دیجیتال مارکتینگمارکتینگ

نحوه محاسبه بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ

شاید شنیده باشید که ایمیل مارکتینگ بهترین کانال بازاریابی دیجیتال است، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید ROI را در بازاریابی ایمیلی خود پیدا کنید؟

شما باید بازگشت سرمایه (ROI) خود را درک کنید تا بتوانید تصمیمات استراتژیک در مورد بازاریابی ایمیلی خود بگیرید. در غیر این صورت، شما فقط حدس می زنید که چه چیزی کار می کند و می تواند زمان، انرژی و پول را تلف کند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه بازده بازاریابی ایمیلی را برای کسب و کار خود محاسبه کنید.

بیا شروع کنیم!

بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ چیست؟

ROI مخفف بازگشت سرمایه است. به عبارت دیگر، به ازای هر دلاری که در بازاریابی ایمیلی خرج می‌کنید چقدر درآمد داشته‌اید؟

بازاریابی ایمیلی به طور کلی دارای بیشترین نرخ بازگشت سرمایه در بین تمام استراتژی های بازاریابی دیجیتال است. دلیلش این است که می‌توانید نرخ باز شدن، تعامل و تعداد تبدیل‌ها را از هر ایمیل دقیقاً ردیابی کنید. این نوع انتساب درآمد انجام آن با رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا انواع دیگر بازاریابی محتوا سخت تر است.

ROI بازاریابی ایمیلی بالاترین میزان است زیرا راهی مستقیم برای دستیابی به مشتریان و ایجاد آگاهی از برند شماست. همچنین می‌توانید پیام‌های بسیار هدفمندی را بر اساس علایق، رفتار و سایر استراتژی‌های تقسیم‌بندی به مشتریان ارسال کنید.

کمپین های بازاریابی ایمیلی نیز در مقایسه با تولید مداوم محتوای رسانه های اجتماعی یا توسعه اپلیکیشن خود هزینه نسبتا کمی برای تولید دارند. باز هم، دسترسی مستقیم به ایمیل یک مزیت است، زیرا لازم نیست هر روز محتوا ایجاد کنید تا مانند آنچه در رسانه های اجتماعی دیده می شوید، دیده شوید.

هنوز متقاعد نشده اید؟ بیایید به برخی از آمارهای ایمیل مارکتینگ نگاهی بیندازیم تا ببینیم واقعا چقدر موثر است.

آمار بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ

مطابق با تورنسل، میانگین بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی 36 دلار به ازای هر 1 دلار هزینه شده است. در سراسر صنایع، این نرخ از 32:1 برای رسانه ها، انتشارات، رویدادها، ورزش و سرگرمی تا 45:1 برای خرده فروشی، تجارت الکترونیک و کالاهای مصرفی متغیر است.

نمودار بازاریابی ایمیلی ROI از Litmus

گزارشی از انجمن بازاریابی مستقیم نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از مصرف‌کنندگان به‌دلیل ایمیل خرید آنلاین انجام داده‌اند. آنها همچنین یاد گرفتند که سازمان هایی که از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند و بازگشت سرمایه بالایی دارند، به طور قابل توجهی بیشتر از بودجه بازاریابی خود را صرف ایمیل می کنند. اکثریت قریب به اتفاق سازمان‌های با بازگشت سرمایه پایین، کمتر از 20 درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف ایمیل می‌کنند، در حالی که 63 درصد از سازمان‌های با بازگشت سرمایه بالا، بیش از 20 درصد را صرف ایمیل می‌کنند.

واضح است که اگر صاحب کسب و کار هستید، بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اکنون به شما نشان خواهیم داد که چگونه ROI بازاریابی ایمیلی خود را محاسبه کنید.

فرمول ماشین حساب ROI بازاریابی ایمیلی

فرمول بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ به صورت زیر است:

(مبلغ به دست آمده – مقدار خرج شده) / مقدار مصرف شده

ROI بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک

اگر کالاهای خود را به صورت آنلاین می فروشید، محاسبه آنچه به دست آورده اید می تواند نسبتاً ساده باشد. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ایمیل ممتاز (ESP) مانند Constant Contact درآمد را در تجزیه و تحلیل ایمیل خود لحاظ می کنند.

اگر قبلاً از Google Analytics برای پیگیری ترافیک وب سایت خود استفاده می کنید، می توانید ESP خود را ادغام کرده و از ردیابی تجارت الکترونیک داخلی Google Analytics استفاده کنید.

در مرحله بعد، باید محاسبه کنید که چه چیزی برای بازاریابی ایمیلی خرج کرده اید. این شامل هزینه ESP شما، هزینه زمانی است که شما یا تیمتان برای بازاریابی صرف می کنید، و هر گونه مشاوره یا دارایی بصری دیگری که ممکن است برای استراتژی بازاریابی ایمیلی خود خریداری کنید.

بیایید از طریق یک مثال برای تجارت الکترونیک کار کنیم. تصور کنید که یک ایمیل سبد خرید رها شده ارسال می کنید که هر ماه 2000 دلار فروش دارد. اگر 5 ساعت برای ایجاد آن ایمیل صرف کردید و 45 دلار در ساعت به خود پرداخت کردید، هزینه زمان شما 225 دلار است. ESP شما 75 دلار در ماه هزینه دارد. بنابراین اعداد شما برای سال خواهد بود:

  • مبلغ به دست آمده: 2000 دلار در ماه x 12 ماه = 24000 دلار
  • مبلغ هزینه شده: 225 دلار + (75 دلار در ماه x 12 ماه) = 1125 دلار

ROI بازاریابی ایمیلی شما به صورت زیر خواهد بود:

(24000 دلار – 1125 دلار) / 1125 دلار = 2000٪

ROI ایمیل مارکتینگ مشاغل کوچک

اگر محصولات را به صورت آنلاین نمی فروشید، ایمیل مارکتینگ همچنان ROI قدرتمندی دارد. در این مورد، شما باید ردیابی کنید که چه تعداد سرنخ از بازاریابی ایمیلی ایجاد می کنید. سپس آن عدد را در درآمد تقریبی ایجاد شده توسط هر لید ضرب می کنید تا مقدار بدست آمده را بیابید. شما مقدار خرج شده خود را به همان روشی که در بالا انجام دادیم محاسبه می کنید.

فرض کنید شما یک کسب و کار طراحی گرافیک دارید. هر سال 35 سرنخ از لیست ایمیل خود دریافت می کنید. به طور متوسط، هر لید حدود 1500 دلار کار با شما انجام می دهد. بنابراین کل درآمد شما از بازاریابی ایمیلی 35 در 1500 دلار یا 52500 دلار است.

حال تصور کنید که ESP شما 50 دلار در ماه هزینه دارد. شما 5 ساعت در ماه روی ایمیل مارکتینگ خود کار می کنید و نرخ ساعتی که خودتان پرداخت می کنید 75 دلار است. بنابراین کل هزینه بازاریابی ایمیلی شما به صورت زیر خواهد بود:

  • هزینه ESP: 50 دلار در ماه x 12 ماه = 600 دلار
  • هزینه زمان شما: 5 ساعت x 12 ماه x 75 دلار در ساعت = 4500 دلار

کل هزینه بازاریابی ایمیلی شما 5100 دلار خواهد بود. بنابراین بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ شما به صورت زیر خواهد بود:

(52500 – 5100 دلار) / 5100 دلار = 929٪

چگونه ROI بازاریابی ایمیلی خود را بهبود بخشیم

هنگامی که ROI بازاریابی ایمیلی را برای کسب و کار خود محاسبه می کنید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید بازدهی بالاتری از تلاش خود داشته باشید. به عنوان کارشناسان نرخ تبدیل، مایلیم نکات برتر خود را برای بهینه‌سازی کمپین‌های ایمیل خود برای دریافت کلیک‌ها و فروش منحصربه‌فرد به اشتراک بگذاریم.

1. عملکرد خود را پیگیری کنید

اولین پیشنهاد ما این است که بررسی کنید ایمیل های شما در طول زمان چقدر خوب کار می کنند. شما نمی‌توانید چیزی را که اندازه‌گیری نمی‌کنید بهبود ببخشید، بنابراین به نرخ باز کردن و کلیک خود و همچنین درآمد حاصل از ایمیل‌های مختلف خود توجه داشته باشید. لزوماً نیازی نیست که بازگشت سرمایه خود را هر هفته محاسبه کنید، اما خوب است که معیارهای مختلف عملکرد را به طور منظم بررسی کنید. بر اساس ردیابی خود، سپس می توانید اهداف بازاریابی ایمیلی را تعیین کنید تا به سمت آنها کار کنید.

2. تست ایمیل های خود را تقسیم کنید

هنگامی که معیارهایی از نحوه عملکرد ایمیل های خود را به طور معمول بدست آوردید، شروع به ایجاد تغییرات کوچک کنید تا ببینید چگونه بر نرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد.

تست تقسیم یا تست A/B زمانی است که چندین نسخه از یک ایمیل را برای بخش هایی از مخاطبان خود که به طور تصادفی انتخاب شده اند ارسال می کنید. می توانید تست تقسیم کنید خطوط موضوع، کپی کردن، فراخوانی برای اقدام (CTA)، تصاویر، یا هر بخش دیگری از ایمیل که فکرش را بکنید.

اگر می بینید که یک تغییر دارای نرخ کلیک (CTR) بالاتری است، از آن تغییر در کمپین های آینده استفاده کنید.

3. ایمیل های خود را با محتوای پویا شخصی سازی کنید

بازاریابی شخصی‌شده بهتر تبدیل می‌شود، و اضافه کردن نام، شهر یا سایر جزئیات مشتری که برای لمس شخصی جمع‌آوری کرده‌اید آسان است.

بسیاری از ESP ها راهی برای افزودن این جزئیات از طریق تگ های ادغام، محتوای پویا یا فیلدهای سفارشی دارند. به عنوان مثال، می توانید از یک تگ تبریک برای آدرس دادن مشترک خود با نام در Constant Contact استفاده کنید:

4. تعادل اتوماسیون بازاریابی با محتوای زنده

ایمیل‌های یک‌بار مصرف گاهی بهتر از ایمیل‌های خودکار مانند سبد خرید رها شده یا دنباله‌های پرورش سرنخ تبدیل می‌شوند. اما ایجاد ایمیل های جدید هر هفته می تواند کار زیادی باشد. بنابراین فقط سعی کنید ترکیبی از ایمیل های خودکار و ایمیل های تازه داشته باشید. قالب‌های خبرنامه‌های معمولی می‌توانند به شما کمک کنند آن محتوا را راحت‌تر ایجاد کنید.

5. فهرست خود را بخش بندی کنید

راه بعدی برای بهبود بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ این است که لیست خود را تقسیم بندی کنید. این شخصی سازی است که به سطح بعدی برده می شود. به جای اینکه فقط نام مشترک را اضافه کنید، بسته به اطلاعاتی که در مورد آنها دارید، محتوای متفاوتی را برای آنها ارسال می کنید.

در مورد آن فکر کنید: سرنخ های کاملاً جدید که هنوز چیزی نخریده اند به چیزی متفاوت از مشتریان قدیمی نیاز دارند. برای مثال، ارسال یک یادآوری سفارش مجدد برای همه آنها منطقی نیست. در عوض، می‌توانید بخش‌هایی را بر اساس رفتار خرید، جمعیت‌شناسی یا علایق ایجاد کنید و محتوای مرتبطی را ارسال کنید که احتمال تبدیل آن‌ها بیشتر است.

6. قابلیت تحویل را بهبود بخشید

یک استراتژی ساده اما موثر برای افزایش بازگشت سرمایه ایمیل شما این است که مطمئن شوید ایمیل های شما در وهله اول تحویل داده شده و دیده می شوند.

تو می توانی قابلیت تحویل ایمیل خود را بهبود بخشید با تمیز کردن لیست ایمیل خود به طور منظم، احراز هویت ایمیل های خود و سازگار ماندن با برنامه خبرنامه ایمیل خود. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که نرخ باز شدن ایمیل و نرخ کلیک شما نسبتاً بالاست. این به صندوق ورودی مشترکین شما نشان می دهد که محتوای شما با کیفیت است و شهرت فرستنده شما خوب است.

همچنین مهم است که مطمئن شوید ایمیل های شما در همه دستگاه ها، از جمله موبایل، خوانا و جذاب هستند. ESP شما ممکن است ابزارهایی برای تست سازگاری با موبایل داشته باشد، یا همیشه می‌توانید یک ایمیل آزمایشی برای خود ارسال کنید و آن را در چندین دستگاه مشاهده کنید.

اکنون می دانید که چگونه ROI بازاریابی ایمیلی خود را محاسبه و بهبود دهید.



منبع

 
 

 

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Translate »