سئو

سئوی خود را در 5 مرحله آسان + معیارهای اساسی برای اندازه گیری محک بزنید

فهرست مطالب

بنچمارک سئو چیست؟

چرا معیار سئو مهم است؟

چگونه سئوی خود را بنچمارک کنیم؟

تعیین کنید که کدام معیارها را معیار قرار دهید

تجزیه و تحلیل معیارهای مربوطه را انجام دهید

تفاوت های فنی خود را با رقبای خود مقایسه کنید

تعیین کنید که در کدام زمینه ها باید پیشرفت کنید

به طور منظم نظارت کنید

معیارهای سئو که باید درک و مقایسه کنید

ترافیک ارگانیک

تبدیل صفحه فرود

بک لینک ها

نرخ پرش

زمان سکونت

ابزارهای معیار سئو

SEOptimer

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

کنسول جستجوی گوگل

نتیجه

 

برای شناسایی زمینه های بهبود و به دست آوردن بهترین بازگشت سرمایه از کمپین سئو، تعیین شاخص های کلیدی سئوی خود بسیار مهم است.

 

امروزه بیشتر کسب و کارها روی سئو سرمایه گذاری می کنند و در نتیجه نوسانات رتبه بندی بیشتر دیده می شود.

 

علاوه بر این، گوگل الگوریتم خود را به روز می کند تقریبا نه بار در روز که یکی دیگر از دلایل اصلی تغییرات رتبه بندی ارگانیک است که مستقیماً بر ترافیک و تبدیل های ارگانیک تأثیر می گذارد.

 

بنابراین، تا زمانی که بهینه سازی ها و تنظیمات مناسب را در استراتژی سئوی خود ایجاد نکنید و معیارهای اساسی سئو را محک بزنید، رقبای شما برنده مسابقه خواهند بود.

 

هنگامی که کلمات کلیدی اصلی و سایر معیارهای مهم سایت خود را محک می زنید، در موقعیت بهتری برای انجام اقدامات بعدی برای بهینه سازی بیشتر کمپین خود هستید.

 

در این مقاله، اهمیت بنچمارک سئو را مورد بحث قرار می‌دهیم، یاد می‌گیریم که چگونه آن را در پنج مرحله ساده انجام دهید، مهم‌ترین معیارهای سئو را که باید درک و مقایسه کنید، شناسایی کرده و برخی از ابزارهای برتر سئو را که می‌توانید برای معیار استفاده کنید، مورد بحث قرار خواهیم داد. سئوی شما

 

بیایید ابتدا با اصول اولیه شروع کنیم.

 

بنچمارک سئو چیست؟

 

بنچمارک سئو فرآیند مقایسه معیارهای سئوی وب سایت شما با رقبای پیشرو در صنعت شما است.

 

هنگامی که کمپین سئوی خود را شروع می کنید، باید برخی از معیارهای ضروری سئو مانند رتبه بندی کلمات کلیدی، اعتبار دامنه، ترافیک ارگانیک، تبدیل ها و غیره را معیار قرار دهید تا ارزیابی کنید که وب سایت کسب و کار شما در حال حاضر در کجا قرار دارد و می خواهید آن را در شش دوره بعدی کسب کنید. ماه ها یا بیشتر

 

مقایسه عملکرد کمپین سئوی خود با معیارهای سئو مناسب به شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه سئوی خود را پیگیری کنید.

 

roi seo
منبع تصویر: مایک خورف

 

چرا معیار سئوی شما مهم است؟

 

بنچمارک سئو بخشی از تجزیه و تحلیل رقبا، ردیابی KPI و تحلیل بازگشت سرمایه است.

 

شما باید از معیار سئو برای اندازه گیری بهره وری و عملکرد بازاریابی خود استفاده کنید.

 

معیار سئو به شما کمک می کند تا اهداف کمپین را تعیین کنید، عملکرد را پیگیری کنید، تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی موثر است و چه چیزی معکوس است، و موارد منفی را تغییر دهید یا حذف کنید.

 

با استفاده از معیار سئو، می‌توانید از آخرین روندها به‌روز باشید و بهترین استراتژی عملکرد را برای رسیدن به اهداف کمپین خود تعیین کنید.

 

این تمرین شما را در جهت افزایش بهره وری سئو و بازگشت سرمایه (ROI) خود نگه می دارد.

 

نظارت و اندازه گیری نتایج به شما امکان می دهد فرصت های از دست رفته را برای بهبود سئو خود پیدا کنید.

 

چگونه سئوی خود را محک بزنیم؟

 

در زیر پنج مرحله آسان برای ارزیابی عملکرد SEO شما آورده شده است:

تعیین کنید کدام معیارها را محک بزنید

هر کسب و کاری اهداف متفاوتی دارد.

 

اولین قدم این است که اهدافی را که باید در کمپین سئو خود معیار قرار دهید، تعیین کنید.

 

بر اساس اولویت های کاری خود، می توانید کل ترافیک ارگانیک، کل کلمات کلیدی در 10 رتبه بندی برتر، کل ثبت نام ها در سایت خود، کل بک لینک ها، نرخ پرش، زمان ماندن، تکمیل اهداف کل و غیره به عنوان معیارهایی برای سنجش موفقیت SEO.

 

برای معیار سئوی خود، باید هدف خود را روشن کنید و معیارهای حیاتی را که برای کسب و کارتان ضروری هستند، تعیین کنید.

تجزیه و تحلیل معیارهای مربوطه را انجام دهید

هنگامی که معیارهای معیار را تعیین کردید، مرحله بعدی تجزیه و تحلیل معیارهای انتخاب شده است.

 

شما می توانید از تعدادی ابزار برای انجام تجزیه و تحلیل معیار SEO خود استفاده کنید. 3 ابزار برتر برای بنچمارک سئو SEOptimer، Google Analytics و Google Search Console هستند.

تفاوت های فنی بین شما و رقبایتان را مقایسه کنید

مقایسه بینش گسترده ای به شما می دهد.

 

اگر وب سایت شما دارای اشکالات فنی باشد، رتبه بالاتر در SERP ارگانیک برای وب سایت شما دشوار می شود.

 

بنابراین، بسیار مهم است که تفاوت های فنی بین شما و سه رقیب برتر خود را برای تعیین بهترین اقدامات سئو برای بهبود عملکرد وب سایت خود مقایسه کنید.

 

در اینجا برخی از مسائل فنی سئو که باید اندازه گیری و مقایسه کنید آورده شده است:

  • ساختار URL سایت شما در مقابل سایت های رقیب. نشانی‌های اینترنتی کوتاه‌تر و آسان‌تر برای درک بهتر کار می‌کنند.
  • سرعت سایت. می توانید از SEOptimer استفاده کنید تست کننده عملکرد سرعت بارگذاری وب سایت برای اندازه گیری سرعت سایت سایت های بارگذاری سریعتر بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند.

 

نتایج ممیزی سئو

 

  • امتیاز حیاتی وب اصلی. ما گزارش سئو ابزاری که به شما امکان می دهد امتیاز حیاتی وب سایت خود را در مقابل سایت های رقیب خود ردیابی کنید. داشتن امتیاز حیاتی وب اصلی بالاتر از 90 چیزی است که باید به آن هدف داشته باشید.
  • ساختار محتوا شما باید کلمات کلیدی را که رقبای شما در صفحات فرود خود استفاده کرده اند، تعداد دفعاتی که از آنها استفاده کرده اند و نوع انواع LSI که در رابطه با کلمه کلیدی seed اضافه کرده اند، مقایسه کنید.
  • برچسب های متا. شما باید موقعیت و استفاده از کلمات کلیدی اصلی را در عنوان، توضیحات و تگ های H1 مقایسه کنید. در حالت ایده آل، عنوان، توضیحات متاو تگ های H1 باید با کلمه کلیدی اصلی شروع شوند و همچنین باید دارای چند کلمه کلیدی ثانویه باشند.
  • بک لینک ها تعداد لینک هایی که رقبای شما دارند در مقابل آنچه سایت شما دارد برای تعیین استراتژی ایده آل لینک سازی شما بسیار مهم است.

 

جدای از اینها، آنها می توانند عوامل دیگری مانند استفاده از HTTPS، محتوای تکراری، تعداد کلمات، خطاهای خزیدن، لینک های شکسته، لینک های خروجی، سازگاری با موبایل و غیره باشند که باید بررسی و مقایسه کنید.

 

هرچه فاکتورهای بیشتری را با هم مقایسه کنید، سایت شما بهتر بهینه می شود و منجر به رتبه و ترافیک بالاتر می شود.

تعیین کنید که در کدام مناطق نیاز به بهبود دارید

اکنون که معیارهای سئو و چک لیست فاکتورهای فنی سئو را دارید، باید حوزه های سئو را برای بهبود تعیین کنید.

 

معیارهایی را که سایت شما از رقبا عقب مانده است علامت گذاری کنید و برای بهبود آنها یک برنامه سئو ایجاد کنید.

 

به عنوان مثال، اگر رقیب شما از 50 دامنه ارجاع دهنده لینک دارد و سایت شما دارای لینک از 30 دامنه ارجاع کننده است، باید هدف خود را داشته باشید که هر ماه حدود 10 تا 15 لینک از دامنه های جدید و مرتبط دریافت کنید تا رقبای خود را شکست دهید.

 

تعیین مناطق برای بهبود و ابداع استراتژی برای رسیدن به اهداف خود برای موفقیت استراتژی سئو بسیار مهم است.

به طور منظم نظارت کنید

هنگامی که تمام چهار مرحله فوق را کامل کردید، نظارت و پیگیری عملکرد خود را به طور منظم شروع کنید.

 

به عنوان مثال، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که شما ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی در طول زمان به منظور تعیین اینکه آیا تلاش های سئو شما نتیجه داده است یا خیر.

 

اطمینان حاصل کنید که هر قدمی که برمی دارید تأثیر دارد.

 

اگر تکنیک بازاریابی شما جواب می دهد، چرایی و چگونه کار می کند. اگر هر یک از تکنیک های بازاریابی نتوانست تأثیر بگذارد، دلیل پشت آن را پیدا کنید.

 

بر اساس نتایج، استراتژی سئوی خود را بر اساس آن تغییر دهید تا به اهداف کمپین مورد نظر خود برسید.

 

معیارهای سئو که باید درک و مقایسه کنید

 

در اینجا معیارهای برتر SEO که باید درک و مقایسه کنید آورده شده است:

ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک یکی از معیارهای مهم برای هر کمپین سئو است.

 

کل ترافیک ارگانیک خود و ترافیک ارگانیک رقبای خود را تعیین کنید. با تهیه لیستی از کلمات کلیدی که ترافیک سایت رقیب شما را در مقابل سایت شما هدایت می کنند، تفاوت ترافیک را مقایسه کنید.

 

ترافیک ارگانیک در google analytics

 

انجام این کار به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی دقیقی را که باید در کمپین سئوی خود برای شکست دادن نزدیک ترین رقبای خود هدف قرار دهید، شناسایی کنید.

تبدیل صفحه فرود

قبل از شروع کار سئو، تبدیل‌های صفحه فرود فعلی را یادداشت کنید.

 

هنگامی که تبدیل‌های صفحه فرود هدف را معیار قرار می‌دهید، به راحتی می‌توانید درصد افزایش در تبدیل‌ها را پس از شروع کمپین سئو خود شناسایی کنید.

 

تبدیل های هدف

 

تبدیل صفحه فرود مستقیماً با بازگشت سرمایه SEO مرتبط است، بنابراین نباید آنها را محک بزنید.

بک لینک یکی از عوامل حیاتی برای سئو سایت است.

 

وب سایتی که بیشترین تعداد لینک از دامنه های با کیفیت و مرتبط را داشته باشد، بیشترین شانس را برای رتبه بندی در بالای نتایج جستجو دارد.

 

تعداد پیوندها و کل دامنه های ارجاعی که به وب سایت شما اشاره می کنند را محک بزنید.

