وردپرس

گوتنبرگ 13.9 میانبر جدیدی برای قرار دادن متن انتخاب شده در نقل قول اضافه می کند


آیا انتخاب یک جمله یا پاراگراف و فوراً با ضربه زدن بر روی کلید نقل قول با نقل قول پیچیده نمی شود؟ این یک ویژگی کوچک سرگرم کننده است که در آن گنجانده شده است گوتنبرگ 13.9 تغییرات ماه گذشته با هیاهوی بسیار کم:

متن غنی: میانبرهای کاراکتر را برای انتخاب بسته بندی اضافه کنید. (42469)

میانبر جدید یک ویژگی متنی غنی است که توسط Ella van Durpe committer هسته وردپرس با حمایت Automattic ارائه شده است. به روشی مشابه کار می کند که چسباندن پیوند روی انتخاب متن را به‌جای جایگزین کردن، به‌طور خودکار پیوند می‌دهد، ویژگی که هفت سال پیش وجود داشت و او نیز روی آن کار می‌کرد.

میانبر نقل قول های جدید از توجه من دور شد تا اینکه دمو ویدیویی سریع جورج مامداشویلی را در توییتر دیدم:

این یک ویژگی هوشمندانه است که معمولاً توسط IDE هایی مانند IntelliJ و PyCharm پشتیبانی می شود. اگرچه بسته بندی با نقل قول رایج ترین مورد استفاده برای این نوع میانبر است، اما از بسته بندی انتخاب با یک تیک برگشتی نیز پشتیبانی می کند (`)، که به‌جای جایگزینی انتخاب با تیک برگشتی، به‌طور خودکار آن را در یک برچسب کد قرار می‌دهد. ون دورپ این را در روابط عمومی با گیف:

اگر مکرراً متنی را کپی و جای گذاری می کنید که قرار است در گیومه باشد یا کدی که نیاز به بکتیک دارد، این میانبر جدید یک صرفه جویی در زمان اصلی و یکی از هیجان انگیزترین ویژگی ها برای فرود است. 13.9. ون دورپ گفت که کار با هر شخصیتی، مانند پرسینگ، عمومیت یافته است ( به جای حذف انتخاب، انتخاب را در پرانتز بپیچید. با این حال، قبل از ادغام PR در طول بررسی، این مقدار کمی کاهش یافت.

من کمی نگران گسترش این کاراکترها به شخصیت‌هایی هستم که بازکننده‌های طبیعی هستند، زیرا گمان می‌کنم انتخاب یک کلمه و تایپ اولین حرف چیزی که باید جایگزین آن شود، یک اقدام معمولی است – به‌ویژه پرانتزها و علامت‌های نقل‌قول، بسیار مفید هستند. ماتیاس ونتورا، معمار اصلی گوتنبرگ، گفت: مواردی که در واقع قصد جایگزین کردن متن انتخاب شده با علامت است، نه پیچیده کردن آن در آنها، بیشتر است.

ونتورا به این نتیجه رسید که ارزش آزمایش را دارد، اما پیشنهاد کرد که شخصیت‌های بیشتری به صورت تدریجی اضافه شوند تا اعلان‌های ویژگی‌ها روی آن‌هایی که مطمئن‌تر هستند تمرکز کنند «بدون آن‌هایی که می‌توانند باعث آسیب رساندن به ویژگی شوند». احتمالاً به همین دلیل است که در پست انتشار برجسته نشده است.

کاراکترهای بکتیک و نقل قول تنها دو موردی هستند که در این تکرار ویژگی گنجانده شده است. کشف آن در مسیر طبیعی استفاده از ویرایشگر برای کاربران آسان نیست، بنابراین ممکن است نیاز به کمی ارتقاء داشته باشد تا افراد شروع به استفاده از آن کنند تا بدانند آیا قرار است به یکی از آن ویژگی های ضروری تبدیل شود یا چیزی که ناخواسته باعث ناامیدی می شود.





منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »