سئو

محتوای خود را برای مخاطب هدف خود ترسیم کنید

نمی توان انکار کرد که محتوا زمانی که بخش بندی و شخصی سازی شده باشد، بهترین کار را دارد. و برای صاحبان سایت های وردپرسی، بهترین راه برای دستیابی به آن ممکن است استفاده از هدف گذاری جغرافیایی باشد.

Geotargeting WP مجموعه‌ای از افزونه‌ها است که به شما امکان می‌دهد محتوا و پیشنهادات را بر اساس موقعیت مکانی بازدیدکنندگان خود هدف‌گیری کنید. از شهرهای خاص گرفته تا هدف‌یابی جغرافیایی در سطح کشور، می‌تواند به شما کمک کند محتوای خود را بر اساس قوانین و متغیرهای مختلف برای مخاطبان خاص ترسیم کنید.

بنابراین اگر به دنبال تبلیغ یک محصول تجارت الکترونیک، پیشنهاد وابسته، یا هر چیز دیگری برای مخاطبان توزیع شده هستید، Geotargeting WP باید مفید باشد.

اما راه اندازی و استفاده از آن چقدر آسان است؟ برخی از ویژگی های قابل توجه این افزونه هدف گیری جغرافیایی چیست؟ پاسخ‌ها را در این بررسی عملی گسترده از Geotargeting WP بیابید.

بررسی اجمالی WP هدفگیری جغرافیایی

بررسی اجمالی WP هدفگیری جغرافیایی

Geotargeting WP روش‌های مختلفی را برای هدف‌یابی پست‌ها، صفحات و سایر محتواها در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال، شما می توانید جغرافیایی را هدف گذاری کنید:

  • محتوای جزئی با استفاده از کدهای کوتاه
  • مناطق (یعنی گروهی از شهرها، ایالت ها یا کشورها)
  • آیتم های منو و ویجت ها
  • بسیاری از مطالب دیگر با استفاده از توابع و قلاب های مستند PHP

این افزونه همچنین دارای بسیاری از ویژگی های دیگر است:

  • محصولات را بر اساس فرهنگ، ترجیحات منطقه ای یا آب و هوای محلی نشان دهید یا پنهان کنید
  • تبلیغات جغرافیایی برای افزایش اثربخشی کمپین و تبلیغات
  • بازدیدکنندگان را بر اساس موقعیت مکانی آنها به نسخه های مختلف سایت خود هدایت کنید
  • ویجتی را ادغام کنید که به بازدیدکنندگان امکان می دهد مکان خود را به صورت دستی انتخاب کنند (در صورتی که بخواهند هدف گذاری جغرافیایی را نادیده بگیرند)
  • شناسایی خودکار IP واقعی حتی اگر بازدیدکنندگان شما از Sucuri، CloudFlare و غیره استفاده کنند.
  • از پایگاه داده خود از طریق IP2Location، MaxMind یا WP Engine GeoIP (اختیاری) استفاده کنید
  • با پلاگین های کش (W3 Total Cache، WP Super Cache و غیره) کار می کند.
  • با EDD و WooCommerce ادغام می شود

دست به کار با WP Geotargeting

پس از خواندن در مورد ویژگی‌های آن، Geotargeting WP را بر روی یک سایت مرحله‌بندی نصب و به طور گسترده آزمایش کردم تا مشخص کنم که آیا به اندازه کافی محکم است که بتوان آن را توصیه کرد. TLDR: Geotargeting WP ابزاری عالی برای به دست آوردن چشم انداز مناسب در محتوای شما است — و اگر در زمینه هدف گذاری جغرافیایی تازه کار هستید ایده آل است.

برای شروع استفاده از افزونه:

  1. برای یک طرح WP هدف گذاری جغرافیایی ثبت نام کنید (برای جزئیات بیشتر به بخش قیمت گذاری مراجعه کنید)
  2. حساب کاربری Geotargeting WP خود را باز کنید و کلید API خود را پیدا کنید.
  3. افزونه را در رایانه خود دانلود کنید.
  4. مدیر وردپرس خود را باز کنید و کلیک کنید افزونه ها > افزودن جدید و فایل های .zip را برای افزونه ها آپلود کنید.
  5. پس از اتمام نصب، به WP > تنظیمات برای پیکربندی برخی تنظیمات اولیه

پیکربندی تنظیمات

در منوی تنظیمات برای WP هدف‌گیری جغرافیایی، مطمئن شوید که آن را پیکربندی کنید حالت کش.

حالت کش به شما این امکان را می دهد که مکان بازدیدکنندگان را به محض ورود به وب سایت شما در جلسات PHP ذخیره کنید. این نیاز به درخواست API اضافی را هنگام مشاهده صفحات دیگر شما از بین می برد، به این معنی که می توانید در هنگام استفاده از هدف گذاری جغرافیایی در بسیاری از صفحات سایت خود، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

ادامه مقاله در زیر

اما این حالت تنها زمانی امکان پذیر است که از هدف گذاری جغرافیایی در سراسر سایت استفاده کنید. اگر فقط یک یا دو صفحه را هدف‌گیری جغرافیایی کنید و حافظه پنهان فعال باشد، درخواست‌های بیشتری را مصرف خواهید کرد زیرا این افزونه مکان یک فرد را در حافظه پنهان می‌کند، حتی اگر صفحه‌ای را که از هدف‌گذاری جغرافیایی استفاده می‌کند مشاهده نکند. بنابراین مطمئن شوید که Cache را بسته به نحوه استفاده از هدف‌گذاری جغرافیایی فعال یا غیرفعال کنید.

همچنین می توانید فعال سازی را انتخاب کنید حالت اشکال زدایی اگر مشکلی را تجربه می کنید با این حالت، می توانید اطلاعات اشکال زدایی را به عنوان نظرات HTML در پاورقی صفحات وب خود چاپ کنید. FYI: من این حالت را خاموش گذاشتم زیرا هنگام آزمایش Geotargeting WP در سایت استیجینگ خود با مشکلی مواجه نشدم.

سپس شما همچنین دارید:

  • کشور بازگشتی. این تنظیم به شما امکان می دهد یک کشور پیش فرض را برای بازدیدکنندگانی که IP آنها شناسایی نمی شود تعیین کنید.
  • کشور ربات ها فعال کردن این تنظیم تضمین می‌کند که افزونه با همه ربات‌ها و خزنده‌ها به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی از یک کشور خاص هستند.
پیکربندی تنظیمات WP Geotargeting

علاوه بر این تنظیمات، شما می توانید چندین شهر یا کشور را در یک منطقه گروه بندی کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما امکان می دهد تا زمانی که قصد ایجاد کدهای کوتاه را دارید، به سرعت هدف گذاری جغرافیایی را تنظیم کنید.

به عنوان مثال، به جای اینکه مجبور باشید برای چین، ژاپن و کره جنوبی هدف‌گیری جغرافیایی جداگانه ایجاد کنید، می‌توانید کشورها را در یک منطقه آسیای شرقی گروه‌بندی کنید. در اینجا انعطاف پذیری زیادی دارید، بنابراین می توانید کشورها/شهرها را هر طور که ترجیح می دهید گروه بندی کنید.

استفاده از هدف گذاری جغرافیایی در محتوای شما

بسیار خوب، اکنون که تنظیمات را پیکربندی کرده اید، در اینجا نحوه افزودن هدف گذاری جغرافیایی به محتوای وردپرس خود آورده شده است.

هدف گذاری جغرافیایی یک پست کامل

شما می توانید یک پست کامل را به یک شهر یا کشور خاص محدود کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات صفحه هدف گذاری جغرافیایی متا باکس و پیکربندی گزینه ها برای کل مقاله.

هدف گذاری جغرافیایی محتوای خاص

برای هدف‌گیری جغرافیایی یک قطعه محتوای جداگانه، باید از یک کد کوتاه استفاده کنید. در ویرایشگر کلاسیک وردپرس، گزینه Country GeoTarget Content را انتخاب کنید تا یک سازنده کد کوتاه راه اندازی شود.

محتوای جغرافیایی با هدف‌گیری جغرافیایی WP

سپس، کدهای کوتاه برای مکان یا منطقه دلخواه خود ایجاد کنید و یکی را انتخاب کنید هرگز محتوا را نشان ندهید که در یا فقط نمایش محتوا در گزینه.

مثلا من انتخاب کردم

انتخاب کنید: فقط نمایش محتوا در

انتخاب مناطق: آمریکای شمالی

سپس روی دکمه Insert Shortcode کلیک کردم و ویرایشگر محتوایی را که در داخل یک کد کوتاه پیچیده شده بود به من ارائه داد که به شکل زیر ظاهر می شود:

[geot country_region=”north-america”] محتوای انتخاب شده [/geot]

تو می توانی به لیست کامل کدهای کوتاه اینجا دسترسی داشته باشید.

نکته حرفه ای: اگر تصمیم دارید بازدیدکننده را از دسترسی به محتوا محدود کنید، می‌توانید حذف پست از حلقه را انتخاب کنید و یک پیام سفارشی برای بهبود تجربه آنها ارائه دهید.

راه دیگر برای افزودن هدف‌گذاری جغرافیایی به سایت، از طریق آیتم‌های منو یا ابزارک‌ها است. برای انجام این کار، به منوی معمولی یا رابط های ویجت بروید و سپس موردی را که می خواهید هدف گذاری جغرافیایی به آن اضافه کنید، انتخاب کنید. (هر آیتم دارای یک گزینه جدید است که به شما امکان می دهد هدف گذاری جغرافیایی را فعال کنید.)

شما همچنین یک را خواهید دید کشویی Geotarget ویجتی که به بازدیدکنندگان امکان می دهد مکان پیش فرض خود را تغییر دهند.

هدف‌گیری جغرافیایی از طریق آیتم‌های منو یا ویجت‌ها با Geotargeting WP

هدف گذاری جغرافیایی از طریق PHP

اگر می‌خواهید از توابع PHP برای افزودن هدف‌گیری جغرافیایی استفاده کنید، خوشحال می‌شوید بدانید که Geotargeting WP این گزینه را ارائه می‌دهد. در واقع، توابع و قلاب‌های PHP این افزونه به قدری مستند هستند که برای شروع کار با هدف‌گذاری جغرافیایی مشکلی ندارید.

تست ژئوتارگتینگ کاربردی

پس از راه اندازی geotargeting، آن را با استفاده از VPN تست کردم. اصولا آی پی اروپایی ام را به آی پی آمریکای شمالی تغییر دادم و سایت استیجینگ را باز کردم. این افزونه کاملاً کار می‌کرد – می‌توانست موقعیت مکانی من را شناسایی کند و محتوای جغرافیایی را به من نشان دهد.

سپس به آی پی یک کشور آسیایی وصل شدم و سایت را باز کردم. این بار، من نتوانستم به محتوا دسترسی داشته باشم زیرا هدف‌گیری جغرافیایی فقط برای آمریکای شمالی تنظیم شده بود. در مجموع، در مورد ویژگی های WP Geotargeting هیچ مشکلی را تجربه نکردم.

نکته: اگر مکان کش را فعال کرده اید، حتما قبل از آزمایش با VPN آن را خاموش کنید

راه اندازی تغییر مسیرها

همچنین می توانید بازدیدکنندگان را بر اساس شرایط مختلف تغییر مسیر، از جمله اپراتورهای AND/OR تغییر مسیر دهید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

GeoTargeting WP را در وردپرس باز کنید. سپس روی Geo Redirects > Add New کلیک کنید.

یک عنوان برای تغییر مسیر بنویسید (این برای استفاده داخلی است)

قوانین تغییر مسیر را انتخاب کنید تا تعیین کنید که چه زمانی تغییر مسیر انجام می شود.

پس از اتمام، از هر ترکیبی از عبارات گروهی AND/OR برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحات و مناطق مختلف سایت خود استفاده کنید.

قیمت گذاری WP هدف گذاری جغرافیایی

Geotargeting WP پنج طرح قیمت گذاری را ارائه می دهد:

  • عزیزم – 8 دلار در ماه با 120000 درخواست API، 1 پایگاه داده محلی، همه ویژگی ها و پشتیبانی ممتاز.
  • پایه ای – 17 دلار در ماه با 300000 درخواست API، 3 پایگاه داده محلی، همه ویژگی ها و پشتیبانی برتر.
  • به علاوه – 34 دلار در ماه با 720000 درخواست API، 10 پایگاه داده محلی، همه ویژگی ها و پشتیبانی برتر.
  • حرفه ای – 89 دلار در ماه با 4،800،000 درخواست، 25 پایگاه داده محلی، همه ویژگی ها و پشتیبانی برتر.
  • شرکت، پروژه – 169 دلار در ماه با 24،000،000 درخواست، 60 پایگاه داده محلی، همه ویژگی ها و پشتیبانی برتر.

شایان ذکر است که شما باید از درخواست ها فقط برای بازدیدکنندگان واقعی و انسانی استفاده کنید زیرا این افزونه ترافیک ربات را از محاسبات خود حذف می کند. می‌توانید با محدود کردن هدف‌گذاری جغرافیایی به صفحات خاص (مانند صفحه‌های فرود محصول و کمپین) این تعداد را پایین نگه دارید.

حکم نهایی

اگر می خواهید آیتم های محتوا را بر اساس مکان بازدیدکنندگان خود هدف قرار دهید، Geotargeting WP انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهد. نه تنها شما را قادر می سازد تا بر اساس شهر و کشور هدف قرار دهید، بلکه به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان را بر اساس آدرس IP، مناطق، شهرها، ایالت ها، شعاع و موارد دیگر هدایت کنید.

به علاوه، این افزونه انجام هدف‌گذاری جغرافیایی را با کدهای کوتاه ساده می‌کند. و برای کسانی که دوست دارند با کد کار کنند، توابع و هوک های PHP در دسترس هستند.

از Geotargeting WP برای ارائه محتوای مرتبط و جالب به مخاطبان مختلف استفاده کنید و به زودی شاهد افزایش نرخ تبدیل خود خواهید بود.

امروز WP را به هدف گذاری جغرافیایی امتحان کنید


منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »