تجارت الکترونیک

زیبایی بازگشت به مبانی تجارت الکترونیک


برندها دهه هاست با رقابتی ترین محیط خرده فروشی مواجه هستند. بین فشار فزاینده‌ی نمایش‌های خالص نوظهور و بازارهای غول‌پیکری مانند آمازون، و فشار فزاینده‌ای بر حاشیه‌ها، زیرا بازده آنلاین رایگان و تحویل کم‌هزینه تبدیل به یک هنجار می‌شوند، زمان سختی برای کسب‌وکار است.

در تلاش برای افزایش درآمدهای آنلاین در مقابل این پس‌زمینه چالش‌برانگیز، بسیاری از برندها همچنان به فعالیت‌های آگاهی‌بخش مانند کمپین‌های تبلیغاتی «قهرمان» به عنوان بخشی از آمیخته بازاریابی خود اولویت می‌دهند – در حالی که به طور همزمان از اصول تجارت الکترونیکی که بر فروش تأثیر می‌گذارند غفلت می‌کنند.

مصرف‌کنندگان آنلاین معمولاً توسط کمپین‌های خلاقانه زیبا و به‌خوبی به سمت وب‌سایت‌های برند سوق داده می‌شوند، اما متوجه می‌شوند که تجربه نقطه خرید در وب‌سایت واقعاً ضعیف است – چه به دلیل سفر پیچیده کاربر، چه به دلیل پایین بودن بهینه بودن در محل. عملکرد جستجو، یا توصیفات موجود یا ناقص محصول که جزئیات دقیق و مفیدی را در مورد محصولات ارائه شده ارائه نمی دهند. با استقبال از چنین تجربه ضعیفی، خریداران آنلاین به سادگی به جای دیگری خواهند رفت – یک فرصت تبدیل بزرگ از دست رفته برای خرده فروش که همچنین باعث کاهش بازگشت سرمایه در سرمایه گذاری در تمام هزینه های بازاریابی آنها (از جمله تبلیغات “قهرمان”) بالاتر در قیف خرید می شود.

با این حال، برخی از شرکت‌ها ارزش تمرکز نزدیک روی مبانی تجارت الکترونیک را کشف می‌کنند. Etsy یک مثال است، با مدیر عامل جدید جاش سیلورمن که اخیراً تمرکز جدیدی بر عملکرد ایجاد کرده است: هر گونه ابتکار بازاریابی که به طور محسوسی باعث فروش فروشندگان Etsy نمی شود، کنار گذاشته شده است، و این قبلاً باعث افزایش 50 درصدی قیمت سهام و 13 درصدی شده است. افزایش درآمد سه ماهه سوم برای شرکت.

چیزهای زیادی وجود دارد که بازاریابان دیجیتال می توانند از رویکرد stripped back Etsy یاد بگیرند. در زیر سه روش اساسی وجود دارد که به برندهای تجارت الکترونیک کمک می کند تا عملکرد آنلاین خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

ترافیک ارگانیک را به حداکثر برسانید

نتایج صفحه اول در گوگل حدود 95 درصد از کل ترافیک جستجو را تشکیل می دهد و محتوای با کیفیت بالا و مرتبط یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. بنابراین، بسیار مهم است که صفحات وب‌سایت با ارزش بالا – برای مثال، صفحات دسته‌بندی برای محصولات پرطرفدار با عبارات جستجوی عمومی (مانند لباس‌های شب مشکی) – با محتوای باکیفیت و بهینه‌سازی شده برای جستجو غنی شوند که هم برای کاربران مفید و هم جذاب باشد. و به وضوح در چشم موتورهای جستجو معتبر است. این باعث افزایش رتبه جستجوی آن صفحات می شود – به نوبه خود ترافیک و درآمد ارگانیک را افزایش می دهد. با وجود چنین پتانسیلی برای تأثیرگذاری بر نتیجه، تکان دهنده است که، طبق ممیزی وب سایت خودمان از خرده فروشان آنلاین برتر بریتانیا، تنها 15٪ توضیحات صفحه دسته بندی را کاملاً بهینه کرده اند – یک فرصت درآمد هدر رفته قابل توجه.

جستجو در سایت را فراموش نکنید

یافتن محصولات مناسب در یک وب سایت از طریق جستجو یک انتظار اساسی در بین خریداران است: 80 درصد از مصرف کنندگان اظهار می کنند که آنها یک سایت را تنها پس از یک تجربه جستجوی ضعیف رها می کنند. بدیهی است که به نفع خرده فروشان است که روی عملکرد جستجوی سایت با کارایی بالا سرمایه گذاری کنند، هم برای محافظت از درآمد با اطمینان از اینکه کاربران می توانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و هم برای افزایش احتمال تکرار سفارشی.

اما برای اینکه جستجوی در سایت به طور بهینه کار کند، توضیحات محصول باید حاوی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور مناسب در نتایج جستجو ظاهر می شوند – این به معنای صرف زمان برای ساخت کیفیت و کپی بهینه محصول است. چند نکته گذرا و عمومی این کار را انجام نمی دهند.

محتوای آنلاین خوب بسیار مهم است

صرف نظر از اینکه مشتریان از کجا آمده اند – چه از طریق جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی یا یک تبلیغ تلویزیونی به یک وب سایت هدایت شوند – در نهایت، این تجربه ای است که در وب سایت خرده فروش داده می شود که بر تصمیم آنها برای خرید تأثیر می گذارد (یا نه). ناوبری بصری، جستجوی دقیق، خدمات مفید به مشتریان و دسترسی آسان به اطلاعات و محتوای مناسب در محل خرید، همگی حیاتی هستند. توضیحات محصول آموزنده می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد تا 78 درصدو طبق تحقیقات HubSpot، 73 درصد از مصرف کنندگان می گویند پس از تماشای ویدیویی که ویژگی ها و مزایای کلیدی محصول یا خدماتی را که می خرند توضیح می دهد، احتمال خرید بیشتری دارند.

در حالی که فعالیت کمپین قهرمان به احتمال زیاد باعث تحسین صنعت برای CMOها می شود، این اصول اساسی تجارت الکترونیک که محرک های کلیدی عملکرد آنلاین هستند را نمی توان نادیده گرفت – به ویژه در زمان افزایش کوری تبلیغات و پذیرش مسدود کننده تبلیغات. عدم ارائه یک تجربه آنلاین ستاره طلایی به سادگی منجر به از دست دادن سهم سفارشی و بازار خواهد شد – با از دست دادن میلیون‌ها نفر از برندها. کسب‌وکارهایی که این حق را دریافت می‌کنند، آن‌هایی هستند که در عصر جدید تجارت الکترونیک فوق‌رقابتی به عنوان رهبران ظاهر می‌شوند.

توسط اد بوسی، مدیرعامل و بنیانگذار قلم پر


کنفرانس های PrivSec سخنرانان و کارشناسان برجسته از حریم خصوصی و امنیت را گرد هم می‌آورد تا محتوای جذاب را از طریق ارائه‌های انفرادی، بحث‌های پانل، مناظره، میزگردها و کارگاه‌های آموزشی ارائه دهد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد رویدادهای آینده، به سایت مراجعه کنید سایت اینترنتی.





نظرات ارائه شده توسط



منبع

لطفا به این محتوا امتیاز دهید

 
 

 

 

0 / 5

رتبه صفحه شما:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
Translate »