تجارت الکترونیک

چگونه دانش آموزان را در دوره های آنلاین خود درگیر نگه دارید


دوره های آنلاین فوق العاده همه کاره هستند و می توانند ابزار قدرتمندی برای کسب و کارهای مختلف باشند. یک وبلاگ نویس می تواند دوره هایی در مورد آشپزی، سازماندهی، صنایع دستی یا طراحی داخلی بفروشد. یک شرکت حسابداری می تواند برنامه های آموزشی در مورد بودجه یا مالیات ارائه دهد. یک فروشگاه آنلاین موسیقی می تواند کلاس های مجازی گیتار را علاوه بر نت و لوازم خود بفروشد.

پتانسیل ها و فرصت ها بی پایان هستند. و هر کسی می تواند به لطف WooCommerce دوره های آنلاین بسازد و بفروشد Sensei Pro.

اما صرف نظر از نوع دوره ای که ارائه می دهید، مشارکت دانشجو بسیار مهم است. یادگیرندگان علاقه مند و سرمایه گذاری شده دوره های شما را تکمیل می کنند، برای دوره های اضافی ثبت نام می کنند، نظرات خوبی را ارائه می دهند و کسب و کار شما را به دوستان خود توصیه می کنند.

بنابراین بیایید نگاهی به چند روش عملی بیندازیم که می‌توانید دوره‌های خود را جذاب‌تر کنید.

1. دوره های خود را به قطعات قابل هضم تقسیم کنید

دامنه توجه ما خیلی طولانی نیست. مطالعات زمان‌های متفاوتی را گزارش می‌کنند، اما اکثریت موافقند که دامنه توجه بزرگسالان در جایی کاهش می‌یابد حدود 20 دقیقه.

ممکن است به اندازه کافی محتوای باکیفیت و جالب داشته باشید که ساعت ها برنامه درسی ایجاد کنید – عالی است! اما دانش‌آموزان شما ممکن است نتوانند برای مدت زمان طولانی به طور کامل درگیر شوند.

یکی از راه‌های عالی برای مدیریت این موضوع، تقسیم دوره‌های آموزشی به قطعات قابل هضم با استفاده از دسته‌ها و زیرمجموعه‌ها است. به عنوان مثال، اگر در حال فروش یک دوره آموزشی در مورد شروع مواد جامد برای نوزادان هستید، می توانید آن را به گروه هایی مانند:

  • مقدمه ای بر مواد جامد
    • چه زمانی غذای جامد را شروع کنیم
    • نشانه های آمادگی
    • تجهیزات و وسایل مورد نیاز
    • اولین برنامه تغذیه
  • بهترین غذاهای اولیه
    • نحوه برش و تهیه
    • نمونه دستور العمل ها
  • معرفی آلرژن ها
    • آلرژن های غذایی رایج
    • علائم هشدار دهنده که باید مراقب آنها باشید
    • نکاتی برای سرو مواد حساسیت زا

هر گروه بندی ممکن است شامل پاراگراف هایی از متن، تصاویر، ویدئوها و منابع قابل چاپ باشد. دانش‌آموزان می‌توانند آن‌ها را با سرعت خودشان به پایان برسانند – چه بخواهند یک‌بار تکل بزنند یا بنشینند و یک‌باره از آن‌ها عبور کنند.

Sensei LMS این دسته ها را دوره ها، ماژول ها و درس ها می نامد. شما می توانید هر دوره را به هر تعداد ماژول تقسیم کنید، سپس هر ماژول را به چندین درس تقسیم کنید.

ماژول های راه اندازی شده با Sensei

این فرآیند ناوبری را برای دانش‌آموزان بسیار ساده می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا به سرعت آنچه را که در دوره پیش می‌آید ببینند.

2. گرافیک موثر ایجاد کنید

گرافیک می تواند یک راه فوق العاده قدرتمند برای تعامل با دانش آموزان شما باشد. تقریبا 65 درصد از جمعیت عمومی، یادگیرندگان بصری هستند، بنابراین تصاویر نه تنها به دوره های شما علاقه مند می شوند، بلکه می توانند به انتقال موثرتر مفاهیم نیز کمک کنند.

راه های زیادی برای گنجاندن تصاویر در دوره های آموزشی شما وجود دارد. اگر داده‌های عددی را فهرست می‌کنید، نمودار یا نموداری اضافه کنید که آن اطلاعات را نشان می‌دهد. اگر تفاوت بین دو ماده را با هم مقایسه می کنید، عکسی از آنها در کنار هم قرار دهید. اگر در مورد نوع خاصی از گیاهان آپارتمانی بحث می کنید، تصاویر را اضافه کنید.

چگونه این گرافیک ها را ایجاد می کنید؟ خوب، شما چندین گزینه دارید. در حالی که همیشه می توانید یک طراح گرافیک را برای کمک استخدام کنید، اما می توانید عکس های خود را بگیرید، با استفاده از نرم افزارهایی مانند ایجاد تصاویر کانوا یا فتوشاپ، یا حتی در صورت لزوم از عکس های استوک استفاده کنید.

هنگام ایجاد تصاویر گرافیکی یا انتخاب عکس، چند نکته اساسی را در نظر داشته باشید:

  • تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کنید. در حالی که لزوماً نیازی به استخدام یک عکاس حرفه ای ندارید، مطمئن شوید که عکس هایی که خریداری می کنید یا می گیرید حرفه ای به نظر می رسند. موضوع عکس باید همیشه واضح باشد – بدون تصاویر تار! – و نورپردازی باید تصویر را آسان کند.
  • فضای سفید را در نظر بگیرید. فضای سفید فضای خالی اطراف محتوای گرافیک است. بنابراین، اگر یک خط متن یا نمودار دایره ای دارید، باید فضای بی استفاده کافی در اطراف آن قرار دهید تا بتواند نفس بکشد. این به مردم کمک می کند محتوای گرافیک شما را بهتر هضم کنند و معنای آن را درک کنند.
  • در صورت لزوم، عکس افراد را اضافه کنید. انسان ها هستند سیمی برای پاسخ دادن به چهره ها، و توجه ما به طور طبیعی به سمت آنها معطوف می شود. افزودن عکس‌هایی که دارای چهره‌ای دوستانه هستند می‌تواند به افراد کمک کند با شما و موضوع شما ارتباط برقرار کنند.
  • متن را انتخاب کنید و آن را به اندازه کافی بزرگ کنید. به دلایل مختلف، گرافیک شما نباید شامل تعداد زیادی متن باشد. خواندن بسیاری از متن های روی یک تصویر نه تنها می تواند دشوار باشد، بلکه می تواند غیر ممکن برای کسانی که دارای اختلالات بینایی هستند – صفحه خوان ها نمی توانند به یک تصویر نگاه کنند تا ببینند چه می گوید. بنابراین متن را به حداقل برسانید، مطمئن شوید که فونت شما به اندازه کافی بزرگ است و جایگزین هایی مانند متن جایگزین را برای اهداف دسترسی ارائه دهید. درباره دسترسی دیجیتال بیشتر بدانید.
  • زیاد پیچیده نشو از اضافه کردن تعداد زیادی گرافیک شلوغ که با یکدیگر و با محتوای آموزشی دوره های شما رقابت می کنند، خودداری کنید. به یاد داشته باشید، تصاویر شما برای جلب توجه، جذاب‌تر کردن چیزها و کمک به فرآیند یادگیری وجود دارند. گاهی اوقات، ساده بهترین استراتژی است.

3. توسل به انواع سبک های یادگیری

هرکسی متفاوت یاد می گیرد. در واقع انواع مختلفی وجود دارد سبک های یادگیریو اگر می‌خواهید تا حد امکان دانش‌آموزان بیشتری را جذب کنید، هر زمان که بتوانید از همه آنها درخواست خواهید کرد. در اینجا چهار روش رایج و رایج برای رفع نیازهای هر نوع یادگیرنده آورده شده است:

  • خواندن/نوشتن: این دانش آموزان به بهترین شکل از طریق کلمات یاد می گیرند. دستورالعمل‌ها و اطلاعات مکتوب را برای آن‌ها، چه در صفحات خود دوره و چه به صورت PDF قابل دانلود، درج کنید.
  • دیداری: گرافیک ها، تصاویر و فیلم ها برای این سبک از زبان آموزان عالی هستند. در واقع، در یک مطالعه، بینندگان به یاد آوردند 95 درصد از یک پیام هنگام تماشای یک ویدیو، در مقایسه با تنها 10٪ هنگام خواندن اطلاعات. ویدئوها می توانند روشی فوق العاده قدرتمند برای آموزش آنلاین باشند.
  • شنوایی: این نوع زبان آموزان ترجیح می دهند اطلاعات را با گوش دادن و صحبت کردن جمع آوری کنند. بنابراین می‌توانید ویدیوهایی را در مورد مفاهیمی که دانش‌آموزان می‌توانند به آن‌ها گوش دهند، توضیح دهید. یا می‌توانید به عنوان بخشی از کلاس خود به پادکست دسترسی داشته باشید، یک تماس هفتگی زوم داشته باشید که بحث‌های فردی را باز می‌کند، یا حتی آهنگ‌ها را در آموزش‌های خود بگنجانید.
  • حرکتی: این دانش‌آموزان یادگیرنده‌های عملی هستند و خودشان از کشف مسائل فیزیکی سود می‌برند. در حالی که این ممکن است برای استفاده از یادگیری آنلاین دشوار به نظر برسد، خلاق باشید! الگوهای خیاطی را ارائه دهید که دانش‌آموزان می‌توانند خودشان تمرین کنند، فهرستی از عکس‌هایی را که باید در هفته بگیرند، اختصاص دهند، یا به زبان‌آموزان وظیفه ایجاد یک لوگو را بدهند.

فرض کنید کلاس های آشپزی آنلاین می فروشید. اگر می‌خواهید با هر چهار سبک یادگیری در یک ماژول صحبت کنید، ممکن است چندین پاراگراف در مورد اصول پختن نان داشته باشید، یک اینفوگرافیک که علم مربوطه را نشان می‌دهد، ویدئویی از شما در حال نمایش و بحث در مورد اصول با صدای بلند ارائه دهید و به دانش‌آموزان اختصاص دهید. وظیفه تهیه قرص نان خود را دارند.

4. از یک راوی قانع کننده استفاده کنید

وقتی در حال فیلمبرداری برای دوره های خود هستید، یک راوی موثر می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند. اگر از طرفداران کتاب های صوتی هستید، احتمالاً این مفهوم را درک کرده اید. یک صدای خسته کننده و مسطح می تواند شنوندگان را مستقیماً به خواب ببرد، در حالی که فردی که جذاب و جالب است تأثیر معکوس دارد.

مهم است که روایت شما منعکس کننده لحن مسیر شما باشد. آیا موضوع شما سرگرم کننده و عجیب است؟ جدی و حساس؟ مفید و مرتبط؟ ویدیوهای شما باید منعکس کننده آن باشند.

برای دریافت سرعت روایت خود نیز وقت بگذارید. سرعت بخشیدن به صداهای شما آسان است، که می تواند دنبال کردن آن را برای دانش آموزان دشوار کند. دوباره به ضبط‌هایتان گوش دهید و اگر خیلی سریع صحبت می‌کنید، از نو شروع کنید.

در نهایت، سعی نکنید صداپیشه مورد علاقه خود را تقلید کنید. شما هر چقدر هم که تلاش کنید شبیه مورگان فریمن نخواهید بود و این چیزی نیست که دانشجویان به دنبال آن هستند. فقط خودت باش!

اگر احساس می کنید این کت و شلوار قوی شما نیست، اشکالی ندارد. صداپیشگان حرفه ای بزرگی برای استخدام وجود دارند که هزینه یک دست و پا ندارند.

5. شامل آزمون ها و نظرسنجی ها

آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها روشی عالی برای مشاهده میزان جذب دانش‌آموزان، کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها و درگیر کردن آنها در سطح بالاتر است. آنها همچنین محتوای شما را با چیزهای جالب و متفاوت تقسیم می کنند.

همچنین می توانید هر ماژول را با یک نظرسنجی شروع کنید. می‌توانید سؤالاتی بپرسید که به شما کمک می‌کند دانش‌آموزان را بهتر آموزش دهید یا حتی آنها را تشویق کنید تا چیزهای سرگرم‌کننده‌ای را درباره خودشان به اشتراک بگذارند. آنها امیدوارند از دوره شما چه چیزی یاد بگیرند؟ بزرگترین نقطه درد حسابداری آنها چیست؟ آهنگ مورد علاقه آنها چیست؟ چند کیک پخته اند؟

سپس، در طول دوره خود در آزمون‌ها ترکیب کنید. با Sensei LMS، آزمون‌ها با درس‌ها همراه هستند. بنابراین می توانید بر اساس درسی که یک دانش آموز به تازگی تکمیل کرده است، سؤال ایجاد کنید. اختلاط انواع سؤال – چند گزینه ای، درست/نادرست، پر کردن جای خالی، پاسخ کوتاه و غیره – می تواند چیزها را جالب نگه دارد.

مسابقه ایجاد شده با Sensei LMS

می‌توانید انواع سؤال‌ها مانند چند گزینه‌ای و درست/نادرست را به‌صورت خودکار درجه‌بندی کنید، سپس خودتان سؤالات باز را به‌صورت دستی درجه‌بندی کنید. این به شما این فرصت را می‌دهد تا زمینه‌های بهبود دوره‌های خود را بیابید و با دانش‌آموزانی که ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند، تماس بگیرید.

یکی از بزرگترین تفاوت‌های بین محیط‌های یادگیری آنلاین و فیزیکی، جامعه درگیر آن است. دانش‌آموزانی که دوره‌های آنلاین را می‌گذرانند، نشستن در کنار افراد دیگری که در همان کلاس شرکت می‌کنند، بحث درباره موضوعات با آنها و پرسیدن سؤالات با صدای بلند را از دست می‌دهند.

شما می توانید یک محیط مشابه با یک انجمن آنلاین ایجاد کنید، چه در یک پلت فرم رسانه اجتماعی مانند فیس بوک یا با استفاده از یک افزونه وردپرس مانند bbPress. می‌توانید موضوعات را بر اساس ماژول یا درس تقسیم کنید، یا آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های دانش‌آموز (مانند سن فرزندان، مکان یا ابزاری که یاد می‌گیرند) قرار دهید. این جوامع به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهند که در مورد موضوعات با یکدیگر بحث کنند، ایده‌های طوفان فکری بپرسند، سؤالات روشن‌کننده بپرسند، یا حتی دوستی ایجاد کنند که آنها را تشویق به ادامه یادگیری کند.

7. گیمیفیکیشن را بگنجانید

گیمیفیکیشن اصولی را از بازی کردن – مانند امتیازدهی و رقابت – تا سایر رسانه ها مانند یادگیری آنلاین اعمال می کند. این یک مکان عالی برای خلاقیت است! در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • چالش ها و آزمون ها را به درس های خود اضافه کنید
  • امتیاز بر اساس فعالیت ها – تکمیل وظایف، نمره خوب در آزمون ها و غیره – با جایزه برای دانش آموزی که بیشترین درآمد را کسب کند.
  • به دانش‌آموزانی که اغلب در انجمن‌های شما شرکت می‌کنند با نشان‌ها پاداش دهید
  • a اضافه کنید نوار پیشرفت به دوره های شما برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای به پایان رساندن یک ماژول
  • به دانش آموزان اجازه دهید نمرات خود را به اشتراک بگذارند در رسانه های اجتماعی

گنجاندن گیمیفیکیشن یادگیری را سرگرم کننده تر می کند و رقابت سالم را تشویق می کند و دوره های شما را برای دانش آموزان جذاب تر می کند.

8. درک کنید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است

موثرترین راه برای جذاب کردن دوره های آموزشی برای دانش آموزان این است که آنچه را که آنها به دنبال آن هستند ارائه دهید. اگر به سؤالات آنها پاسخ دهید و به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند، به احتمال زیاد دوره شما را به پایان خواهند رساند، یک بررسی خوب ارائه می دهند و آن را به دوستان و اعضای خانواده خود توصیه می کنند.

و همه چیز با این شروع می شود شناخت مخاطب هدف خود. بنشینید و با دانش آموزان خود یا دانش آموزانی که می خواهید کسب کنید آشنا شوید. نقاط درد آنها چیست؟ آنها امیدوارند چه چیزی یاد بگیرند؟ اهداف آنها چیست؟ سبک یادگیری آنها چگونه است؟ چقدر وقت دارند؟ چقدر حاضرند آنلاین هزینه کنند؟

سپس، محتوا و قالب دوره خود را در صورت لزوم تنظیم کنید تا انتظارات آنها را برآورده کنید.

همه چیز مربوط به دانش آموزان شماست

وقتی نوبت به آن می رسد، یادگیرندگان آنلاین شما در قلب همه چیزهایی هستند که ایجاد می کنید. و اگر هنگام تهیه محتوای دوره و قالب بندی کلاس های خود نیازهای آنها را در نظر داشته باشید، می توانید آنها را درگیر، علاقه مند و خرید بیشتر نگه دارید.

راهنمایی های بیشتری می خواهید؟ این مقاله از Sensei LMS را بررسی کنید ایجاد دوره های آنلاین موثر.

برای سفارشی کردن فروشگاه خود به بازار افزونه ها مراجعه کنید



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »