سئو

تعداد کلمات بهینه سئو محتوا برای وردپرس


هرچه تعداد کلمات سئوی محتوای شما بیشتر باشد، پتانسیل رتبه بندی آن بهتر است. درست؟

میانگین نتیجه صفحه اول گوگل شامل 1447 کلمه است. برخی از نویسندگان از این عدد به عنوان یک هدف سختگیرانه استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر برای تولید بیشتر تلاش می کنند. با این حال، دستیابی به تعداد کلمات “بهینه” برای رتبه بندی SEO بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

تعداد کلمات چیست؟

تعداد کلمات شما به سادگی این است که محتوای شما چند کلمه دارد.

برخلاف تصور رایج، تعداد کلمات یک عامل رتبه بندی نیست. را میانگین تعداد کلمات از 10 نتیجه برتر گوگل نشان می دهد بدون رابطه مستقیم بین تعداد کلمات و رتبه بندی اما واقعیت ها هنوز این است: محتوای طولانی معمولاً در گوگل رتبه بالاتری دارد. چرا؟

میانگین تعداد کلمات 10 نتیجه برتر گوگل

از پتانسیل بک لینک بالاتر گرفته تا هدف قرار دادن چند کلمه کلیدی، محتوای طولانی فرصت بیشتری برای اجرای استراتژی سئو ارائه می دهد.

بنابراین، تعداد کلمات بهینه چیست؟ آیا باید محتوایی با فرم بلند یا کوتاه ایجاد کنید؟ و چگونه می توانید ایجاد محتوای باکیفیت را با در نظر گرفتن تعداد کلمات در اولویت قرار دهید؟

تعداد کلمات به عنوان عاملی برای رتبه بندی سئو وردپرس

40% وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند.

تعداد کلمات در کنار حجم و توزیع سرفصل ها، بلوک ها و پاراگراف ها نقش غیرمستقیم اما اساسی در رتبه بندی سئو وب سایت های وردپرسی دارد.

اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می کنید، تعداد کلمات در پایین قسمت محتوا نمایش داده می شود. در ویرایشگر گوتنبرگ، می توانید تعداد کلمات خود را با کلیک بر روی نماد “i” در بالای سازنده مشاهده کنید.

برای بینش عمیق تر، می توانید از Yoast SEO افزونه ای برای بررسی اینکه آیا تعداد کلمات سئوی شما برای نوع محتوایی که می نویسید کافی است یا خیر.

محتوای طولانی در مقابل محتوای کوتاه

وردپرس فراتر از یک پلتفرم وبلاگ نویسی است

اکنون بیایید نگاهی به محتوای کوتاه و بلند بیاندازیم، و در حالی که ممکن است یکی از آنها برای سایت شما ارزشمندتر از دیگری باشد.

محتوای طولانی

محتوای طولانی به عمق یک موضوع می پردازد. نمونه‌های متداول شامل راهنماها، آموزش‌ها، مطالعات موردی، مقالات سفید، صفحات ستون و پست‌های عمیق وبلاگ است.

تعداد کلمه

اجماع عمومی بر این است که محتوای طولانی بیش از 2000 کلمه است. با این حال، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، این عدد می تواند در حدود 1000 کلمه متفاوت باشد.

مزایای

  1. می تواند لینک های بیشتری برای مشارکت قرار دهد
    مقالات طولانی فرصت های پیوند خارجی بیشتری را برای مشارکت فراهم می کنند. شما می توانید با قرار دادن پیوندهای خارجی مرتبط در محتوای خود، مشارکت را تقویت کنید.
  2. می تواند اطلاعات لازم بیشتری را برای محتوا درج کند
    افزایش تعداد کلمات به شما فرصت بیشتری می دهد تا موضوع خود را از زوایای مختلف بررسی کنید و خود را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود معرفی کنید.
  3. فرصت های بک لینک بیشتری را فراهم می کند
    بک لینک ها برای استراتژی سئوی شما کاملا ضروری هستند و یک فاکتور برتر رتبه برای گوگل هستند.
  4. فرصت های بیشتری برای محتوای تغییر کاربری ارائه می دهد
    محتوای طولانی برای استفاده مجدد مناسب است. می‌توانید پست‌های وبلاگ قدیمی را به اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، ویدیو، چک‌لیست، پادکست تبدیل کنید – این امکانات بسیار زیاد است.
  5. ممکن است تعامل را افزایش دهد
    هرچه تعداد کلمات شما بیشتر باشد، خوانندگان شما اطلاعات بیشتری برای بحث، مناظره و ارتباط با آنها خواهند داشت. شما می توانید افزایش تعامل را از طریق نظرات، اشتراک گذاری ها و ذکرها شناسایی کنید.

معایب

  1. طولانی تر برای ایجاد
    محتوای طولانی مدت زمان می برد تا کامل شود و آن را برای استراتژی های رشد فشرده کمتر مناسب می کند.
  2. به منابع بیشتری نیاز دارد
    بسیار مهم است که شما زمان، تخصص و تحقیقات به روز برای ایجاد محتوای طولانی با کیفیت بالا داشته باشید.
  3. ارائه با استفاده از دستگاه تلفن همراه حتی با یک موضوع وردپرس پاسخگو چالش برانگیز است
    حتی واکنش‌گراترین قالب‌های وردپرس ممکن است در نمایش محتوای طولانی در دستگاه‌های تلفن همراه با مشکل مواجه شوند. استخدام یک طراح وب سایت که در توسعه وردپرس مهارت دارد را در نظر بگیرید. اگر شما یک طراح وب هستید، مهارت های CMS خود را در لیست خود فهرست کنید قالب پروپوزال طراحی وب سایت.

محتوای فرم کوتاه

محتوای کوتاه، محتوایی سریع و قابل هضم است که به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت کوتاه‌مدت قابل هضم باشد. نمونه های رایج عبارتند از پست های کوتاه وبلاگ، مقالات خبری، فهرست ها، اینفوگرافیک ها و صفحات فرود.

تعداد کلمه

تقریباً تا 1000 کلمه.

مزایای

  1. ایجاد و انتشار محتوا آسان تر است
    محتوای کوتاه به منابع کمتری نیاز دارد، بنابراین برای مشاغلی که می‌خواهند محتوای خود را سریع منتشر کنند، مناسب است.
  2. بیشتر برای کاربران تلفن همراه مناسب است
    محتوای کوتاه بیشتر سازگار با موبایل است. سریع‌تر بارگیری می‌شود، بلوک‌های نوشتاری کمتری دارد و در صفحه کوچک‌تر بهتر جا می‌گیرد.

معایب

  1. اطلاعات کمتری را می توان در محتوا گنجاند
    محتوای کوتاه با غواصی عمیق سازگار نیست. تلاش برای پوشش یک موضوع جامع در قالب کوتاه می تواند منجر به محتوای بی کیفیت شود.
  2. فرصت کمتر برای بک لینک
    مصرف کنندگان محتوای کوتاه را دوست دارند، اما کسب و کارها – نه چندان. اگر محتوای شما از نظر اطلاعاتی کم باشد، سایر وب‌سایت‌ها احتمال کمتری دارند که به آن لینک دهند.
  3. خوانندگان ممکن است مدت زیادی در سایت نمانند
    اگر محتوای شما آنقدر کوتاه است که خوانندگان می توانند آن را مرور کنند، صفحه شما نرخ پرش بالایی را تجربه خواهد کرد. گوگل به پرش بالا به صورت منفی نگاه می کند و رتبه SERP شما را کاهش می دهد.

تعداد کلمات توصیه شده برای محتوای با رتبه بالا چیست؟

پاسخ صادقانه؟ بستگی دارد.

محتوای سئو با رتبه بالا باید نیازهای هدف جستجوی کاربر را برآورده کند. اگر کاربر به دنبال یک راهنمای سریع و چگونه باشد، این چیزی است که گوگل به آنها نشان می دهد. اگر به دنبال اطلاعات جامع هستند، در عوض به آنها نشان داده می شود.

بنابراین، در حالی که محتوای طولانی معمولاً رتبه بالاتری دارد، اگر نیازهای مخاطبان خود را برآورده نکند ممکن است SERP را پایین بیاورد.

تعداد کلمات توصیه شده

آن را اینگونه بیان کنید: 75% از مردم مقالات کمتر از 1000 کلمه را ترجیح می دهند، در حالی که تنها 5٪ مقالات بیش از 2000 کلمه را ترجیح می دهند.

نحوه نوشتن محتوای با کیفیت بالا با تعداد کلمات ایده آل

1. بر دنبال کردن استراتژی کلمات کلیدی خود تمرکز کنید

سعی می کنید برای چند کلمه کلیدی رتبه بندی کنید؟

بین تعداد کلمات شما و حجم کلمات کلیدی مورد نظر شما ارتباط مستقیمی وجود خواهد داشت. اگر پنج یا شش کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید – یا چندین کلمه کلیدی طولانی – تعداد کلمات شما باید بیشتر باشد تا از خواندن غیرطبیعی محتوای شما جلوگیری شود.

2. هدف جستجو را فاکتور بگیرید

شما باید مشخص کنید که مخاطبان هدف شما هنگام جستجوی کلمه کلیدی شما به دنبال چه چیزی هستند. آیا آنها به دنبال یک غواصی عمیق اطلاعاتی گسترده یا پاسخ سریع به یک سوال هستند؟

داده های هدف جستجو به طور قابل توجهی بر تعداد کلمات و ارزش محتوای شما تأثیر می گذارد.

با استفاده از وردپرس RESTful API یا an پلت فرم یکپارچه سازی API، می توانید وردپرس را با دیگر پلتفرم های خود برای جمع آوری، نظارت و تجزیه و تحلیل بهتر داده ها متصل کنید.

3. مقایسه آمار کلمات کلیدی رقبا

آمار کلمات کلیدی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.

آیا از کلمات کلیدی کوتاه یا بلند استفاده می کنند؟ تعداد کلمات سئوی محتوای آنها چقدر است؟ آیا آنها اطلاعات ارزشمندی را از دست داده اند یا بیش از حد در مورد آنها غفلت می کنند؟

از این تحلیل برای اطلاع رسانی محتوای خود استفاده کنید. شاید بخواهید اطلاعات بیشتری اضافه کنید تا به خوانندگان ارزش بیشتری بدهید. یا، ممکن است انتخاب کنید که مقاله خود را فشرده کنید تا برای کاربرانی که به دنبال پاسخ سریع هستند، جذابیت ایجاد کنید.

اگر شما قیمت گذاری سئو بودجه این امکان را فراهم می کند، حتی می توانید از کمک یک متخصص SEO استفاده کنید که می تواند تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی و رقبا برای شما انجام دهد.

4. فقط محتوای اصلی و با کیفیت بنویسید

محتوای باکیفیت اصلی، جذاب و خواندنی است و نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می کند. کیفیت محتوا رتبه بندی شد مهمترین عامل موفقیت برای وبلاگ های پردرآمد و کم درآمد.

فقط محتوای اصلی و با کیفیت بنویسید

5. استراتژی استفاده از سرفصل ها

ساختار ضعیف محتوای ممکن است یکی از دلایل عدم رتبه بندی محتوای شما در گوگل باشد.

سرفصل ها راه خوبی برای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و خوانندگان هستند. خوانندگان از آنها به عنوان تابلوهای راهنما استفاده می کنند تا اطلاعات خاصی را که نیاز دارند پیدا کنند و/یا ارزیابی کنند که آیا محتوای شما ارزش خواندن عمیق را دارد یا خیر.

اگر آنها به مقاله ای بدون سرفصل برخورد کنند، به احتمال زیاد مستقیماً باز خواهند گشت.

در همین نکته، تگ‌های سرفصل خواندن و درک محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنند، بنابراین اطمینان می‌دهند که به افراد مناسب نشان داده می‌شود.

برای بهبود خوانایی محتوای خود، آن را به بخش های قابل هضم تقسیم کنید. اطمینان حاصل کنید که عناوین شما به درستی و مرتبط با محتوای داخلی توزیع شده اند. اگر به کمک نیاز دارید، Yoast SEO می‌تواند خوانایی و بررسی توزیع سرفصل را انجام دهد.

6. در هنگام نوشتن تا حد امکان جزییات باشید

میزان جزئیات محتوای شما بستگی به نیازهای مخاطب هدف شما دارد. سئوی SaaS برای مثال، محتوا ممکن است جزئی تر و فنی تر از محتوای خرده فروشی تجارت الکترونیک باشد. یک قانون خوب این است که تا جایی که می توانید جزئیات را در اولین پیش نویس خود و ویرایش بعدی برای اختصار درج کنید.

7. برای اعتبار به تحقیقات و آمار استناد کنید

استناد به تحقیق شما اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوای شما را افزایش می دهد. و هرچه محتوای شما قابل اعتمادتر باشد، احتمال بیشتری برای دریافت بک لینک خواهید داشت.

8. بخش های غیر ضروری را بردارید و کرک ها را جدا کنید

محتوای طولانی فقط در صورت نیاز باید طولانی باشد. پر کردن محتوای خود با جزئیات غیر ضروری در تلاش برای افزایش تعداد کلمات فقط ارزش آن را کاهش می دهد.

در حقیقت، تحقیق ادوبی دریافتند که محتوای پرمخاطب برای مصرف‌کنندگان آزاردهنده‌تر از محتوای ضعیف، بهینه‌نشده و غیرشخصی تلقی می‌شود.

افزونه های وردپرس زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش امتیاز خوانایی و همچنین سئوی کلی خود استفاده کنید. Yoast SEO یک مورد محبوب محبوب است، اما موارد زیادی وجود دارد جایگزین های Yoast SEO مانند Rank Math و All in One SEO.

آیا در نظر گرفتن تعداد کلمات قبل از تولید محتوا برای بهبود رتبه سئو مفیدتر است؟

راستش؟ بله – اما فقط کمی.

این کمک می کند که یک ایده کلی از تعداد کلمات هدف خود در رابطه با نوع محتوایی که می نویسید داشته باشید. برای مثال، اگر فهرستی ایجاد می‌کنید، باید تعداد کلمات هدف کمتری نسبت به زمانی که قصد نوشتن یک مقاله رهبری فکری را دارید داشته باشید. در نظر گرفتن این موضوع فرآیند نوشتن شما را برای اهداف رتبه بندی سئو ساده می کند.


تعداد کلمات SEO شما با موفقیت شما در هم تنیده است استراتژی های ضروری سئو وردپرس. از استراتژی بک لینک، اعتبار معتبر، اهداف هدف گذاری کلمات کلیدی، خوانایی، ساختار و کیفیت کلی محتوا پشتیبانی می کند. پیوند غیرمستقیم آن به رتبه بندی SERP باعث می شود که در هنگام ایجاد محتوا مورد توجه قرار گیرد.

با این حال، در نهایت، طول نسخه شما نباید با آخرین میانگین تعداد کلمات تعریف شود. اگر روی ایجاد نسخه‌ای تمرکز کنید که نیازهای مخاطب هدف خود را برآورده کند، طبیعتاً برای هر محتوایی که ایجاد می‌کنید به تعداد کلمات بهینه می‌رسید (و اگر کنجکاو بودید، این پست که فقط آن را خوانده‌اید، 1637 کلمه دارد).



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »