 ستاره را در WordPress.org با 1296 بررسی حفظ کرده است. با منابع تیم Jetpack، پشتیبانی در تالارها احتمالاً بهبود می‌یابد و کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که پیشرفت‌های بیشتری را ببینند زیرا اکنون این افزونه دارای تیمی از افراد است که آن را به جلو می‌برند.

Ó Caoimh گفت: “من از تحویل این افزونه به Jetpack پشیمان نیستم.” ایجاد و نگهداری افزونه ای که ممکن است توسط تعداد کمی از سایت ها استفاده شود یک چیز است، اما این افزونه توسط دو میلیون سایت استفاده می شود. اگر من یک خطای ظریف را معرفی کنم که بر روی افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند به شیوه‌ای که فکرش را نمی‌کردم تأثیر بگذارد، ممکن است برای هزاران وب‌سایت مشکل ایجاد کند. خارشی که من با ایجاد WP Super Cache خراش دادم به خوبی و واقعاً خراشیده شده و مدت زیادی بهبود یافته است.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »