WooCommerce.com در حال بازگرداندن قابلیتی است که این امکان را برای مشتریان فراهم میکند تا برنامههای افزودنی را قبل از خرید در محیط سندباکس آزمایش کنند. پسوندهای انتخابی را میتوان به مدت 30 روز در یک سایت آزمایشی خصوصی بارگذاری کرد تا اینکه سایت خود تخریب شود.
اگرچه WooCommerce.com قبلاً در صورت نارضایتی کاربران از خرید، 30 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه میدهد، اما تست جعبه ایمنی یک پیشگیری اولیه را برای مشتریانی که مجبور به درخواست ضمانت بازگشت وجه هستند، ارائه میدهد. این امر با اجازه دادن به مشتریان برای آزمایش برنامه های افزودنی در برابر موجودی منحصر به فرد نیازهای خود بدون تعهد به خرید، در زمان و منابع طرفین صرفه جویی می کند.
جریان این ویژگی از این جهت استراتژیک است که به مشتریان بالقوه نیاز دارد که وارد سیستم شوند یا یک حساب کاربری ایجاد کنند تا یک برنامه افزودنی را آزمایش کنند. این به کاربران این امکان را میدهد تا بعداً در طول فرآیند تصمیمگیری دوباره به سایتهای آزمایشی خود مراجعه کنند. WooCommerce.com همچنین میتواند دادههایی را در مورد تعداد جعبههای sandbox که برای هر یک از برنامههای افزودنی راهاندازی شدهاند جمعآوری کند و تعیین کند که کدام یک برای تبدیل مشکل دارند. تعجب نمی کنم اگر WooCommerce این sandbox ها را برای تبدیل بهتر ساده کند.
در آزمایش این ویژگی، پسوند WooCommerce Pre-Orders را انتخاب کردم. پس از ورود به سیستم، سایت در عرض چند ثانیه با افزونه فعال شده در یک فروشگاه خالی بارگیری می شود. من با موفقیت توانستم محصولی را ایجاد کنم که برای پیشسفارش در دسترس است.
ویژگی آزمایش زنده هنوز برای همه برنامههای افزودنی در دسترس نیست. مهندس WooCommerce رمی کورسون گزارش می دهد که در حال حاضر روی محصولات زیر فعال است (که در آینده بیشتر خواهد شد): ایمیل های پیگیری، افزونه های محصول، مجموعه واردات CSV محصول، فروشندگان محصول، ارسال نرخ جدول، رزرو، ویرایشگر فیلد پرداخت ، امتیاز و جوایز و پیش خرید. هر یک از افزونه های موجود را می توان به طور همزمان در یک سایت آزمایشی موجود فعال کرد.
سایت های sandbox WooCommerce.com صرفاً برای آزمایش برنامه های افزودنی به روشی ساده راه اندازی شده اند. اگر در طول آزمایشات خود نیاز به رد تداخل با سایر برنامه های افزودنی داشته باشید، ممکن است این بهترین نباشد. سایت های آزمایشی به شما اجازه نصب تم متفاوت یا اضافه کردن افزونه های دیگر را نمی دهند.
در بیشتر موارد، ویژگی تست زنده باید برای پاسخ به اکثر سوالات کاربران قبل از خرید برنامه افزودنی کافی باشد. همچنین برای نشان دادن به مشتری در صورت لزوم توجیه هزینه بسیار عالی است. برخی از این افزونهها در محدوده 100 تا 249 دلار در سال صورتحساب سالیانه هستند، که برای افرادی که بهتازگی شروع به کار با یک فروشگاه کردهاند و نمیدانند که آیا این افزونه با نیازهایشان مطابقت دارد یا خیر، هزینهای ناچیز نیست.
WooCommerce.com یکی از بسیاری از سازندگان محصولات دیجیتالی در فضای وردپرس است که در حال حاضر از این نوع آزمایش استفاده می کند، اگرچه عمر sandbox از یک ساعت تا چند هفته متغیر است. اگر نمیخواهید نسخه رایگانی از برنامه افزودنی خود را ارائه دهید که در آن کاربران برای ارتقاء هزینه پرداخت کنند، قطعاً ارائه آزمایش زنده فوری راه حلی است. این کار کاربران را از زحمت راهاندازی سایتهای آزمایشی خود و دریافت بازپرداخت نجات میدهد، اما همچنین به آنها اجازه میدهد تا واقعاً مجموعهای از افزونههای تجاری را که ممکن است فکرش را نمیکردند کشف کنند، جستجو کنند.