 

همچنین می توانید جریان اعتماد و جریان نقل قول را یادداشت کنید تا پیشرفت کمپین SEO خود را در آینده نشان دهید.

 

SEOptimer’s جستجوگر بک لینک می تواند به شما در ردیابی این معیارها کمک کند.

 

جستجوگر بک لینک

نرخ پرش

نرخ پرش برای درک اینکه آیا افراد پس از ورود به وب سایت شما از طریق SERP اقدامی انجام می دهند یا خیر حیاتی است.

 

نرخ پرش

 

نرخ پرش اغلب با میانگین مدت جلسه مرتبط است. برای تعیین نتیجه باید هر دو را ترکیب کنید.

 

اگر میانگین مدت زمان جلسه کمتر باشد، نرخ پرش سایت شما بالا خواهد بود.

 

اما، اگر میانگین مدت زمان جلسه بیشتر باشد، نرخ پرش سایت شما کمتر خواهد بود.

 

تجزیه و تحلیل نرخ پرش به شما امکان می دهد تشخیص دهید که آیا محتوای صفحه وب شما جذاب است، کلمات کلیدی مرتبط دارد و تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد.

 

کمپین سئوی شما باید بر روی کاهش نرخ پرش تمرکز کند، زیرا نرخ پرش کمتر نشان می دهد که مردم به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند و منجر به تبدیل بیشتر می شود.

 

ارزیابی نرخ پرش قبل و بعد از شروع کار سئو، ارزشی را که کار سئو ارائه می دهد به مشتریان نشان می دهد.

زمان اقامت

زمان سکونت مدت زمانی است که یک فرد پس از کلیک بر روی وب سایت شما از نتیجه SERP قبل از بازگشت به نتایج جستجو، در وب سایت شما صرف می کند.

 

زمان ماندگاری بیشتر نشان می دهد که صفحه مربوط به بازدیدکنندگان است و آنها بیشتر محتوای صفحه را مصرف می کنند.

 

زمانی که برای صفحات فرود هدف خود، زمان ماندن را معیار قرار می دهید، معیار حیاتی دیگری را به شما ارائه می دهد تا ارزش کار سئوی خود را به مشتریان خود نشان دهد.

 

 

در اینجا سه ​​ابزار برتر معیار سئو وجود دارد که به شناسایی، مقایسه و اندازه گیری معیارهای سئو کمک می کند:

SEOptimer

SEOptimer یک ابزار معیار عالی SEO است که به شما امکان می دهد عملکرد SERP خود را پیگیری کنید.

 

صفحه اصلی seoptimer

 

ابزار سئو ما تمام معیارهای ضروری سایت مانند امتیاز کلی سئو، امتیاز پیوندها، امتیاز قابلیت استفاده، امتیاز عملکرد، امتیاز اجتماعی و غیره را برای اندازه‌گیری تغییرات در عملکرد، معیار قرار می‌دهد.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل یک ابزار تجزیه و تحلیل فوق العاده است که به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را در زمان واقعی ردیابی و نظارت کنید.

 

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

 

به علاوه، جفت کردن گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل به شما کمک می کند سئوی وب سایت خود را به طور موثر در یک مکان مدیریت کنید.

 

Google Analytics به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک، زمان ماندن، نرخ پرش و تبدیل صفحه فرود را تعیین کنید.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجو یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل است که تعداد بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند را به شما می گوید.

 

کنسول جستجوی گوگل

 

همچنین تعداد نمایش‌ها و کلیک‌هایی که صفحات وب شما از نتایج جستجو ایجاد می‌کنند را نشان می‌دهد.

 

نتیجه

 

سئو یکی از موثرترین تکنیک های بازاریابی برای کسب سود در دراز مدت برای کسب و کار شماست.

 

وب سایت شما باید برای پیشی گرفتن از رقبای شما در هر جنبه عالی باشد.

 

معیار سئو به شما کمک می کند در مسیر درست به سمت هدف خود بمانید.

 

برای مقایسه موفقیت آمیز معیارهای حیاتی سئو و ارزیابی آنها برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود، مراحل معیار سئو را که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است، دنبال کنید.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Translate »