افزونه ها

بلوک های جدید را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید


ویرایشگر گوتنبرگ را دوست دارید اما می خواهید فراتر از اصول اولیه بروید؟ Getwid ممکن است فقط افزونه ای باشد که برای بهبود تجربه ویرایشگر وردپرس و ایجاد طرح های منحصر به فرد به آن نیاز دارید.

Getwid که توسط MotoPress (شرکتی که به خاطر افزونه رزرو هتل وردپرس خود معروف است) ایجاد شده است، یک افزونه بلوک گوتنبرگ است که مجموعه‌ای از بلوک‌های منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند که در کتابخانه پیش‌فرض ویرایشگر پیدا نخواهید کرد.

برخی از آنها مربوط به پسا هستند، در حالی که برخی دیگر برای چیزهایی مانند توصیفات، جعبه نمادها و گروه های دکمه هستند. ویژگی های سفارشی سازی این بلوک ها بسیار ساده و در عین حال بسیار انعطاف پذیر است.

اما آیا Getwid انتخاب مناسبی برای وب سایت شماست؟ آیا به شما کنترل کافی بر محتوای سایتتان می دهد؟

در این پست وبلاگ، ما قصد داریم نگاهی دقیق به مواردی که Getwid – Gutenberg Blocks ارائه می دهد، انتظارات شما و اینکه چگونه می تواند جذابیت وب سایت شما را افزایش دهد، بیاندازیم.

Getwid برای کمک به صاحبان سایت وردپرس ساخته شده است تا صفحات محتوای پویا را با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ ایجاد کنند.

این افزونه شامل 40+ بلوک که می توانید در صفحات خود استفاده کنید و بیش از 35 قالب که می توانید مطابق با ترجیحات خود آن را سفارشی کنید.

برخی از برجسته ترین بلوک ها عبارتند از:

  • چرخ فلک پست – نمایش پست ها و صفحات در یک چرخ فلک خیره کننده با یک طرح سفارشی.
  • بنر – ایجاد بنرهایی با تصویر پس زمینه و متن.
  • بخش – بخش های طرح بندی صفحه سفارشی ایجاد کنید که دارای بلوک های دیگر است. این افزونه به شما امکان می دهد ترازها را تنظیم کنید، پیش زمینه ها را تغییر دهید، از انیمیشن استفاده کنید و غیره.
  • کانون تصویر – درج هات اسپات ها در تصاویری که وقتی بازدیدکننده ماوس می شود یا روی آنها کلیک می کند، یک راهنمای ابزار را نمایش می دهند. این یکی از این نظر منحصر به فرد است که در بین بلوک ها مشابهی ندارد.
  • جدول زمانی محتوا – نمایش محتوای سفارشی در یک جدول زمانی شیک.

می‌توانید از Getwid برای اضافه کردن جداول قیمت‌گذاری، توصیفات، فهرست‌های پست و گروه‌های دکمه‌ای به صفحات خود و موارد دیگر استفاده کنید. MotoPress دارای یک لیست کامل و توضیحات همه بلوک های جدید آن در اینجا. بیش از 35 قالب بخش نیز موجود است که بسیاری از آنها حاوی بلوک های جدیدی مانند بلوک بخش هستند.

دستی با Getwid

اکنون، من افزونه Getwid را در یک سایت واقعی وردپرس راه اندازی و استفاده می کنم. می‌توانید مراحلی را که به اشتراک می‌گذارم برای پیکربندی سریع آن برای خودتان دنبال کنید—من بهترین ویژگی‌ها و الگوها را آزمایش خواهم کرد تا به شما در شروع عالی کمک کنم.

ادامه مقاله در زیر

اول از همه، سر به فهرست پلاگین های وردپرس و Getwid را در رایانه شخصی خود دانلود کنید. پس از دریافت افزونه، می توانید فایل فشرده آن را از طریق داشبورد افزونه استانداردها در وب سایت خود آپلود کنید یا از طریق FTP.

هنگامی که Getwid را نصب و فعال کردید، می توانید از دو بخش در ویرایشگر بلوک به آن دسترسی داشته باشید:

  • این درج کننده بلوک، جایی که یک بخش اختصاصی برای Getwid پیدا خواهید کرد.
  • جدید دکمه کتابخانه الگو در نوار ابزار، که از آنجا می توانید به الگوهای مختلف دسترسی داشته باشید.

بیایید نگاهی به برخی از بهترین بلوک های Getwid بیندازیم.

بلوک چرخ فلک پست

اکثر بازدیدکنندگان وب سایت یک چرخ فلک خوب را دوست دارند، بنابراین Getwid تضمین می کند که می توانید تأثیر ماندگاری داشته باشید. بلوک چرخ فلک آن به شما امکان می‌دهد نمایش اسلایدهای پویا با محتوایی که از صفحات، پست‌ها یا انواع پست سفارشی گرفته شده است بسازید.

این بدان معناست که می توانید محتوای محصولات WooCommerce، مقالات وبلاگ، اتاق های هتل و سایر محتوای طبقه بندی شده خود را در یک بلوک چرخ و فلک پویا ارائه دهید.

ابتدا صفحه ای را باز کنید که می خواهید یک چرخ فلک پست اضافه کنید. سپس بلوک Post Carousel را از Getwid انتخاب کنید تا آن را به صفحه اضافه کنید.

بسته به اینکه طرح زمینه شما این گزینه ها را ارائه می دهد، ممکن است بتوانید از بین عرض و عرض کامل انتخاب کنید.

اگر می خواهید ظاهر چرخ فلک خود را تغییر دهید، می توانید این کار را از طریق منوی “تنظیمات نمایش” انجام دهید. به طور پیش فرض، تعداد پست ها (اسلایدها) را برای نمایش بر اساس دستگاه انتخاب می کنید. اگر نمایش اسلاید خودکار را انتخاب کنید، همچنین می توانید فاصله بین اسلایدها را تعیین کنید، سرعت نمایش اسلاید را تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که آیا اسلایدها باید بی نهایت بچرخند.

بلوک Carousel همچنین دارای یک ایجاد کننده قالب کاربرپسند است که به شما کمک می کند یک طرح اسلاید پیش فرض را به یک طرح سفارشی تبدیل کنید.

علاوه بر این، بلوک‌های فرعی برای حذف یا افزودن عناصر اسلاید چرخ فلک (مانند پنهان کردن نظرات، افزودن دکمه‌ها و غیره) وجود دارد. بلوک Post Carousel Getwid به شما امکان می دهد ظاهر این عناصر را به صورت جداگانه تغییر دهید.

بلوک بنر

اگر می خواهید یک قهرمان یا بخش تبلیغاتی چشم نواز ایجاد کنید، از بلوک بنر از Getwid استفاده کنید. این بلوک به شما امکان می دهد یک پس زمینه تصویر خیره کننده و همپوشانی های متنی اضافه کنید، پس از آن می توانید همه چیز را به یک URL سفارشی پیوند دهید.

در مقایسه با سایر بلوک‌هایی که جلوه‌های مشابهی می‌دهند، بلاک بنر از این نظر منحصربه‌فرد است که کل بلوک به صفحه وب دیگری پیوند داده شده است. با این حال، چندین گزینه برای کنترل سبک، انیمیشن، تراز و غیره فراهم می کند.

بلوک بخش

بسیاری از وب سایت ها از یک بخش برای گروه بندی محتوا استفاده می کنند. با Getwid می‌توانید یک بلوک بخش اضافه کنید و سپس آن را با بلوک‌های دیگر پر کنید تا طرح‌بندی جالب‌تری ایجاد کنید. این بلوک درست مانند بخشی که در اکثر افزونه های صفحه ساز وردپرس وجود دارد کار می کند.

هنگامی که برای اولین بار بلوک بخش را اضافه می کنید، می توانید از چند عرض مختلف انتخاب کنید. سپس، نوار کناری بلوک گزینه‌های دقیقی را برای کنترل در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله ارتفاع، فاصله، ترازهای عمودی و افقی و موارد دیگر. همچنین می توانید هر تعداد بلوک استاندارد را که می خواهید در این بخش قرار دهید.

Getwid همچنین تنظیم حاشیه ها و بالشتک ها را راحت می کند. به عنوان مثال، فقط می‌توانید از کشیدن و رها کردن برای اضافه کردن فضا به پایین بخش استفاده کنید – بدون نیاز به لمس نوار کناری.

بلوک هات اسپات تصویر

با بلوک Image HotSpot، می توانید نقاط مهم شناور/قابل کلیک را به تصاویر استاندارد اضافه کنید. در اصل، بلوک یک نشانگر به تصویر اضافه می کند. اما وقتی بازدیدکنندگان ماوس را روی آن می‌برند یا روی آن کلیک می‌کنند، یک راهنمای ابزار با متن کامل قابل مشاهده می‌شود.

با کلیک بر روی هر نقطه از تصویر، یک نشانگر به تصویر اضافه می شود. پس از افزودن، می‌توانید نشانگر و محتوای آن را سفارشی کنید. برای تنظیم نشانگر، آن را روی تصویر بکشید. سپس، می توانید همان فرآیند را دنبال کنید تا هر تعداد نشانگر را که لازم است اضافه کنید.

به طور کلی، Image Hotspot راه اندازی نشانگرها را آسان می کند. شما نیازی به سرهم بندی با هیچ مختصاتی ندارید. فقط روی ناحیه ای از تصویر که می خواهید نشانگر ظاهر شود کلیک کنید.

در زمان نوشتن، من نتوانستم هیچ ویرایشگر بلاک گوتنبرگ دیگری را پیدا کنم که بلوک هات اسپات تصویر را به صورت رایگان ارائه کند. بنابراین قطعا یکی از ویژگی های برجسته Getwid است.

بلوک جدول زمانی محتوا

بلوک Content Timeline همان چیزی است که برای درخشش محتوای خود به آن نیاز دارید. با استفاده از این بلوک، می توانید هر محتوایی را در یک جدول زمانی خیره کننده نمایش دهید. Getwid به شما امکان می دهد متن و/یا تصاویر را به هر آیتم جدول زمانی اضافه کنید و همچنین از نوار کناری برای اضافه کردن رنگ ها، انیمیشن ها و فاصله استفاده کنید.

برای دادن دو سنت من، این بلوک برای سازندگان ارزش زیادی دارد. آنها می توانند تکامل هر چیزی را با نمایش رویدادهای مرتبط به ترتیب زمانی نشان دهند.

سایر بلوک های Getwid

البته، Getwid بلوک های بیشتری نسبت به مواردی که در بالا آزمایش کردم، برای ارائه دارد. به طور کلی، بیش از 40 گزینه برای انتخاب وجود دارد که هر بلوک پلاگین و بازی است. می توانید بررسی کنید مستندات Getwid برای دیدن آموزش ها و مثال های دقیق برای هر بلوک.

قالب های Getwid

پیشنهادات Getwid همچنین شامل بیش از 35 قالب جدید است که قبلاً ذکر کردم. هر قالب قابل تنظیم است و از کتابخانه الگو قابل دسترسی است.

این کتابخانه به 14 بخش مختلف تقسیم می شود:

1. درباره ما

2. تماس با ما

3. Call to Action

4. ویژگی ها

5. سوالات متداول

6. گالری تصاویر

7. قهرمان

8. قهرمان فرعی

9. شبکه آرم

10. لیست قیمت

11. خدمات

12. گواهینامه ها

13. اشتراک خبرنامه

14. تیم

نکته جالب این است که همه قالب‌ها با بلوک ساخته شده‌اند، بنابراین می‌توانید محتوای آن‌ها را همانطور که خودتان طراحی کرده‌اید ویرایش کنید.

ابزارها و فرصت ها برای توسعه دهندگان

اگر شما یک توسعه دهنده وردپرس هستید، می توانید عملکرد Getwid را از طریق زیر گسترش دهید:

ادغام های ACF Getwid

افزونه ACF (فیلدهای سفارشی پیشرفته) برای وردپرس به شما امکان می دهد فیلدهای ارزش سفارشی (به عنوان مثال، ایمیل، متن، تاریخ و غیره) را به هر پست، رسانه یا سایر اصطلاحات طبقه بندی وردپرس اضافه کنید. هنگامی که از این فیلدها برای سفارشی کردن هر پست یا صفحه استفاده می کنید، می توانید آنها را از طریق بلوک های Getwid که از انواع پست های سفارشی پشتیبانی می کنند نمایش دهید تا تاثیر بسیار خوبی بر بازدیدکنندگان خود بگذارد.

کیت استایل Getwid

Getwid همچنین یک دیگ بخار مفید را ارائه می دهد تا به شما کمک کند بلوک های اصلی گوتنبرگ و Getwid را برای تم خود گسترش دهید و سفارشی کنید. زنجیره ابزار دارای دو فایل برای هر بلوک است و حتی کلاس های CSS خود را برای بلوک های مربوطه دارد. با انجام تنظیمات تم گوتنبرگ در وقت شما صرفه جویی می کند و به اطمینان از سازگاری با سبک های اضافی کمک می کند.

تم شروع رایگان

MotoPress دارای یک تم پایه است که با بلوک‌های سفارشی‌سازی شده‌اش جفت شده است که می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید تا هویت برند خود را منعکس کند. این یک موضوع چند منظوره است که به خوبی با وب سایت های تجاری و شخصی در هر مقیاسی ارتباط دارد.

مضامین ویژه خاص (با صفحات از پیش طراحی شده با Getwid)

همچنین می‌توانید از دیگر قالب‌های وردپرس بهینه‌سازی شده توسط گوتنبرگ که بلوک‌های Getwid را به‌طور خاص برای جایگاه‌های مختلف طراحی شده‌اند، استفاده کنید. MotoPress تم های گوتنبرگ را برای هتل ها، قرار ملاقات ها و بسیاری از انواع مشاغل دیگر ارائه می دهد.

قیمت گذاری Getwid

Getwid در حال حاضر یک پنی برای شما هزینه ندارد و همینطور است در WordPress.org موجود است. با این حال، ممکن است یک نسخه پریمیوم روی کارت‌ها وجود داشته باشد که این افزونه دارای عملکردهای ارزشمند و بلوک‌های منحصربه‌فردی است که در غیر این صورت ممکن است دشوار باشد.

اما همانطور که همه چیز پیش می رود، Getwid 100٪ بدون هیچ گونه قید و شرط و محدودیتی قابل استفاده است.

حکم نهایی

Getwid از ویرایشگر گوتنبرگ برای ارائه یک رویکرد مدولار برای لمس صفحات وب استفاده می کند. با استفاده از کنترل های افزونه، می توانید همه بلوک ها را به سرعت سفارشی کنید. به علاوه، سخت است که تحت تأثیر کتابخانه بلوک‌ها و قالب‌ها قرار نگیرید – توسعه دهندگان سخاوتمندانه هستند که بیش از 75 گزینه را به صورت رایگان ارائه دهند.
ایجاد صفحات خیره کننده با Getwid ساده تر می شود. از چرخ فلک های زیبا گرفته تا جدول زمانی محتوای شیک و موارد دیگر، کارهای زیادی می توانید با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن انجام دهید. و شما دوست خواهید داشت که MotoPress به شما امکان می دهد تنظیمات را قبل از اعمال آنها به صورت بصری مشاهده کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید صفحاتی با ظاهر بهتر با استفاده از ویرایشگر بلوک‌های گوتنبرگ ایجاد کنید، افزونه Getwid تمام کادرهای مناسب را بررسی می‌کند.

Getwid Free دریافت کنید





منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »