وردپرس

مشارکت کنندگان گوتنبرگ در حالت بدون حواس پرتی پیشرفت می کنند


در طول هفته گذشته جلسه چت ویرایشگرآندری دراگانسکو، یکی از همکاران گوتنبرگ که توسط Automattic حمایت مالی می‌شود، گزارش داد که او «آهسته اما قطعاً بهحالت بدون حواس پرتی را معرفی کنیدپروژه ای که او از آن زمان روی آن کار می کند اکتشافات اولیه در فوریه آغاز شد. روابط عمومی که او به آن اشاره کرد (#41740) توسعه ای از آن کاوش ها است که حالت را حتی بیشتر به سمت هدف حذف درهم و برهمی بصری زمانی که تمرکز بر ویرایش محتوای متن است، می برد.

دراگانسکو گفت: «تاکنون این اولویت، زمانی که روشن می‌شد، فقط برخی از نمادهای نوار ابزار و چند مورد غیر ضروری دیگر UI را پنهان می‌کرد. “با این روابط عمومی، اولویت تاثیر شدیدتری خواهد داشت و رابط کاربری را به یک صفحه خالی تبدیل می کند.”

در حالی که کاوش‌های قبلی بیشتر بر حذف رابط کاربری از روی بوم متمرکز بودند، ویدئوی نمایشی بالا نشان می‌دهد که چگونه روابط عمومی دراگانسکو حتی بیشتر از این کار را برای ایجاد یک محیط تمام صفحه متمرکز بر نوشتن انجام می‌دهد. این تکرار موارد زیر را انجام می دهد:

  • نوار ابزار بالا را مخفی می کند، آن را در حالت شناور روی فضای اشغال شده معمولی خود نشان می دهد
    حوزه
  • بسیاری از دکمه های نوار ابزار بالا را حذف می کند
  • به طور خودکار هر نوار کناری باز را می بندد
  • نشانگر نقطه درج را پنهان می کند
  • نوار ابزار بلوک را پنهان می کند

منوی روشن کردن این حالت به منوی کشویی سه نقطه در سایر حالت های جایگزین اضافه می شود.

دراگانسکو گفت که چند باگ برجسته وجود دارد و کپی رابط کاربری هنوز در دست بررسی است (بدون حواس پرتی، رابط تعویض)، اما او گفت که فکر می کند “مکمل عالی برای “حالت کوچکنمایی” ورودی خواهد بود.

مهندس گوتنبرگ، ریاد بنگوئلا، آزمایشی ایجاد کرد روابط عمومی برای نمای بزرگنمایی ایده برای ویرایشگر سایت، که در آن تمرکز بر ساخت سایت و ترکیب الگوها است، که به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌ها را بدون تأثیر بر بلوک‌های داخلی جابجا کنند. این کار ساخت قالب ها را بدون نگرانی در مورد ویرایش بلوک آسان تر می کند. دراگانسکو گفت که اگر این کد وارد شود، ممکن است پایه ای برای حالت بدون حواس پرتی ایجاد کند.

این ویژگی معمولاً با چند پیشنهاد جزئی برای اصلاح مشکلات مربوط به حذف صفحه و پیام ذخیره خودکار، بازخورد مثبت دریافت کرده است. به نظر نمی‌رسد این تیم برای رسیدن به حالت بدون حواس‌پرتی در گوتنبرگ عجله داشته باشد، اما در شش ماه گذشته پیشرفت قابل‌توجهی حاصل شده است.

با افزایش حواس‌پرتی‌ها در دنیای دیجیتال، برخی از مطمئن‌ترین و کارآمدترین رابط‌ها آنهایی هستند که متعهد به حفظ حواس‌پرتی آزاد هستند. حالت تمام صفحه فعلی در اینجا کوتاه است، زیرا وقتی ماوس در اطراف صفحه حرکت می‌کند، قسمت‌های مختلف رابط به داخل و خارج می‌شوند. تلاش دراگانسکو برای ایجاد یک رابط کاربری جدید و بدون حواس پرتی، که بیشتر برای نوشتن طراحی شده باشد، یک افزوده خوشایند برای گوتنبرگ خواهد بود.



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »